Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik dus een instap imac 24 inch 2,6 ghz. Na overgestapt te zijn van windows heb ik aardig kunnen wennen aan de Mac al.

Nu was het dus tijd om me foto's over te zetten naar iphoto voor bewerking.

Ok alles goed ingeladen en bewerkt. Tijd voor een full screen diashow.

Dit geeft echter serieuze problemen. Met een foto of 30 doet hij het nog wel. Ga ik naar de 70 foto;s krijg ik zwart beeld en doet de imac niks meer. Alleen alt cmd esc werkt dan nog.

Gister kwam er dus een update uit wat dit moest fixen, maar hij doet nog steeds niks. In Aperture doet hij het wel gewoon, maar in iphoto ziet het er net wat leuker uit. In aperture komt er ook een wazige streep bij elke foto door het beeld die soort van verblurt.

Iemand ideetje over iphoto? Schijnt nogal bekent probleem te zijn.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Kun je misschien een screenshot maken (cmd-shift-3)? Maakt de boel een stuk duidelijker :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 05:35:
Iemand ideetje over iPhoto? Schijnt nogal bekend probleem te zijn.
Geef dan even een bron, wel zo makkelijk.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Misschien even diskutility draaien om zeker te zijn dat alles op je disk in orde is. Heb zojuist zelf even een slideshow gestart met 1368 foto's geselecteerd en dit werkt zonder problemen. Mocht diskutility het niet oplossen dan kan je misschien even een andere set foto's testen, of zonder muziek, ik noem maar wat dingen, wie weet lost het iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Weet je zeker dat iPhoto vast loopt? Zwart scherm na starten van slideshow heb ik hier ook bij slideshows van fotoboeken. iPhoto loopt dan niet vast maar het duurt letterlijk meerdere minuten tot de slideshow echt kan beginnen. iPhoto '09 is nog niet helemaal af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over hoeveel minuten hebben we het dan?

Idd beeld springt op zwart

Je ziet alleen de muis cursor nog. Verder niks. In Aperture start hij wel gelijk.

Diskuttility waar download ik dat of staat dat al op de Mac?

Als je googled zijn er 10tallen mensen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:19
10 Mensen wil nog niet zeggen dat het een groot probleem is natuurlijk :p.

Wat je best even kan doen is om het probleem te isoleren.

- Maak eens een nieuwe gebruiker aan, laad daar een 70tig tal foto's in iphoto en kijk of het probleem hier ook voorkomt
- Als het probleem niet voorkomt in de andere gebruiker, probeer dan eens een nieuwe library aan te maken in je defecte gebruiker. Dit doe je door de ALT toets ingedrukt te houden als je iphoto opent, dan kan je kiezen om een bibliotheek aan te maken.

Laat maar weten wat het resultaat is. Als het bij de andere gebruiker ook gebeurt, dan is het probleem systeem wijd en kan je misschien iphoto eens opnieuw installeren (je weet maar nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga ik eens proberen.

Bedankt
Pagina: 1