Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mio 'update' mail stinkt

Pagina: 1
Acties:

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ik heb een mailtje gekregen van Mio (navigatie fabrikant) dat ik nog een paar dagen heb om mijn apparaat registratie te bevestigen en dat ik dan een gratis kaart update krijg. Hierna zou ik er geen recht meer op hebben.

Ok, so far so good zou je zeggen, want ik heb namelijk pas geleden voor mijn verjaardag een nieuwe Mio navigatie gekregen.
Ik heb wel op de website van Mio rond gekeken en ik kan mij niet herinneren dat ik ergens mijn gegevens heb ingevuld. Maar, het zou kunnen. Het gele vocht vloeide rijkelijk die avond.

Nu heb ik het volgende mailtje gekregen en dat stinkt als je het mij vraagt, nu ben ik wel een beetje paranoia. De dingen die mij opvallen heb ik even vet gedrukt gemaakt en mijn email verwijderd ivm met spam ;)
Return-Path: <enews@eu-news.mio.com>
Received: from mta2.primary.na.epidm.net (mta2.primary.na.epidm.net [146.82.220.230])
by mxdrop108.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) with ESMTP id n2OGxfNn018087
for <MIJNEMAILADRES>; Tue, 24 Mar 2009 17:59:44 +0100 (CET)
(envelope-from enews@eu-news.mio.com)
Date: Wed, 25 Mar 2009 01:59:40 +0900 (EST)
Message-Id: <Kilauea15126-11281-92716835-0-1018@flonetwork.com>
From: "MIO Technology" <enews@eu-news.mio.com>
Reply-To: "Mio" <enews@mio.com>
To: MIJNEMAILADRES
Subject: Vergeet het niet: Bevestig uw registratie voor uw Gratis Kaarten Update voor 2009 NU!
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-XS4ALL-DNSBL-Checked: mxdrop108.xs4all.nl checked 146.82.220.230 against DNS blacklists
X-CNFS-Analysis: v=1.0 c=1 a=2_CTeXSysQsA:10 a=MPIjpjogHLoA:10
a=R4Nop4M3HZcA:10 a=EOAUM8eyAAAA:8 a=NbsNzY7q8Q7MrP1nJq8A:9
a=nPdSHYcJoOq_zRH3k5AA:7 a=N30dyOLB7tS2EPEDzytf9QgQxc0A:4
a=93kjL9Lfc7kA:10 a=zoKOyUDlhksA:10
X-Virus-Scanned: by XS4ALL Virus Scanner
X-XS4ALL-Spam-Score: 2.1 (**) INVALID_TZ_EST, SPF_PASS
X-XS4ALL-Spam: NO
Envelope-To: MIJNEMAILADRES

Bedankt dat u uw gegevens op onze website voor de Gratis Kaart Update ingevuld heeft.

Helaas moeten we constateren dat uw emailadres nog niet geactiveerd is.

Klikt u aub op de volgende link http://free2009maps.eu.mi...=XiXQPBTcyv3ldff&id=55542 om uw emailadres te activeren zodat u verdere instructies kunt ontvangen hoe u de 2009 Gratis Kaart Update kunt bemachtigen.

Bij voorbaat dank.

Mio Technology Europe, Spectrum House, Beehive Ring Road, London Gatwick Airport, Gatwick, Surrey RH6 0LG Groot-Brittannik BTW-nr.: GB 771 7823 04. Mio Technology Europe is in Engeland geregistreerd onder nummer: 4214164. Gegevens maatschappelijke zetel: zie hierboven. Privacybeleid www.mio.com

Zet ons op uw whitelist: deze e-mails worden verstuurd vanaf enews@eu-news.mio.com. Om ervoor te zorgen dat deze e-mails altijd door worden gelaten, kunt u enews@eu-news.mio.com toevoegen aan uw adresboek of gebruiken wanneer u uw e-mail configureert of de regels voor uw spamfilter instelt. Dank u!

U ontvangt deze e-mail omdat u ons in het verleden uw e-mailadres hebt gegeven.

Klik hier om uw e-mailadres van onze mailinglist te verwijderen.

Deze email is verzonden aan MIJNEMAILADRES door enews@eu-news.mio.com uw e-mailadres is niet verhuurd, verkocht of op andere wijze met andere partijen gedeeld.
De message ID heb ik door Google gehaald en die komt met een paar resultaten uit 2004/2005 waarin flonetwork onderdeel is van doubleclick en wordt ook gelinkt naar dartmail.
Ok, Belletje gaan rinkelen en ik wil dus Mio gaan mailen hierover, en zoek de contact pagina om ze hier vragen over te stellen voor de zekerheid. Contact
Nu druk ik op 'Technical enquiries' en wordt ik geredirect naar een andere website waar ik al mijn gegevens in mag vullen.
Ga ik dan vervolgens kijken op http://ems00852.egain.net dan is het under construction. de Bron ervan ziet er ook al net zo betrouwbaar uit.

Omdat ik Mio nu ook niet meer 'vertrouw' post ik het hier.

Mijn e-mail archief heb ik nagekeken en daar kan ik niets in vinden over Mio registraties enzovoort, terwijl ik dit soort dingen normaal wel goed bewaar.

Ben ik te paranoia en stuurt Mio een goed bedoelde, maar in mijn ogen een slordige mail en moet ik niet zo stressen? Of stinkt er hier echt iets? Zoveel kaas heb ik hier ook weer niet van gegeten. Wat jullie?

*Ik heb ook AVG, Hijackthis, CCleaner laten scannen en daar kwam niets vreemds uit.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bellen naar mio?