Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-08 08:39
ik heb echt een probleem, zo was ik op internet iets aan het zoeken en dacht dat er ineens iets om mijn desktop stond, ik klikte het aan en het verdween meteen, waardoor mijn norton constant reageerde dat er iets niet goed was, tevens gaf een ander programma dat spyware ziet aan dat dit(weet even de naam niet meer van het programma) als ik dit accepteerde dat dit schade aan zou brengen, dus klikte ik op niet toestaan, vervolgens zag ik dat er eern klein balkje in mijn scherm kwam met afmelden windows!!!!

nu als ik mijn computer opstart ik ineens een aanmeldscherm van Windows XP. Dit heb ik nooit eerder gezien. Normaal start mijn computer op en kom ik rechstreeks op mijn bureaublad terecht.
Als ik op aanmelden druk in dit welkomstscherm dan komt er heel kort te staan 'Uw instellingen worden geladen...', vervolgens zie ik heel kort mijn bureaublad-achtergrond zonder pictogrammen en kom ik weer terug in het welkomsscherm van xp. Ik krijg de melding 'U wordt afgemeld...' 'de instellingen worden opgeslagen'.
Als ik in veilige modus opstart, dan krijg ik opnieuw dit XP welkomstscherm en kan ik nog altijd niet aanmelden.

wie o wie kan mij hiermee helpen.

Heb nu al met windows XP servicepack 3 cd al herstel gedaan, werkt niet en wil niet opnieuw xp installeren, daar hij ook mijn map mijn documenten gaat wissen, waar voor mij belangrijke info in staat.

is er een oplossing?? kan dus echt helemaal niets met mijn pc, vandaar dit bericht via mijn laptop......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Begin eens met wat anti-spyware enzo...

Wel heel basic dit hoor ;)

Tip: nooit zomaar iets aanklikken als je het niet kent.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cartman75 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:56:
Heb nu al met windows XP servicepack 3 cd al herstel gedaan, werkt niet en wil niet opnieuw xp installeren, daar hij ook mijn map mijn documenten gaat wissen, waar voor mij belangrijke info in staat.
Niet opnieuw installeren vanwege de Mijn Documenten map?? Backup, backup, backup...

Maak een Knoppix of BartPE live CD, boot daarvan en maak een backup op een externe harde schijf. En leer daarna om regelmatig te backuppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zucht, wat een warrig verhaal. Gebruik gewoon eens netjes leestekens enzo, als je dan toch wil dat mensen je helpen kan je er in elk geval voor zorgen dat je probleem normaal opschrijft. Maar goed, bij het begin beginnen dan maar.

1. Heb je al geprobeerd in te loggen met je administrator account? Waarschijnlijk lukt het daar namelijk wel mee om gewoon in te loggen. Kan je mooi vanuit daar hetgeen je hebt opgelopen ook verwijderen.

2. Als bovenstaande ook al niet werkt, probeer een live CD zoals geopperd, doe je bestanden backuppen, en format de hele bende. Nieuwe installatie, nooit meer klikken op prul en vaker even je docs syncen met bijvoorbeeld een USB flash drive.

[ Voor 14% gewijzigd door rodie83 op 28-03-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 22:00
Je zou je harde schijf over kunnen zetten naar een tweede pc, en dan backups maken van je belangrijke gegevens. Je kunt ook gebruik maken van bv een ubuntu live-cd om je bestanden te backuppen. Als je dat eenmaal gedaan hebt kun je windows zonder zorgen opnieuw installeren.

Als je de naam van het gemene programmaatje weet te achterhalen kunnen we mischien een meer doelgerichte oplossing vinden. Mischien vind je die wel na een beetje googelen.

Nog gemakkelijker, neem contact op met de leverancier van je computer of ga naar een speciaalzaak. Als dat te duur uitvalt neem dan contact op met een handige Harry.

