Toon posts:

Uitgaande mail orange.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na al me mail van outlook gesynct te hebben naar Macmail en alles ingesteld te hebben, was er verder niks aan het handje totdat ik van de week geen mail meer kon verzenden via de smtp van Orange.

Foutmelding: smtp heeft de verbinding via de standaard poorten geweigerd.

Hij verbind wel met me account want ontvangen doet hij. Het lukt niet in te loggen op de smtp. controleer wachtwoord en naam zegt hij dan

Terwijl met dezelfde instellingen ik op me pc wel gewooon kan verzenden met dezelfde account.

Idee iemand?

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2025
Orange is toch omgedoopt tot Online? Heb laatst zelf dus ook de pop en smtp hernoemd naar Online, en bij mij draait alles naar behoren.

Maareh, na instellen deed alles het wel, pas later gingen de instellingen problemen geven?

[ Voor 15% gewijzigd door DFKT op 28-03-2009 08:12 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt. idd

Zal eens online proberen wat je zegt

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde is dat hij op de pc het wel doet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar accounts gaat staat bij smtp: orange (offline)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 14:09

we_are_borg

You will Comply

Je hoeft geen login en wachtwoord te gebruiken om gebruik te maken van de smtp server. De beveiliging die ze gebruiken is namelijk pop before smtp en je kan smtp alleen gebruiken als je in hun netwerk zit.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat nu te doen dan?

Kan het zijn dat de mac een ander ip adres gebruikt als de pc?

Moet ik mischien portward doen?

Hij gebruikt geen SSL en gewoon de standaardpoorten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 11:07 ]

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb juist nergens SSL aangevinkt staan,
maar ik durf niet te zeggen of dat het verschil maakt.

Edit: en ook nergens port forwards ingesteld staan... maar goed, mijn router ondersteunt NAT, dus (voor zover mijn netwerkkennis gaat) zou het best kunnen dat ie daar netjes doorheen komt.

[ Voor 49% gewijzigd door DFKT op 28-03-2009 11:09 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Dit zijn de instellingen die moeten werken:
Server naam: smtp.orange.nl of smtp.online.nl (is even een voorbeeld, best even kijken wat de juiste servernaam is :D)
Poort: gebruik standaard poorten
SSL: Uitgevinkt
Identiteitscontrole: geen

Waarschijnlijk heb je de identiteitscontrole op wachtwoord staan wat dus desbetreffende melding geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Weswyp op 28-03-2009 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit heb ik gedaan. Stond inderdaad op wachtwoord, maar als ik nu wat wil verzenden kan ik de knop versturen niet eens indrukken, want hij is niet opgelicht

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Staat er bij voorkeuren > accounts onder het tabje 'accountinformatie' nu wel een uitgaande server ingesteld?
Het is zo'n uitklapmenu met onderaan de optie 'wijzig serverlijst'.. staan er niet per ongeluk een paar servers emt dezelfde naam maar andere instellingen?

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:07:
Ok dit heb ik gedaan. Stond inderdaad op wachtwoord, maar als ik nu wat wil verzenden kan ik de knop versturen niet eens indrukken, want hij is niet opgelicht
Ja is een kleine bug in mail,
je moet nu gewoon terug naar mail-voorkeuren-accounts gaan en bij account informatie selecteer je bij server uitgaande post je online server aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok geregeld bedankt voor de info menzen.

Slotje aub
Pagina: 1