Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Printer Delen lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer op een vista pc een printer delen alleen dit wil niet echt werken.

Ik heb de printer op de juiste wijze gedeeld. Bij netwerkcentrum staat ook dat printerdelen mogelijk is... echter kan dit alleen met een gebruiksnaam en wachtwoord. Terwijl ik op een andere pc dit zonder wachtwoord kon instellen.

Als ik dan op de andere computers waar ook vista op staat de printer toevoegd en een testpagina uitprint werkt dit allemaal prima... maar zodra ik de computer opnieuw opstart(de computer waar geen printer is op aangesloten) dan werkt de gedeelde printer niet meer.

Weet iemand een oplossing zodat ik ook de printer kan delen zonder wachtwoord?
En wat het probleem kan zijn dat de gedeelde printer niet meer werk nadat de computer opnieuw is opgestart.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:12:
Weet iemand een oplossing zodat ik ook de printer kan delen zonder wachtwoord?
Als het op een andere PC wel gewoon werkt, wat zijn dan de verschillen tussen die twee?
Zomaar iets wat je zou kunnen nakijken :)

Ik pas ondertussen ook nog even de titel aan zodat het wat duidelijker is (en zoals hier gebruikelijk is ook de Windows versie erin - zie alle andere topics hier).

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 27-03-2009 19:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Via Netwerkcentrum "Met wachtwoord beveiligd delen" uitschakelen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
BastiaanN schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:29:
Via Netwerkcentrum "Met wachtwoord beveiligd delen" uitschakelen.
Dit had ik ondertussen ook gevonden. maar hoe komt het dat het niet werkt als ik de pc opnieuw opstart?

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:48:
[...]

Dit had ik ondertussen ook gevonden. maar hoe komt het dat het niet werkt als ik de pc opnieuw opstart?
Wellicht staat het netwerk op openbaar ipv Thuis of Werk? zodra het netwerk op openbaar staat worden de instellingen namelijk weer "gewist" na een reboot. Mocht een netwerk op openbaar staan kan je op Aanpassen klikken achter het netwerk om deze op Thuis of Werk te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dGKBZIztSO7zJwK6qo2EqUPz/full.png

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb "met wachtwoord beveilifgd delen" uitgeschakeld en nu werkt alles prima.

bedankt voor jullie hullp
Pagina: 1