Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Emails uit PDF te filteren naar anders bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poos geleden een groot PDF bestand ontvangen met 600
adressen, namen en emailadressen.
Echter is dit een rotklus om de email adressen allemaal apart te gaan selecteren en in mijn adresboek te gaan zetten
Ik heb al online gekeken naar wat extract programma's, maar tot nu toe heb ik daar nog weinig
succes mee. Iemand een suggestie?

Het gaat dus om een programma die alleen de email adressen filtert

Verwijderd

Ik weet niet hoe je PDF bestand is opgemaakt maar als ze in een lijst of kolom staan kan je ze eventueel kopiëren naar een teksteditor zoals notepad++ en die lijst dan opslagen als een CSV bestand en deze op één of andere manier importeren in je adresboek.

Welke adresboek gebruik je trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:26:
Ik weet niet hoe je PDF bestand is opgemaakt maar als ze in een lijst of kolom staan kan je ze eventueel kopiëren naar een teksteditor zoals notepad++ en die lijst dan opslagen als een CSV bestand en deze op één of andere manier importeren in je adresboek.

Welke adresboek gebruik je trouwens?
Ik heb de PDF geconverteerd naar txt. Dus alles staat nu daar in, plus alle email adressen maar het is (zoals je begrijpt) een grote puinzooi.
Ik gebruik alleen gmail maar het zou het mooist zijn als het naar excel kan ofzo, outlook kan ook maar dan zal ik daar een account moeten aanmaken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien een voorbeeld van 2 of 3 regels?
Je kan ook rechtstreeks vanuit de PDF kopieren naar een tekstverwerker (of zelfs excel) en vanuit daar werken. Export naar txt verlies je ook alle tabs etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

En als je nu gewoon je PDF converteert naar DOC?

http://www.hellopdf.com/download.php

Verwijderd

Topicstarter
No luck al geprobeerd maar wordt nog een grotere wirwar, de PDF is een 'moderne' opmaak met allemaal dingen ertussen.

Iemand een idee voor een script om te filteren?

Verwijderd

Heb nog eens even gezocht & misschien is dit programma wel een oplossing?

Mail Grab - Email Parsing Tool v2.0

Ondersteunt dan wel geen PDF, maar je kan de tekst wel kopiëren naar een andere (ondersteund) bestand :)

edit 1 : deze heb ik ook nog gevonden : WebEmail miner 2.80

edit 2 : of gewoon grep ;)

code:
1
grep -E -o --color "\b[a-zA-Z0-9.-]+@[a-zA-Z0-9.-]+\.[a-zA-Z0-9.-]+\b" source.txt > output.txt

Bestaat ook voor Windows: Wingrep (niet gratis) & Grep for Windows (gratis)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 13:52 ]

Pagina: 1