Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.MKV bestanden afspelen in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo,

Wat is het beste om .mkv bestanden af te spelen.

Ik heb al powerdvd, coreAVC, Halli mkv splitter.

In VLC Player schokt het en in WMP geen subs en media center herkent het bestand niet.

Alvast bedankt,

Emrulez

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MKV is niet meer dan een container, wat voor iets heb je erin zitten?

• Emrulez
Ik geloof X.264 1080p

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Ok... heel simpel:
Het schokt zeg je? Is het HD? Zo ja (en je hebt de goede codecs) dan kan je computer wellicht HDcontent niet zo soepel afspelen.

Is het een codecprobleem en heb je er geen verstand van:
GOMplayer downloaden (gratis), installeren (codecs er bij installeren, aanvinken dat de codecs die er bij zitten ook gebruikt worden om te decoden). Bestand openen. Mis je nu nog een codec vraagt ie of je hem wilt downloaden en installeren. Dit doet ie zelf.

http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 27-03-2009 21:10 . Reden: linkje ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:03
Als het om een standaard mkv'tje (in 90% zit H264 video, daarom zul je ook CoreAVC gebruiken), MPC-HC met de Haali mkv splitter (NIET de interne splitter gebruiken) en de EVR Custom presenter renderer. Afhankelijk van je video-kaart en proc (mist compleet in je post), de interne DXVA H264 decoder, of CoreAVC als je geen video kaart hebt die DXVA voor H264 ondersteund.

• Emrulez
De specs van de pc waar ik het probeer op a te spelen:

Proc: Pentium D 940
Graka: Sapphire HD 4670 GDDr4 512MB
4 gig ram

Verwijderd

Wat ik erg makkelijk vind is CCCP installeren, dan heb je alles in één.

Echter voor Full HD x264 materiaal heb je een stevige CPU nodig of eventueel een GPU met decodeer mogelijkheid. Media Player Classic Homecinema, aanwezig in CCCP, zou eventueel dan de GPU kunnen aanspreken (zie hier).

• Emrulez
Ik heb nu die CCCP geinstalleerd.

Het afspelen is geen probleem het schokte alleen met VLC player waar ik overigens wel subs had, bij de overige heb geen subs maar wel goed beeld

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Probeer GOMplayer eens.
Gratis, zelfde functies als VLC (dus je subs doen het ook).
En het ziet er nog mooier uit ook ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Aangezien je een 4670 hebt raad ik je toch aan om een player te gebruiken waarmee je DXVA ondersteuning hebt. Zoals MPC-HC met de ingebouwde codecs, en dan in combinatie met Haali en ffdshow voor dingen die toch geen DXVA acceleration hebben.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is meer op z'n plek in Client Software Algemeen :)

WOS >> CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Emrulez schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:12:
De specs van de pc waar ik het probeer op a te spelen:

Proc: Pentium D 940
Graka: Sapphire HD 4670 GDDr4 512MB
4 gig ram
Is meer dan voldoende om de boel vlot te kunnen kijken.
Die codecpacks (cccp,, nare naam overigens) veroorzaken overigens vaak problemen. Dus kan je net zo goed eraf gooien.

Als je coreavc wilt gebruiken moet je wel software gebruiken welke welke gebruik kan maken van deze codec.
Ik raad mensen mensen meestal mediaplayer classic HC aan.
Coreavc inclusief haali splitter installeren. Daarnaast moet je coreavc nog expliciet in mediaplayer classic activeren (view > options > external filters > add filter > kies coreavc > prefer >ok.

Overigens heeft de laatste versie van mediaplayer classic cinema edition een eigen ingebouwde codec welke vrijwel net zo goed soepel werkt als coreavc.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 27-03-2009 22:59 ]

• Ramon
Wat is nou precies de reden om CoreAVC aan te raden terwijl de TS een 4670 heeft waarmee hij DXVA kan gebruiken, wat toch echt sneller is en betere beeldkwaliteit biedt dan coreavc?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 12:38

krvabo

MATERIALISE!

job schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:58:
[...]