[ Voor 15% gewijzigd door Convo op 28-03-2009 00:19 . Reden: omdat het kán ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

ik heb dit virus net opgeruimd voor een collega. de enige mannier is een versie installatie want veilige modus gaat ook niet meer werken. download een ubuntu live cd en zet de belangrijke gegevens op een usb stick/ op het netwerk

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb het euvel een keer gezien bij iemand anders op de PC (het direct afmelden na het aanmelden, zonder aanmeldescherm voorheen is niet relevant voor het probleem, maar mijn persoon had ook rechtreeks inloggen naar bureaublad voorheen) en het heeft me toen een hoop hoofbreken gekost om het op te lossen. Het bleke toen te gaan om een bepaalde registerwaarde die niet goed stond. Ik heb toen met een BartPE cd-rom het register kunnen bewerken en de PC weer op kunnen starten. De veranderde registerwaarde kwam overigens wel door een virus of spyware weet ik me nog te herinneren dus ik heb de eigenaar van de PC geadviseerd nog eens goed te scannen met antivirus, anti-spyware, etc. zooi.

Edit:
nhanssen schreef op vrijdag 11 juni 2004 @ 14:57:
Heb hier dat ook eens gehad op een pc van een vriend van mij. Had voor de lol eens ad-aware laten lopen. Nadat ik opnieuw had opgestart omdat het moest volgens ad-aware(om resterende bestanden in gebruik te verwijderen)ging ik me aanmelden op mijn domein. Ging hij automatisch afmelden...

Vreemd geen registry gedaan of activatie probleem(is corporate key)

Pas geleden belt een andere vriend van me op, hetzelfde probleem! hij is noob dus daar zijn niet dingen veranderd.

Wie weet het antwoord? Is het spyware die het veroorzaakt of gaat het hier om een virus die nog niet bekend is?
Dit vond ik zo snel even via Google. Volgens mij had die persoon ook Ad-Aware, dus dan zou juist een anti-spyware programma ook de boosdoener kunnen zijn. :X

Edit 2:
Volg ff dit draadje:
nhanssen in "[XP] direct afmelden na aanmelden"

Het beschrijft in meerdere posts precies de oplossing die ik destijds ook gevolg heb. Ik had alleen een non-GoT pagina gevonden die compleet in het engels stap voor stap uitlegde hoe je het kunt oplossen met ene BartPE cd-rom (inclusief het maken van zo'n cd-rom, het laden van een gedeelte van het register naar het BartPE registeren en weer loskoppelen, etc.).

Edit 3:
De link die Lone Gunman hier onder geeft beschrijft behoorlijk de eenvoudige uitleg die ik destijds ook gevolgd heb. Het is wel een andere pagina dan ik had gevolgd, maar wel precies net zo'n duidelijke eenvoudige uitleg.

[ Voor 70% gewijzigd door Joen op 28-03-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ben het probleem wel vaker tegengekomen, en meestal komt dat doordat bepaalde spyware wat in de registry verneukt (HKLM\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en dan de Userinit waarde).

Enige probleem is dat je nu niet aan je registry kan komen omdat je niet kan aanmelden. Dit kan bv wel met erd commander of een bartpe cdtje met een registry edit tool. Dan is het alleen een kwestie van de waarde vd key weer goedzetten. Daarna uiteraard wel je pc goed scannen, of evt je data backuppen en een nieuwe installatie doen.

Als niet beschikt over een van bovenstaande tools kun je misschien dit proberen (geen idee of het werkt):
http://www.makiek.nl/userinit.php

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor malware en virusgedoe mag je in Beveiliging & Virussen zijn trouwens.

Je hebt zo te zien een backdoor opgelopen via een trojandroppende website of zo?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:44
Hitman pro ff draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
In ieder geval, Bedankt allemaal voor de Info!!!!

Het klopt inderdaad dat ik had moeten backuppen, wat ik veel te weing doe :?
Heb vorige week wel een externe HDD gekocht om bestanden over te zetten, alleen de map Mijn Documenten vergeten :?

om iedereen te beantwoorden

@ Michael Knight : mijn Anti Spyware, denk ik heeft mijn pc de genadeklap gegeven!!!
Toen ik dit berichtje typte was ik al zeer gestresst, dus begrijp dat het warrig overkwam.

Mijn EXCUSES daarvoor aan iedereen

Het bestandje wat dit allemaal veroorzaakte had ik gevonden via google, omdat ik een cd key zocht van Ghost Recon Advanced Warfighter

@ iedereen: hier heb ik dat vervloekte bestandje gedownload: WEG :X

dat doe ik dus ook nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga deze tips proberen en ik hoop er uit te komen...

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 28-03-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Lone Gunman schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:29:
Ben het probleem wel vaker tegengekomen, en meestal komt dat doordat bepaalde spyware wat in de registry verneukt (HKLM\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en dan de Userinit waarde).

