Code 10 error met ATI 4890, X58

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205954

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn 2 4890's van ATI.
Kreeg ze vandaag binnen, installeerde er 1. Windows geeft een fout code 10. Betekent dat windows het apparaat niet kan starten.
Andere kaart geprobeerd, precies hetzelfde.

Windows opniieuw geinstalleerd, zelfde. Vista 32 geprobeerd, 64, XP 32... werkt allemaal niet.
Er zit ergens een hardware probleem. Ik kan me niet voorstellen dat beide kaarten kapot zijn.

i7 920
Asus P7T Deluxe
6GB triple channel Corsair
4890 ATI x 2
Coolermaster 850W

Iemand een idee?

Ik dacht dat het eerst aan mijn Auzentech X-fi lag. Dus die er meteen uitgehaald en alles geinstalleerd zonder die kaart. Was het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 14:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even kort aangezien er net visite binnen komt huppelen, maar ik mis de drivers in het verhaal. Welke heb je gebruikt?

Ook mis ik wat je nog meer hebt geprobeerd, naast andere Windows versies. Bijvoorbeeld dus andere drivers, zoveel mogelijk andere hardware afkoppelen, videokaart in een ander systeem, andere videokaart in dit systeem, etc.

[ Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 27-03-2009 20:37 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
Het wordt sowieso de CD drivers installeren. Voor de HD4890 zijn er nog geen andere drivers. Die komen pas in de Cat 9.4. Of je moet een of andere beta driver downloaden. Maar ik zou gewoon de CD drivers pakken.

En heb je niet toevallig een totaal ander systeem waar je ze kan testen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 27-03-2009 20:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ultraman schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:35:
Even kort aangezien er net visite binnen komt huppelen, maar ik mis de drivers in het verhaal. Welke heb je gebruikt?

Ook mis ik wat je nog meer hebt geprobeerd, naast andere Windows versies. Bijvoorbeeld dus andere drivers, zoveel mogelijk andere hardware afkoppelen, videokaart in een ander systeem, andere videokaart in dit systeem, etc.
Het systeem draaide prima met een 4870X2.
Ik heb de Catalyst 9.3 en later 9.2 geprobeerd. Ze herkennen de videokaart niet eens.

GPU-Z herkent ze wel degelijk, geeft prima weer wat het is.

Ik heb alles losgekoppeld wat mogelijk is. Een ander systeem heb ik niet dus kan ze niet in een ander computer stoppen.
Ik heb ook geprobeerd een bios update te halen van Asus maar die ftp sites van hun liggen plat :(

De intel moederbord drivers zijn uptodate, laatste versies gebruikt.

Onboard sound heb ik uitgeschakeld, in de bios niks overclocked (defaults). De harde schijven draaien in raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Je moet de CD Drivers pakken er zijn nog geen drivers voor de HD4890 uit. Dat wordt de 9.4 Driver.

Maar je hebt dus wel gewoon 2d beeld ? Of heb je windows op een andere manier geinstalleerd ?

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 27-03-2009 20:46 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Astennu schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:43:
Het wordt sowieso de CD drivers installeren. Voor de HD4890 zijn er nog geen andere drivers. Die komen pas in de Cat 9.4. Of je moet een of andere beta driver downloaden. Maar ik zou gewoon de CD drivers pakken.
Er zitten geen cd drivers bij. Bij de setup wordt meteen verwezen naar de nieuwste catalyst op de ATI site.

Maar de drivers zijn het probleem niet denk ik. Windows kan het apparaat niet starten. Dan zien de drivers hem ook niet. Dus bij devices staar een error code 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Astennu schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:45:
Je moet de CD Drivers pakken er zijn nog geen drivers voor de HD4890 uit. Dat wordt de 9.4 Driver.

En heb je niet toevallig een totaal ander systeem waar je ze kan testen ?
Nope, heb geen andere pc... mijn oude net verkocht :(

Maar ik kan me niet voorstellen dat beide kaarten kapot zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
vaag dat er geen drivers bij zitten :S

Maar je hebt dus wel 2e beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Astennu schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:08:
vaag dat er geen drivers bij zitten :S

Maar je hebt dus wel 2e beeld ?
Ze geven wel beeld ja. Ik kom ook gewoon in Windows maar de device geeft aan dat het een VGA device is met een foutmelding.

De cd die erbij zit (overigens van XFX) heeft de 9.2 Catalyst. Dat is dus alweer verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Klinkt als een doorsnee resource conflict. Heb je met 1 van je nieuwe Windows installs, ook geprobeerd als eerste de videokaart-drivers te installeren? Heb je dingen geprobeerd als het uitschakelen van je netwerk'kaart' in systeembeheer danwel bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 205954 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:25:
[...]

Ze geven wel beeld ja. Ik kom ook gewoon in Windows maar de device geeft aan dat het een VGA device is met een foutmelding.

