[Win2003] NTLDR kan niet gekopieerd worden

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik zit hier even met een lastig probleem.
Ik probeer op afstand een server te installeren. Door een foute configuratie is een grote RAID array door de controller aangemerkt als Disk1 , en de de array die als boot disk moet fungeren als Disk0.

Ik krijg de Windows installatie op zich wel zover dat hij installeert op Disk1 / D: maar hij wil natuurlijk de boot files op die andere disk plaatsen.
En daar gaat het fout. De installatie meld dat hij NTLDR en NTDETECT.COM niet weg kan schrijven en/of lezen.
Als ik met Recovery Console de files met de hand wil kopieren, krijg ik 'Acces is Denied'.
Ik gok dat dit komt omdat dit een bestaande NTFS partitie is (welke uiteraard niet geformatteerd mag worden).

Volgens mij is het een kwestie van de 2 files (handmatig) kopieren en ik zou er zijn, maar dan moet ik dat rechten probleem zien te omzijlen,

Bijkomend probleem is dus dat het op afstand is via ILO (hardwarematige remote console op BIOS niveau).
Er zit een W2K3 CD in de drive, en via ILO kan ik in principe alles wat ik met toetsenbord ook ter plekke zou kunnen doen.
Disk0 / C: mag echter niet geformatteerd worden.

Iemand enig idee hoe ik door de foutmelding heen kom ? Als ik ergens een user/pass zou moeten gebruiken van de NTFS rechten dan is dfat geen probleem want die zijn bekend.

EDIT:
Zo te zien zou ik "SET AllowAllPaths = TRUE" moeten gebruiken om de files te kunnen schrijven, maar daarvoor had je dus EERST je GPO moeten aanpassen :?
Is er een andere manier om hier doorheen te komen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 28-03-2009 09:06 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.smartcomputing...ive/r0704/09r04/09r04.asp
To use the SET command, you'll need to modify your system's Registry (a database that contains information about user preferences and system configuration in Windows 95 and later). Again, you'll want to do this before you run into problems, so we recommend doing it as soon as you install the Recovery Console.

To edit the Registry, click Start and Run, then type regedit in the Open field. Before you begin, we recommend backing up your Registry. Click File and select Export. Provide a filename and click Save. If you err while editing, you can restore it by selecting Import from the Registry Editor File menu and selecting the file you saved.

In the left section of the Registry Editor you'll see keys that look like folders in Windows Explorer. Select the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT
\WINDOWSNT\CURRENTVERSION\SETUP\RECOVERYCONSOLE key. Right-click the SecurityLevel value on the right side of the Registry Editor window and click Modify. Change the 0 to 1 and click OK. Right-click the SetCommand value, as well, and change the 0 to 1. You can then close the Registry Editor.

Once you've properly modified your registry, you can use the SET command in the Recovery Console. To unlock all files and directories, type set allowallpaths = true in the Recovery Console. To gain the use of your diskette drive, type set allowremovablemedia = true. You'll need to enter these values each time you boot into the Recovery Console.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dat zeg ik, maar ik kan niet in Windows en dus kan ik die setting niet doen :(
(of zie ik iets in dat article over het hoofd?)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je Advanced ILO?
Dan zou je de registry key die normaal via de (local)GPO wordt gezet met de hand kunnen wijzigen - BartPE ofzo.

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2009 09:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Advanced ILO ja.
Maareuh, BartPE enzo werkend toch niet via ILO :? Hiren's gaat iig compleet onderuit via ILO en het staat me bij dat dat met een PE achtige ook zo was - omdat de CD geemuleerd word.

* Koffie ondertussen aan het spitten naar een floppy image met DOS en NTFS4DOS om te kijken of dat helpt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je moet ergens een ntpasswd CD of bootdisks daar hebben slingeren? dan kun je daar de registry mee editten.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2009 09:43 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hmm, daar kan ik ook nog wel mee zoeken ja. Normaal kan ik al dat soort stuff wel met Hiren's, maar die werkt dus niet via ILO :X

• Bitpusher3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03-2023
Kan je niet het ownership van de files nemen en dan de rechten aanpassen vanuit de recovery console?

Met xcalcs bijvoorbeeld:

How to use Xcacls.exe to modify NTFS permissions

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RC laat dat niet toe. De commandset van de RC is beperkt namelijk.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ultimate BootCD klapt eruit bij NTFS4Dos wanneer ik een dir doe op de dest schijf, of een copy actie :(
De offline registry ziet mijn schijven niet.
Eens ff kijken wat ik met knoppix kan doen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan denk ik ook gewoon met een Vista of Windows 2008 CD booten, op het moment dat je in de eerste fase van setup bent kan je geloof ik een command prompt opendoen. Vanuit die commandprompt kan je dan weer doen wat je moet doen, zie bv: http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial147.html ? :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Gaat helaas niet lukken vanaf afstand :(
Knoppix wil overigens niet eens booten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan toch een Vista DVD via ilo booten? :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ja, maar dan moet je wel Vista hebben :P

Enfin, net ff bij MS een Vista gedownload (CD 1 van 4, ik gok dat ik daar genoeg aan heb) en nu maar ff kijken of dat gaat werken.

edit: Access denied op de bewuste disk :(

edit2: Uiteindelijk een selfextracting NTFSDos image weten te converteren naar een diskette image via WinImage, welke ik weer kon mounten (handig als je nergens diskdrives, diskettes of wat dan ook hebt, en het vervolgens virtueel moet kunnen mounten 8)7 ).
De Windows setup loopt nu eindelijk door, en nu maar hopen dat er niet alsnog iets mis gaat of alsnog de files corrupt zijn geraakt :P

[ Voor 58% gewijzigd door Koffie op 28-03-2009 13:53 ]

Pagina: 1