Acer Aspire One kapot scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Besten,

Ik heb nu sinds een maand een Acer Aspire One, en deze heeft tot vandaag met volle tevredenheid op mijn bureau gestaan.

Nou opende ik de laptop vandaag en deed hem aan, en plotsklaps zitten er twee grote zwarte vlekken op het scherm, net alsof de lcd kapot is. Ik heb echter nooit iets geks gedaan met het apparaat, hij heeft enkel op het bureau gestaan, en gisteravond was er nog niets mis mee.

Is dit een vaker voorkomend probleem? Ik heb wat rondgekeken op internet, en er zijn wel mensen die aangeven dat het scherm erg fragiel is (bij sommige mensen is het scherm gebroken toen ze hem normaal dichklapten), maar kan verder niet iemand vinden met exact hetzelfde probleem.

Ook zou ik graag weten hoe dit verder met Acer te regelen. Ik heb zojuist hun support lijn gebeld, en zodra ik druk op 2 ( nieuwe reparatie aanvragen ) dan wordt er abrupt opgehangen. Zijn ze dicht op zaterdag?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten als ik contact heb met de Acer klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
je hebt het product nieuw gekocht neem ik aan.
In eerste instantie heb je van doen met je winkelier. Zij kunnen je het verdere reparatietraject uitleggen. Het is ongewoon dat je doorgestuurd wordt naar acer zelf.
De gemiddelde reparatieduur bij acer is 6 weken.
Zorg dat je het traject van reparatie goed in de gaten houdt.

http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
http://www.consuwijzer.nl.../Garantie_Wat_moet_u_doen

Tot slot: De service reputatie van acer is bijzonder slecht, dus ik hoop dat het allemaal vlot verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Vorak schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:15:
In eerste instantie heb je van doen met je winkelier. Zij kunnen je het verdere reparatietraject uitleggen. Het is ongewoon dat je doorgestuurd wordt naar acer zelf.
De gemiddelde reparatieduur bij acer is 6 weken.
Zorg dat je het traject van reparatie goed in de gaten houdt.

http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
http://www.consuwijzer.nl.../Garantie_Wat_moet_u_doen

Tot slot: De service reputatie van acer is bijzonder slecht, dus ik hoop dat het allemaal vlot verloopt.
Ik heb uiteraard als eerste vanochtend Dynabite gebeld. Zij hebben me toen direct het telefoonnummer van de Acer klantenservice gegeven, aangezien hun volgende lading pas donderdag eruit gaat, en ik het sneller zelf kon regelen.

Dit kan ik dus beter niet doen? Die paar dagen extra maken me namelijk niet zo heel erg veel uit, en ik heb liever dat de verantwoordelijkheid dan bij de winkel ligt.

//edit: dit is het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8730/28032009178i.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door happyguppy op 28-03-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook een probleem met mijn Acer Aspire One scherm. Er zit een vlek in het scherm, die een andere intensiteit qua licht heeft. Erg storend. Ik kan er op zich nog mee doorwerken. Als het 6 weken duurt om het te laten fixen dan laat ik het maar zo, aangezien ik hem nodig heb voor mijn afstuderen. Is het trouwens een probleem als de bon niet op je eigen naam staat? Ik heb hem namelijk nieuw van iemand over gekocht.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb net hetzelfde probleem bij mijn oud scherm gehad toen er een half liter water in ging, zo'n zwarte vlekken was water en de strepen was gewoon een storing...

Zeker geen water over gehad? Misschien zitten er componentnen met water-achtige dingen in (ik denk nu aan speciale soort lampen)...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Dima_2005 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:22:
[...]

Ik heb net hetzelfde probleem bij mijn oud scherm gehad toen er een half liter water in ging, zo'n zwarte vlekken was water en de strepen was gewoon een storing...

Zeker geen water over gehad? Misschien zitten er componentnen met water-achtige dingen in (ik denk nu aan speciale soort lampen)...
Ik heb er zeker weten geen vocht bij in de buurt gehad :) let er altijd goed op.

Ik heb trouwens nog een vraagje, volgens de ConsuWijzer moet je product vervangen worden als je er langer als redelijkerwijs op moet wachten.. Ik vind 6 week nogal wat, kan ik ervoor zorgen dat Dynabite op de een of andere manier het product moet vervangen of is het afwachten geblazen..

[ Voor 22% gewijzigd door happyguppy op 28-03-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ik heb tot 2x toe precies hetzelfde gehad met mijn mobiele telefoon (HTC Touch). Zag er bijna exact hetzelfde uit. Hier heb ik gelukkig toen garantie voor gehad.
Mijn mp3 speler heeft er trouwens ook al last van (2 maanden in bezit, Cowon D2.)

Volgens mij zijn het soort van olievlekken (newtonringen) die ontstaan doordat het bovenste (gebogen) laagje glas drukt op het onderste laagje glas.

