Voedingsconnector kapot

Pagina: 1
Acties:

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-01 13:46

CoronelHimself

Division Brabant

Topicstarter
Bij de laptop (acer 1353LC) van mijn zusje is de voedingsconnector afgebroken, (degene waar de middelste pin op zit), uiteraard heeft ze net zolang doorgewerkt, totdat de accu leeg is. Nu wil ze nog wat gegevens van de HDD halen. Dus ik ik dacht ik ruk de HDD eruit en sluit hem aan op mijn PC, alleen heeft de Hitachi 40Gb een 25x2 pins connector nodig i.p.v. 20x2 die normaal bij ATA-6 schijven horen.

Nu mag het eigenlijk geen geld kosten, aangezien ze al een andere laptop heeft en deze toch weg gaat. Dus waar kan ik me het beste op richten, proberen de voedingsconnector (tijdelijk, mogen ook hobbie-bob methodes zijn) te herstellen of toch op 1 of andere manier de HDD ergens op aan te sluiten. Overigens worden op de HDD de laatste 3x2 pinnen niet aangesloten op mijn laptop.

Ik heb al geprobeerd om d.m.v. een stuk 2,5mm2 de middelste pin te simuleren en hem aan de andere kant op de afgebroken pin aan te sluiten, maar hij leek niet echt op te laden. (let op niet gesoldeerd)

Na wat zoekwerk blijkt dat het waarschijnlijk een AC91525 connector (de prijzen hiervan ligt mij te hoog en ik heb ook geen fatsoenlijke soldeerbout, maar kan er eventueel wel aankomen)

Ik heb dit topic hier geopend omdat dit een laptop betreft, maar zou ook in O&M of EL kunnen staan.

[ Voor 10% gewijzigd door CoronelHimself op 28-03-2009 12:56 ]

Steam - PTR83

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25
Ik zou niet begrijpen waarom het niks mag kosten? Een nieuwe connector kopen en deze vervangen, is toch het meest eenvoudig?

Je hebt al beschreven dat er twee mogelijkheden zijn.
a) Hardeschijf uitlezen.
b) De voedingsconnector repareren.

Beide lukken zo te lezen niet zonder veel tijd eraan te besteden.
De tijd die je nu eraan besteed, zou je net zo goed de connector kunnen vervangen. Hierna hou je nog goede laptop aan over, als reserve bijvoorbeeld. ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:01
Haal een 2,5" USB casing voor €15

Of koop zo'n dingetje: Afbeeldingslocatie: http://www.surplustraders.net/a/ts140.gif

(kost €2 ofzo) en maak die vast in de behuizing, en soldeer hem met 2 draadjes aan het moederbord. Dan is de laptop ook weer werkend, en kun je hem ook nog verkopen mocht je hem zelf echt niet willen houden