Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opstart programma's op basis van netwerk lokatie / ip-adres

Pagina: 1
Acties:

• stefanos1990
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een programma met een specifiek functie, namelijk iets dat ervoor zorgt dat bepaalde programma's worden opgestart als ik me op een bepaalde lokatie bevind met mijn laptop. thuis wil ik namelijk andere programma's automatisch laten opstarten dan bijvoorbeeld op school of als ik helemaal geen internet verbinding heb.

ik heb veel gegoogled, en uiteindelijk één programmaatje gevonden dat voldoet aan mijn eisen, maar helaas werkt het niet op vista. het programmaatje heet NeighborhoodIdentifier (http://www.softpedia.com/...ghborhoodIdentifier.shtml)

mijn vraag is of iemand toevallig een alternatief weet.

groetjes,
Stefan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scheduled Tasks? :)
Die zijn ongelooflijk krachtig in Vista, en er zit ook een optie bij waarbij je de netwerklokatie als 'trigger' kunt gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stefanos1990
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
alt-92 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:54:
Scheduled Tasks? :)
Die zijn ongelooflijk krachtig in Vista, en er zit ook een optie bij waarbij je de netwerklokatie als 'trigger' kunt gebruiken.
ik wist helemaal niet dat dat standaard in vista zat. het instellen van taken getriggerd door de netwerk locatie is echt heel straight forward. heel erg bedankt!!