Knoppix livecd booten

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Voor school wil ik graag (lees: moet ik) een Knoppix livecd booten op mijn Macbook Pro (late 08), maar bij het booten geeft deze de error "cannot find Knoppix filesystem".

Ik neem eigenlijk aan dat dit iets te maken heeft met het bios/EFi gebeuren, maar wanneer ik via de bootcamp installer op "start windows installer" duw (ik nam aan dat ie dan vanaf de CD zou booten), start ie gewoon Windows op.

Is er een manier om, zegmaar, via bootcamp een livecd te booten? Of zou dit probleem gewoon aan knoppix liggen die de hardware niet ondersteuntt? (het is geloof ik Knoppix 5.1)

Op internet kon ik alleen vinden dan anderen het wel was gelukt knoppix te booten.

Alvast bedankt!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Als de cd al aangeeft dat hij het knoppix filesystem niet kan vinden is hij al van CD geboot. Heb je de cd die je hebt gebrand gecontroleerd met de MD5 Hash?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De CD's booten op andere laptops (een Vaio, Dell en een HP) wel, dus die zijn in principe wel goed.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anders laat je hem booten binnen een virtual machine?

Ben wel benieuwd waarom je dit van school MOET doen? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Weet niet of het per se Knoppix moet zijn, Ubuntu werkt in ieder geval prima op de Macs waarop ik het gebruikt heb (is ook een live CD die niet uit zichzelf iets aan je file systeem gaat knoeien).

Zoef