Enige probleem is dat je nu niet aan je registry kan komen omdat je niet kan aanmelden. Dit kan bv wel met erd commander of een bartpe cdtje met een registry edit tool. Dan is het alleen een kwestie van de waarde vd key weer goedzetten. Daarna uiteraard wel je pc goed scannen, of evt je data backuppen en een nieuwe installatie doen.

Als niet beschikt over een van bovenstaande tools kun je misschien dit proberen (geen idee of het werkt):
http://www.makiek.nl/userinit.php
Op die site die je hier aangeeft kom ik heel ver, maar dan staat er op een gegeven moment:

Je zal nu dit scherm zien.
Selecteer daarna het bestand software.old in de map c:\windows\system32\config (waarbij C:\Windows de lokatie
van Windows XP is). En klik op Open. Daarna moet je een naam opgeven.
Kies hier voor temp99.

dit bestandje software.old kan ik niet vinden???

wie helpt mij verder....

[ Voor 25% gewijzigd door Cartman75 op 28-03-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Cartman75 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:16:
In ieder geval, Bedankt allemaal voor de Info!!!!

@ Michael Knight : mijn Anti Spyware, denk ik heeft mijn pc de genadeklap gegeven!!!
Toen ik dit berichtje typte was ik al zeer gestresst, dus begrijp dat het warrig overkwam.
Probeer wat 'echte' anti-spyware/malware, zoals de boven genoemde suggesties.

Norton is vrij mager in zijn beveiliging. Ook wordt moderne spyware zo geschreven, dat grote namen als 'Norton' (en McAffee) er meer moeite mee hebben.

Misschien nog een handige tip voor ind e toekomst: Als je nog een oude usb stick het liggen, zet die dan vol met wat handige removal tools. Zo kun je altijd snel aan het troubleshooten (ook handig als je internet plat ligt als gevolg van slechte progsels..).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
nou bij deze heb ik mijn beruchte directory "Mijn Documenten" eindelijk op mijn extrene HDD geplaatst, alleen wat ik hiervoor postte, ben ik nog niet van het probleem af..

1ste probleem was dat ik geen software.old had dus de huidige gebruikt en nu krijg ik de foutmelding:
als gevolg van een probleem kan windows de licentie voor deze computer niet nauwkeurig controleren. Foutcode 0x80090019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
ben nu weer een stapje verder, mijn pc start weer op alleen heb ik nu het volgende probleem:

Norton geeft virus aan: W32.Virut.CF en mijn Spy Bot geeft: afiscx.exe aan dat dit een mega probleem is.

ik heb op de zoekfunctie gezocht naar dit bestandje (afiscx) en ik vond er 2, beide staan in windows, waarvan 1 in de system32 directory

wat nu te doen, voordat ik weer de boel overstuur maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Download combofix:
http://www.bleepingcomput...mbofix-gebruikt-te-worden

Werkt toppie, maar laat hem wel zn werk doen!

Die software.old is de backup die je van je register gemaakt KAN hebben. Dit is wel zo handig als je niet een gedeelte van je register weer kwijt wil zijn.

Maar je pc boot ook wel als je die niet terug zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou gewoon je map mijn documenten backuppen (heb je al gedaan zo te lezen). En dan een verse installatie erop gooien :)

Alles zeker weg en meteen weer een snelle schone pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

hellknight

Medieval Nerd

Als je Virut hebt opgelopen, zoals Norton aangeeft, dan blijft er maar 1 optie over: format + reinstall.
Er zijn enkele cleaners welke zeggen Virut te kunnen opruimen, maar zelfs al slagen ze hierin, dan hoe je een zwaar beschadigde installatie over - Virut infecteerd .exe bestanden (en in een nieuwere versie ook .htm / .html) en, door een bug in het virus, zorgt dat deze files onherstelbaar beschadigd raken.
Dus:
- backup maken van al je belangrijke bestanden (en GEEN .exe / .htm / .html files meenemen in de backup)
- format
- reinstall
- fatsoenlijke beveiliging installeren
- backup checken op virussen / rotzooi
- files uit backup terugzetten

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Bij deze laat ik weten, alles draaid weer, heb de schijf geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd, alleen zoek ik nog een andere antvirus programma ipv norton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Neem AVG of Avast, mooi gratis, en doen hun werk goed.

www.retroforum.nl

Pagina: 1