Die codecpacks (cccp,, nare naam overigens) veroorzaken overigens vaak problemen. Dus kan je net zo goed eraf gooien.
Afgezien van je verder (nuttige) post is wat je hier zet erg fout.
CCCP (combined community codec pack) is in elkaar gezet door mensen die er verstand van hebben. Dit codec pack heeft _geen_ dubbele codecs, levert ffdshow / haali mee, en kan desgewenst 2 spelers meeplaatsen: MPC en Zoomplayer.
CCCP is lichtgewicht, heeft geen conflicten en kan desgewenst alles laten zoals het al ingesteld was.
Het is samengesteld in de 'begintijd' van (h|x)264 toen bepaalde anime-subbing groups (oftewel fansubs) uitkwamen in x264.

Nee, cccp is een goed en handig codec pack. Daardoor speelt het heel veel af. Je kan alles wel los gaan installeren, maar dat kost gewoon veel tijd.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Codec Packs zijn evil. Zeker als je zelf content maakt. Niets zo erg als ongevraagd veranderde instellingen of andere versies van al bestaande codecs.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 12:38

krvabo

MATERIALISE!

offtopic:
En zoals ik dus al zei: 'en kan desgewenst alles laten zoals het al ingesteld was'.
Bij het installeren kun je precies aangeven wat je WEL en wat je NIET wil.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Klaus_1250
Ramon schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:12:
Wat is nou precies de reden om CoreAVC aan te raden terwijl de TS een 4670 heeft waarmee hij DXVA kan gebruiken, wat toch echt sneller is en betere beeldkwaliteit biedt dan coreavc?
Omdat ATi geen L5.1 H264 in DXVA ondersteund. En laat je die nou net veel tegenkomen in MKV's, zeker de oudere. Voor een 1920x1080 H264 L5.1 ga je CoreAVC wel nodig hebben om het eea toch enigzins soepel af te spelen, alhoewel dat met een Pentium D 940 denk ik toch niet altijd gaat lukken (Killa-sample is een goede test).

(Sorry voor het dikdrukken, maar in elke discussie hierover zijn er nog teveel mensen die niet op de hoogste zijn dat er binnen H264 verschillende profielen/levels zijn, en dat niet alle hardware elke profiel/level ondersteund. ATi ondersteund GEEN L5.1, nVidia WEL)
Onzin, ze zijn handig voor mensen die kennis hebben van zaken, maar geen zin hebben om alle componenten los bij te houden (dan heb je het al snel over 20-30). Punt is alleen dat ze veel worden gebruikt door mensen die maar een dotje doen.
Overigens heeft de laatste versie van mediaplayer classic cinema edition een eigen ingebouwde codec welke vrijwel net zo goed soepel werkt als coreavc.
Ze hebben geen eigen ingebouwde codec. Ze gebruiken of ffmpeg code voor software decoding (die een stukje zwaarder is als CoreAVC, maar wel wat betere kwaliteit geeft) of ze gebruiken DXVA, waarbij het decoderen in de hardware gebeurd.

[ Voor 51% gewijzigd door Klaus_1250 op 29-03-2009 19:27 ]

• Ramon
Klaus_1250 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:18:
[...]

Omdat ATi geen L5.1 H264 in DXVA ondersteund. En laat je die nou net veel tegenkomen in MKV's, zeker de oudere. Voor een 1920x1080 H264 L5.1 ga je CoreAVC wel nodig hebben om het eea toch enigzins soepel af te spelen, alhoewel dat met een Pentium D 940 denk ik toch niet altijd gaat lukken (Killa-sample is een goede test).
prima, maar ik download best veel HD .mkv's van bijvoorbeeld HDBits, en ik ben er daar nog nooit eentje tegengekomen die ik niet met DXVA kon afspelen!

En dan nog, voor die ene die dan niet werkt met DXVA ga ik niet alle andere die wél werken afspelen met CoreAVC.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Als je nou gewoon voor die schaarse encodes die niet DXVA compatible zijn (vaak vrij oude met relatief lage bitrate dus moet geen probleem zijn voor die CPU) CoreAVC gebruikt en verder MPC Video Decoder met DXVA. Schakel bij internal filters de software H.264 decoder uit en laat de DXVA variant aanstaan. Stel bij external filters CoreAVC in. De MPC Video Decoder merkt zelf wanneer een encode mbv DXVA afgespeeld kan worden en wanneer niet. Normaal schakelt ie bij non-compatibel materiaal over naar de software variant van de eigen H.264 decoder. Heb je die echter uitstaan dan gaat ie op zoek naar het beste alternatief. Bijvoorbeeld een decoder die jij hebt ingesteld bij external filters.

