Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MicroXP blue screen

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al meerdere keren MicroXP te installeren op een AMD systeem alleen krijg ik bij het installeren na het laden van de drivers een blauw scherm. Er staat geen foutcode bij. Wat kan dit blauwe scherm nu veroorzaken?

Ik heb al: Op google gekeken, met 1,2,3 en 4 Gb mem gestart en een bios reset gedaan. Ook heb ik hem 2 keer opnieuw gebrand.

Specs:

Asrock NF6G-VSTA
AMD 4600+ X2
2x 250GB in Raid (stripe)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even tinyXP geprobeerd en ook dat werkte niet.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik kan me vergissen maarre.... zijn MicroXP en TinyXP niet illegaal gedownloade versies?

Mijn gok is verder dat je niet de juiste SATA drivers hebt geladen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik standaard windows xp installeer doet hij het wel. En er zijn geen opstart drivers weggehaald in tiny en micro xp.

• maartena
Als ie het met een normale Windows XP wel doet, dan is er blijkbaar toch iets wat mist bij die illegale versies van je. ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Illegaal is het pas als hij niet een legale key gebruikt.

Het is wel een tikkeltje in strijd met de EULA om XP aan te passen, maar dan moeten we ook iedereen straffen die Nlite gebruikt. Dat is TinyXP of MicroXP namelijk - gewoon door iemand anders ge-n-lite installs. Staat los van de vraag of hij een legale key gebruikt natuurlijk :P

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Ik zou toch even met behulp van een floppy de goede drivers laden. Hoewel bijna Micro- en TinyXP de standaard drivers blijven zitten vertrouw ik dat soort pakketten niet echt. Het feit dat een normale versie het wel goed doet zegt al veel.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien komt het daar wel door, dat de installatie zo gemod is, dat hij bepaalde componenten mist voor zijn systeem, en dat de TS daardoor een blue-screen krijgt.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:01:
Ik probeer nu al meerdere keren MicroXP te installeren op een AMD systeem alleen krijg ik bij het installeren na het laden van de drivers een blauw scherm. Er staat geen foutcode bij. Wat kan dit blauwe scherm nu veroorzaken?

Ik heb al: Op google gekeken, met 1,2,3 en 4 Gb mem gestart en een bios reset gedaan. Ook heb ik hem 2 keer opnieuw gebrand.

Specs:

Asrock NF6G-VSTA
AMD 4600+ X2
2x 250GB in Raid (stripe)
Zie je in de bluescreen bepaalde melding voorbij schieten, en waarneer krijgt het blue-screen te zien?

[ Voor 66% gewijzigd door Turdie op 29-03-2009 19:35 ]

• maartena
majic schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:26:
Illegaal is het pas als hij niet een legale key gebruikt.

Het is wel een tikkeltje in strijd met de EULA om XP aan te passen, maar dan moeten we ook iedereen straffen die Nlite gebruikt. Dat is TinyXP of MicroXP namelijk - gewoon door iemand anders ge-n-lite installs. Staat los van de vraag of hij een legale key gebruikt natuurlijk :P
De versie die hij gebruikt is niet door Microsoft verspreid, en ook niet met toestemming van Microsoft verspreid, dat maakt het per definitie illegaal. En daarmee kun je niet met 100% zekerheid vaststellen of de maker van deze versie niet een paar illegale of aangepaste DLL's erbij in heeft gestopt die niet in de officiele versie zitten.

Dat is wat anders dan zelf een legale Windows XP bezitten, en zelf met nLite aan de slag gaan om e.e.a. aan te passen of toe te voegen. Daarbij weet je wat je zelf toevoegt en/of verwijderd, terwijl je dat met zo'n torrent maar op goed vertrouwen moet aannemen.

Hoe dan ook, ik denk dat het beleid van GoT daar verder ook duidelijk in is: Gebruik een officiële, door Microsoft verspreide versie van XP. Wil je een middels torrents gedownloade versie gebruiken, of dat nu TinyXP, MicroXP, BlackXP, of wat dan ook is, dan zoek je het zelf maar uit. :P

Proud to be an American.
Hier woon ik

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met ^^
We zijn geen supportdesk voor warez.
Het zou een ander verhaal zijn als je zelf ook nog wat debugging ertegenaan had gegooid, maar wellicht dat de verspreiders in dit geval een beter aanspreekpunt zijn ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.