Toon posts:

Links & Tekst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was zopas bezig aan een layout voor een nieuw project van mij. Het schiet al aardig op maar ik zit met 2 kleine problemen..

Allereerst zal ik de link geven, dan zie je het wellicht direct al. http://busico.hypertesia.com/

Voor de mensen die het niet zien, het zit als volgt.
Als je goed kijkt kun je niet op de links van Antwerpen tem Vlaams-Brabant klikken, maar die eronder wel. Ik heb al wat zitten prutsen met positionering maar het lukt me niet echt..

Het tweede probleem is de "test" tekst. Ik zou graag hebben dat alles staat zoals het bovenste gedeelte, dus niet plots naar links.

Heeft iemand enig idee? Heb al lopen zoeken op beide met positionering, paddings, margins, ... Maar niets helpt echt.

Bij voorbaat dank,
Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 11:15

japaveh

Jield BV

Je moet allereerst die .css eventjes op je webhost zetten en de verwijzing in je code veranderen. Er staat nu nog een verwijzing naar localhost maar dat werkt hier niet echt...
Verder zie ik veel divjes, waarvan het nu nog onduidelijk is of dat allemaal wel nodig is.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je CSS kan niet worden geladen, dus dat moet je even fixen ;)

Daarnaast weleens gehoord van de Firefox extensie Firebug? Probeer daar maar mee te debuggen en er gaat een wereld voor je open ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Normaal zou je aan de CSS moeten kunnen? Heb alles goed gezet nu.

En bedankt voor de tip van firebug, het 2de probleem heb ik hiermee kunnen oplossen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het staat nog niet goed. Wij kunnen niet bij jouw localhost ;)

Je moet dus alles met http://localhost/ vervangen door http://busico.hypertesia.com/ en uiteraard de bestanden uploaden naar de webruimte (via FTP o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="http://localhost/templates/css/index.css" />

Wat is hier verkeerd aan? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, had hem in m'n templates map gezet. Nu staat hij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat ziet er een heel stuk anders uit. Trouwens welke browser gebruik je zelf, want in IE7 heb je nog wel een probleem met je test-tekst. Deze loopt aan de bovenkant onder het 'bread crumb path'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je "borderGreen" zit in de weg.
Oplossing: Voeg z-index: -1; aan #borderGreen toe en klaar :)

[ Voor 67% gewijzigd door Room42 op 27-03-2009 23:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Voor zover ik zo vlug kan zien is de #bordergreen div te hoog en hangt hij over je menu heen. Als je de hoogte van die div kleiner maakt werkt het menu wel.

Maar dan ziet de site er niet meer goed uit, dus z-index aanpassen

heh, spuit elf.

[ Voor 23% gewijzigd door Ook al Bezet op 27-03-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik die borderGreen wegdoe heb ik alle links, maar de tekst staat nu naar onderen. Ik zal even wat proberen. Alvast bedankt voor de hulp ;)

-Net even de z-index toegevoegd, nu geeft hij de overige 2 afbeeldingen niet weer.

En voor IE zal ik werken met een ander CSS bestand Cadezo(Eerst maak ik alles crossbrowser van FF, opera, safari en chrome, daarna maak ik het compatibel voor IE)

Ok, alle problemen opgelost! Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 23:45 ]

Pagina: 1