Komt neer op DXVA wanneer mogelijk; anders CoreAVC bijvoorbeeld.

Verwijderd

[...]

Als je coreavc wilt gebruiken moet je wel software gebruiken welke welke gebruik kan maken van deze codec.
Ik raad mensen mensen meestal mediaplayer classic HC aan.
Coreavc inclusief haali splitter installeren. Daarnaast moet je coreavc nog expliciet in mediaplayer classic activeren (view > options > external filters > add filter > kies coreavc > prefer >ok.

En het grappige is, afgezien van een andere player doet het CCCP alles wat jij beschrijft ook...maar dan automatisch.

Niks is makkelijker voor de normale gebruiker die zijn MKVtje wil afspelen; CCCP installeren met de bijgeleverde MPC HC :).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ramon schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:12:
Daar kwam hij zelf in de TS al mee aan. Daarnaast zijn er genoeg ander mensen (waaronder ook ik) met een andere tip.
Klaus_1250 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:18:
Ze hebben geen eigen ingebouwde codec. Ze gebruiken of ffmpeg code voor software decoding (die een stukje zwaarder is als CoreAVC, maar wel wat betere kwaliteit geeft) of ze gebruiken DXVA, waarbij het decoderen in de hardware gebeurd.
ffmpeg heb ik niet geinstalleerd staan. Hier bij mij gebruikt MPC HC volgens het filter overzicht de mpc video decoder. Kan natuurlijk zijn dat dat stiekem een andere is.. maar dat is niet te vinden.
Daarnaast heb je voor hardware versnelling ook gewoon een codec nodig..
Een videokaart heeft die codecs echt niet ingebouwd zitten.
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:58:
En het grappige is, afgezien van een andere player doet het CCCP alles wat jij beschrijft ook...maar dan automatisch.
Niks is makkelijker voor de normale gebruiker die zijn MKVtje wil afspelen; CCCP installeren met de bijgeleverde MPC HC :).
Ik hoef geen software die je dingen uit handen neemt. Kan zijn dat CCCP wel werkt..
Maar mijn ervaring met codecpacks is dat codecpacks bagger resultaat oplevert.
Als CCCP dan een uitzondering is de lijst van duizenden packs die men aanbiedt, dan is dat nieuw voor mij.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 29-03-2009 22:53 ]

Verwijderd

job schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:30:
[...]
Ik hoef geen software die je dingen uit handen neemt. Kan zijn dat CCCP wel werkt..
Maar mijn ervaring met codecpacks is dat codecpacks bagger resultaat oplevert.
Als CCCP dan een uitzondering is de lijst van duizenden packs die men aanbiedt, dan is dat nieuw voor mij.
Dat kan ik goed begrijpen, er zijn mensen die alles zelf compleet in de hand willen houden en het beste uit hun hardware willen persen met de juiste codecs en players...en er zijn mensen die met zo min mogelijk moeite alles af willen kunnen spelen.

Voor die laatste categorie is er het heel fijne CCCP wat inderdaad een uitzondering op de regel is, of players met ingebouwde codecs als VLC.

• Klaus_1250
Players met ingebouwde codecs en demuxers is ook niet alles. VLC heeft problemen met bepaalde subs en geen DXVA, MPC-HC heeft een bagger MKV demuxer.

Verwijderd

Beetje vreemd dat CCCP hier zo afgekraakt wordt, het is een ideaal pakket.
Het is natuurlijk niet de tweaker-way-to-go, maar geeft wel hetzelfde resultaat met veel minder moeite ;)

Bovendien is de tweaker-way-to-go nog steeds mogelijk, alles uit het pakket is afzonderlijk te configureren.
Roepen dat het slecht of evil is vind ik dan ook een beetje kortzichtig.
Pagina: 1