Denon AVR-2309 en Blueroom Minipods/Bigpods

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik heb zojuist een Denon AVR-2309 gekocht. Deze geeft 7x100W. Nu wil ik al heel lang de minipod speakers van blueroom/skandyna in combinatie met de cinepod en bassstation. De minipods kunnen max. 100W aan. Nu wil ik er zeker van zijn dat ik deze niet opblaas omdat deze precies op de max zitten van wat de speakers aankunnen. Ik weet echter zeker dat ik de installatie nooit helemaal open zal zetten.

Wat is jullie mening hierover. Zal ik deze set nemen of kan ik beter voor de bigpods gaan. De bigpods kunnen maximaal 150W aan. Ik begrijp dat er voor deze prijs ook betere speakers zijn. De keuze voor deze speakers zijn vooral vanwege het design.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48
Watts zeggen bijna niets bij speakers en versterkers. Je kan met n 10 watt versterker n 1000watt speaker opblazen als je wilt. Zolang het geluid niet stevig vervormt bij hogere volumes is er niets aan de hand.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:48
Met andere woorden, je zit meer dan veilig.

Je kunt overigens best het volume wat verder opendraaien. Het maximumvermogen komt pas vrij bij het maximumvolume.

Met gezond verstand vind je automatisch het maximumvolume voor je configuratie, door op te houden wanneer je hoort dat het geluid begint te vervormen. De speakers gaan niet kapot zonder waarschuwing.