[ Voor 13% gewijzigd door Spitie op 28-03-2009 12:16 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit is een gebroken LCD paneel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:39
Vorak schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:15:
Het vrij gewoon om doorgestuurd te worden. Meeste winkeliers verzamelen namelijk een bepaalde batch en versturen het dan voor reparatie uit. Je bent in de meeste gevallen sneller af, door rechtsstreeks contact op te nemen met de reparatiedienst van Acer.
Ik wil toch even hierop reageren. Ik ben niet Pro Acer of voor een andere merk. Maar om zo maar kwakeloos te zeggen dat de service reputatie slecht is vind ik wel te ver gaan. Ieder merk heeft zijn slechte en goede punten. Daarnaast heb ik uit eerdere ervaringen met Acer gemerkt, dat de services wel goed was.
gerbenvandijk schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:59:
Besten,

Ik heb nu sinds een maand een Acer Aspire One, en deze heeft tot vandaag met volle tevredenheid op mijn bureau gestaan.

Nou opende ik de laptop vandaag en deed hem aan, en plotsklaps zitten er twee grote zwarte vlekken op het scherm, net alsof de lcd kapot is. Ik heb echter nooit iets geks gedaan met het apparaat, hij heeft enkel op het bureau gestaan, en gisteravond was er nog niets mis mee.

Is dit een vaker voorkomend probleem? Ik heb wat rondgekeken op internet, en er zijn wel mensen die aangeven dat het scherm erg fragiel is (bij sommige mensen is het scherm gebroken toen ze hem normaal dichklapten), maar kan verder niet iemand vinden met exact hetzelfde probleem.

Ook zou ik graag weten hoe dit verder met Acer te regelen. Ik heb zojuist hun support lijn gebeld, en zodra ik druk op 2 ( nieuwe reparatie aanvragen ) dan wordt er abrupt opgehangen. Zijn ze dicht op zaterdag?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten als ik contact heb met de Acer klantenservice?
Al hoewel de routing via de fabrikant meestal het kortste is, is in dit geval gezien de schade beter eerst na de winkelier te gaan. Vanuit de buitenkant is het namelijk discutable of dit wel of niet om een gebruikersfout gaat.

Het belangrijkste punt voor jou is:

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Door de reparatie in dit geval bij de verkooppunt af te leveren en aan te geven dat de defect spontaan is ontstaan. Rest de verkoper niks anders op dan het product te laten repareren of aan jou aan te tonen dat het om een gebruikersfout gaat. Het laatste is meestal het moeilijkst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
PCMedic schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Het vrij gewoon om doorgestuurd te worden. Meeste winkeliers verzamelen namelijk een bepaalde batch en versturen het dan voor reparatie uit. Je bent in de meeste gevallen sneller af, door rechtsstreeks contact op te nemen met de reparatiedienst van Acer.

[...]

Ik wil toch even hierop reageren. Ik ben niet Pro Acer of voor een andere merk. Maar om zo maar kwakeloos te zeggen dat de service reputatie slecht is vind ik wel te ver gaan. Ieder merk heeft zijn slechte en goede punten. Daarnaast heb ik uit eerdere ervaringen met Acer gemerkt, dat de services wel goed was.

[...]

Al hoewel de routing via de fabrikant meestal het kortste is, is in dit geval gezien de schade beter eerst na de winkelier te gaan. Vanuit de buitenkant is het namelijk discutable of dit wel of niet om een gebruikersfout gaat.

Het belangrijkste punt voor jou is:

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Door de reparatie in dit geval bij de verkooppunt af te leveren en aan te geven dat de defect spontaan is ontstaan. Rest de verkoper niks anders op dan het product te laten repareren of aan jou aan te tonen dat het om een gebruikersfout gaat. Het laatste is meestal het moeilijkst. ;)
Bedankt! Zeer nuttige info :)

//edit:

Dit verhaal heeft nog een naar staartje voor me gekregen, de hele dag kwijt geweest. Ik wil uiteraard de laptop in de staat waarin ik hem ontvangen heb terug sturen, dus ik wou de bijgeleverde linux distro er weer op zetten.

Volgens de handleiding moest ik in een andere computer de recovery dvd drukken, en aangeven dat ik het op een usb stickje wou zetten. Gedaan. Wat blijkt: het usb stickje is niks opgezet, en ondertussen is de partition table van mijn c schijf gewist.. Ik weet 100% zeker dat ik de goede schijf heb geselecteerd, omdat mijn vaste schijf niet eens in het lijstje van selecteerbare stations stond..

Ik vind dat dat echt niet moet kunnen zo, ik ben een halve dag kwijt geweest om mijn harde schijf te herstellen, en daarbovenop was ik bang dat ik wat bestanden die nog niet gebackupped waren kwijt zou zijn.

Kan ik voor de halve dag aan gemiste inkomsten nu nog bij Acer in rekening brengen?

[ Voor 22% gewijzigd door happyguppy op 28-03-2009 17:52 ]

Pagina: 1