Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antec P182 Front panel los kabeltje?

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Ik wou net mijn pc verhuizen in een antec p182 kast merkte ik een los kabeltje op.

Ik hoorde een tik geluidje, net alsof iets los was gekomen maar had geen idee waar het vandaan kwam.
Kort daarop merkte ik een los "kabeltje" bij de front panel waar al die kabels uit komen. Hehe lekker toevallig dacht ik.
Maarjah ik weet dus niet waarvoor hij dient en of hij zo los hoort (lijkt me sterk, maar ik zie ook niet zo snel een plek waar hij op kan). Jammergenoeg heb ik geen fototoestel en heb ik het ook niet zo snel online kunnen vinden (het kabeltjesprobleem).

Kabel is een kort zwart kabeltje dat samen met de USB/Firewire etc kabels komt. Aan het uiteinde is het een open metaal ringetje, waar waarschijnlijk een schroef op moet.

Enig idee of dat ding gewoon zo los hoort? Misschien dat iemand heel snel kan kijken met een antec p182
(het kabeltje zit niet in een P180, al gecheckt :P) Je kan hem overigens gelijk zien als je de rechtersidepanel los maakt, komt dus met die zwarte usb firewire kabeltjes mee.

@edit:
Heb een plaatje online kunnen vinden en het lijkt erop dat het een ground (aarde) cable is, moet hij dan geaard worden :/ of kan hij los..

Op het plaatje lijkt hij het meest op het rechteruiteinde van het linkerkabeltje :+

Afbeeldingslocatie: http://www.team-bhp.com/forum/iipcache/60177.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Saiya op 27-03-2009 20:15 . Reden: plaatje gevonden ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo te horen is dat gewoon een groundkabeltje. Die kun je vastschroeven aan de backplate waar je mobo opzit, maar echt nuttig/noodzakelijk zijn die dingen niet hoor.

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Perfect! thanks voor het snelle antwoord, ga ik snel weer verder :)

Toch vreemd dat ze zoeits toevoegen in de kast en het zelf niet aansluiten :/

[ Voor 37% gewijzigd door Saiya op 27-03-2009 20:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Saiya schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:35:
Perfect! thanks voor het snelle antwoord, ga ik snel weer verder :)

Toch vreemd dat ze zoeits toevoegen in de kast en het zelf niet aansluiten :/
Dat is omdat je het ding vast moet schroeven op het punt waar je je mobo vastzet (een van de contactpunten daarvan). Althans, dat is de logische plek ervoor.