De cd die erbij zit (overigens van XFX) heeft de 9.2 Catalyst. Dat is dus alweer verouderd.
Tja goed dat maakt niet uit dat zijn gewoon beta drivers waar al HD4890 support in zit. Misschien even een handmatige install proberen van die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dahakon schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:47:
Klinkt als een doorsnee resource conflict. Heb je met 1 van je nieuwe Windows installs, ook geprobeerd als eerste de videokaart-drivers te installeren? Heb je dingen geprobeerd als het uitschakelen van je netwerk'kaart' in systeembeheer danwel bios?
Inderdaad geprobeerd eerst de videokaart drivers te installeren. Zelfde probleem, de driver installatie installeert niet eens de drivers omdat ze geen ATI kaart zien.

Maar nog niet geprobeerd de netwerk aansluitingen uit te schakelen.. even kijken of dat kan in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik zou even snel je geheugen testen (memtest). Defect geheugen kan de meest rare problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
0X55AA schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:13:
Ik zou even snel je geheugen testen (memtest). Defect geheugen kan de meest rare problemen geven.
Heb je op zich gelijk in maar waarom doen een 9800GX2, GTX285 en een 4870X2 het dan wel goed hierin?
Die heb ik allemaal getest in het systeem en draaien probleemloos.

Maar je hebt gelijk, ik ga het uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Dokkie;

Probeer na het installeren van de AMD/Ati Catalyst driver in apparaatbeheer (Vista in mijn geval) onder 'Computer' de driver van 'Op ACPI x64-gebaseerde PC' handmatig te herinstalleren.

Dus:
"Op ACPI x64 -gebaseerde PC" > Stuurprogramma bijwerken > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer > en selecteer dan de enige optie "Op ACPI x64 -gebaseerde PC".

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
PS de driver die gebruikt moet worden is niet catalyst 9.3 heb gezien dat het een custom driver build is die nog niet online staat.

Driver: 8.592 (Cat 9.3 = 8.591)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mightybunny schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:03:
PS de driver die gebruikt moet worden is niet catalyst 9.3 heb gezien dat het een custom driver build is die nog niet online staat.

Driver: 8.592 (Cat 9.3 = 8.591)
Nope, de 9.3 werkt inderdaad niet.

Het is iets dat we als tweakers normaal gesproken NOOIT doen....... het zijn de drivers op de bijgeleverde cd :S
Toen ik de cd voor het eerst erin gooide om te kijken wat erop stond verwees hij automatisch naar de ATI site voor de nieuwste drivers. Dat doe je natuurlijk ook altijd, de nieuwste van internet halen.

Zaterdag belde ik Salland om ze te retourneren en om te vragen of zij nog ideeën hadden.
Ze vertelden me de drivers op de cd eens te proberen. Dat zijn de 9.22 drivers.

Ze werken! Het is een aangepaste versie van de 9.2 dat de 4890 herkent met zijn 790 chip. Die anderen, ook de 9.3 herkennen hem gewoon niet.

Opgelost dus! In crossfire draaien ze trouwens echt snel, veel sneller dan mijn oude 4870X2 en het is niet eens overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 205954 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:21:
[...]

Nope, de 9.3 werkt inderdaad niet.

Het is iets dat we als tweakers normaal gesproken NOOIT doen....... het zijn de drivers op de bijgeleverde cd :S
Toen ik de cd voor het eerst erin gooide om te kijken wat erop stond verwees hij automatisch naar de ATI site voor de nieuwste drivers. Dat doe je natuurlijk ook altijd, de nieuwste van internet halen.
Als je een 4890 koopt, zou je ook verwachten dat je wat voorkennis zou nemen qua drivers. En waarom zou je niet de drivers gebruiken, op de CD? Je had moeten weten dat de 4890 officieel nog niet uit was. En dus zijn er ook nog niet verbeterde drivers wat straks in Cat 9.4 zit. En de meegeleverde drivers op de CD zijn altijd/vaak werkende drivers.

En natuurlijk verwijst de CD naar de ATi site. Dit doen ze op het oog wanneer de 4890 wel officieel uit is of al een tijdje op de markt beschikaar is.

Goed om te horen, dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Je had dit hele euvel dus al op kunnen lossen zo'n 10 minuten na je eerste post, door gewoon te doen wat Astennu je al vertelde, de cd-drivers gebruiken...

Als tweaker mag je toch ook aannemen dat een videokaart over het algemeen geleverd wordt met een cd-tje waarop drivers staan die gegarandeerd zouden moeten werken, met andere woorden, als andere drivers niet werken, val je terug op de cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dahakon schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:44:
Je had dit hele euvel dus al op kunnen lossen zo'n 10 minuten na je eerste post, door gewoon te doen wat Astennu je al vertelde, de cd-drivers gebruiken...

Als tweaker mag je toch ook aannemen dat een videokaart over het algemeen geleverd wordt met een cd-tje waarop drivers staan die gegarandeerd zouden moeten werken, met andere woorden, als andere drivers niet werken, val je terug op de cd.
Klopt. Maar ik werd op het verkeerde been gezet door de foutmelding bij de Device manager.
Ik dacht ook dat er geen driver bijgeleverd was omdat bij invoer van de cd hij direct aangaf dat hij geen juiste driver had maar dat ik op de site van XFX de laatste op moest halen.
Pagina: 1