Toon posts:

Mening over nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik een nieuwe pc bestellen en ik zit even in de war met de processor.
Ik zou graag de best of the best willen, maar mijn budget houd mij tegen.
Daar ik ook niet veel verstand van dit soort dingen heb vraag ik het hier voor alle zekerheid.

Ik ging oorspronkelijk voor de
Core 2 Quad Q9550
CPU snelheid: 4x 2833 mHz
L2-cache: 2x 6144 kb
Quadpumped: 1333 mHz

Maar deze bleek dus veels te duur.

Nu moet ik kiezen tussen deze goedkopere twee
Core 2 Quad Q8200
CPU snelheid: 4x 2333 mHz
L2-cache: 2x 2048 kb

of

Core 2 Duo E8400
CPU snelheid: 2x 3000 mHz
L2-cache: 2x 3072 kb

Het scheelt maar 10 euro tussen beide, maar ik weet dus niet welke ik zou moeten nemen, omdat l2-cache of quadpumped mij niets zeggen.
Ik heb van velen gehoord dat ik maar de quad core moet nemen, omdat ik dan 4 processoren zou hebben. Dit vond ik, zeker na het vergelijken van cijfers, een beetje twijfelachtig.

Welke is de betere keus voor mij denken jullie?
Ik gebruik mijn pc trouwens vaak en ik zou er ook graag mee willen gamen. Verder moet ie ook taken snel kunnen doen, omdat ik prive hem ook vaak gebruik.

Alvast bedankt aan iedereen die me helpt en kom alstublieft niet met "zoek maar op google" of iets dergelijks, want dat heb ik al gedaan en ik kwam er niet uit, vandaar dat ik het hier vraag.

Met vriendelijke groeten,

Chris

Verwijderd

Eeeh, en waarom vond je die 4 processoren twijfelachtig? Die velen hadden wel gelijk namelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga eens op zoek naar benchmarks van de cpus in de voor jou belangrijke applicaties. Een quadcore is niet per definitie beter als een dualcore, het ligt er maar helemaal wat je ermee gaat doen.

Dit topic gaat dicht, omdat we verwachten dat je zelf op basis van eisen en specificaties je hardware uit kan zoeken.

Dit topic is gesloten.