AUX aansluiting maken met ISO connector (Auto)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 20:30
Ik heb een Seat Ibiza uit 2003 met een af fabriek radio (model Alana) die is voorzien van een 6cd wisselaar aansluiting. Nu wil ik op deze wisselaar met een mini-iso stekker een aux ingang maken zodat ik me Ipod of foon eraan kan hangen.

Nu heb ik me al verdiept in oplossingen hiervoor en kwam onder andere de Solisto en Dension ICE link tegen.
Dit vind ik echter te dure oplossingen, tevens hoef ik niet via de radio me Ipod oid te kunnen bedienen ik wil gewoon een simpele AUX waar ik alles aan kan hangen.

Nu zijn hiervoor ook wel kabels beschikbaar, maar deze zijn alleen te vinden via dubieuze kanalen zoals marktplaats en Ebay. Bijvoorbeeld deze en deze (zonder tussenliggend kastje)

Nu heb zelf al een RCA naar 3,5mm plug kabel stuk geknipt en aangesloten op een losse Mini Iso-connector , echter als ik deze aansluit op de radio en de cd-changer kies geeft hij aan dat er niks is aan gesloten. Ik heb alleen audio links & rechts en de massa aangesloten (op pin C18 t/m 19 op onderstaande schema).
Blijkbaar moet op 1 van de andere pinnen nog feedback komen dat er daadwerkelijk iets is aangesloten. Zie onderstaande schema's , het gaat om onderdeel C3:

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f383/gazjones1/fr/helpfull%20pics/Iso1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f383/gazjones1/fr/helpfull%20pics/Iso3.jpg

Heeft iemand enig idee wat er nou altijd precies in de tussenliggende kastjes zit zodat ik dit zelf kan simuleren/fabriceren en de radio kan laten denken dat er een cd-wisselaar is aangesloten?

Of waar ik eventueel een kabel aan kan schaffen op een plek die minder dubieus is dan marktplaats/Ebay of buitenlandse sites?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Probeer conrad eens.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276277

De goedkoopste oplossing is de wisselaar aansluiten zoals het hoort op de audio aansluitings na.
Daar sluit je de ipod of andere mp3 spelers op aan .
Brand dan een cd zonder muziek van 80 minuten ofzo en zet de radio op repeat disk.

Je radio denkt dat hij een cd afspeelt maar stiekem is het een ipod.
Theoretisch moet dit werken ,ik moet je er wel bijzeggen dat ik geen seat heb .

Maar google is your friend: b.v. Alana,seat ,mp3 ,radia ,aux,kom je een heel eind mee.
En seat forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:21
Anoniem: 276277 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:03:
De goedkoopste oplossing is de wisselaar aansluiten zoals het hoort op de audio aansluitings na.
Daar sluit je de ipod of andere mp3 spelers op aan .
Brand dan een cd zonder muziek van 80 minuten ofzo en zet de radio op repeat disk.
Goedkoopste oplossing? Als je toevallig al een wisselaar hebt ja, anders niet echt. 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276277

Als de ts die niet heeft niet nee .
Was er even vanuit gegaan dat hij die ook had.

Denk dat een nieuwe radio met mp3 en usb goedkoper is,mischien jammer van de stuurwiel bediening als je dat hebt .

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 276277 op 28-03-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:21
Dit lijkt dezelfde connector: http://akamaipix.crutchfield.com/Manuals/023/023AUXIN1R.PDF

maar 3 pinnetjes bezet, dus... weet je zeker dat je niet ergens in een menutje de aux-ingang moet activeren? :)

edit:
Ah, kijk hier, als er meer overeenkomsten zitten tussen Blaupunkt en jouw radio: http://www.alfaowner.com/...5mm-jack-help-please.html

Jammer dat het schema waar naar gelinkt wordt offline is, maar de nummertjes lijken overeen te komen met die uit jouw schema.

[ Voor 45% gewijzigd door Xander op 28-03-2009 00:18 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:34
ik denk persoonlijk. dat de originele wisselaar ook een signaal afgeeft in de vorm van ik ben aangesloten? een soort pull down oid(zo heet dat toch) maar verder weet ik ook niet genoeg om er wat over te zeggen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26

LordHuberti

Help?

De radio moet inderdaad een signaal krijgen waardoor hij denkt dat er een cd wisselaar is aangesloten. (de kabel van caradio uit de openingspost zal dus niet werken)

Zelf heb ik voor een Seat Leon (niet helemaal dezelfde radio maar wel dezelfde aansluitingen) via marktplaats (tweede hands) een convertor gekocht.

Deze bestaat uit een stekker die achterin je radio past, met daaraan een kastje. (net zoiets als je in de link naar marktplaats in de openingpost hebt staan) In dit kastje zit een chipje wat de radio laat denken dat er een wisselaar aangesloten is. Ik heb hem even opengemaakt en zo op het eerste gezicht ziet dit er niet uit als iets dat je zelf kan maken......... Simpelste is daarom denk ik zoon kabeltje van marktplaats aanschaffen.

.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 20:30
Hmm jammer dat het allemaal zo moeilijk is.

Ik ga denk ik toch maar gewoon voor de solisto, dit is voor 60 euro nog de goedkoopste oplossing voor een aux-ingang. Heeft iemand hier ervaring mee?

Om nou 50 euro te gaan lappen voor een dubieus kabeltje op marktplaats of ebay waarvan het nog maar de vraag is of het uberhaupt werkt zie ik ook niet echt zitten.

In ieder geval bedankt allemaal.
Pagina: 1