Externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 11:32

mydoom

omnomnom

Topicstarter
hallo.
ik heb pas een nieuwe Computer gebouwt en werkt allemaal prima.
alleen heb ik gisteren me externe HDD gekoppeld aan me computer.
als ik mijn computer opstart krijg ik de melding dat er geen goed besturing systeem is geinstalleerd,
en als ik in mijn bios ga kijken bij boot instellingen zie ik ook tot mijn verbazing dat alleen mijn externe HDD gezien wordt als hardschijf en is mijn interne schijf in de bios instellingen verwijderd.
als ik mijn Externe HDD weer los koppel en me computer opnieuw opstart doet hij het weer prima
( na het opstarten kan ik zonder problemen mijn externe HDD weer aansluiten en gebruiken)
weet iemand een oplossing hiervoor ? :X :/

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
In je BIOS kan je ook de opstartvolgorde (disks, usb, cd-rom, floppy drive) aangeven. Daar kan je vast instellen om van je vaste disk te booten i.p.v. USB.

• mydoom

mydoom

omnomnom

Topicstarter
artharpe schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:54:
In je BIOS kan je ook de opstartvolgorde (disks, usb, cd-rom, floppy drive) aangeven. Daar kan je vast instellen om van je vaste disk te booten i.p.v. USB.
dit heb ik al geprobeerd om te veranderen
alleen het probleem is dat ik bij de opstartvolgorde naast DVD - rom en de floppy drive alleen die usb HDD kan kiezen
dus mijn interne HDD wordt door me bios helemaal niet herkend op dat moment.
als me USB hdd is los gekoppeld is dan krijg ik wel weer mijn interne hdd te zien

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:19
bij asus moederborden helpt het nogal is om legacy support hard aan of uit te zetten ipv auto. Op andere borden zal ook wel zoiets zitten?

• mydoom

mydoom

omnomnom

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:04:
bij asus moederborden helpt het nogal is om legacy support hard aan of uit te zetten ipv auto. Op andere borden zal ook wel zoiets zitten?
toevallig heb ik een Asus moederbord :)
ik heb om precies te wezen een P5Q3
kan je me even precies vertellen wat ik moet doen en wat het legacy inhoud ?

• mydoom

mydoom

omnomnom

Topicstarter
schoop omhoog :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

kan een asus bug zijn. Mijn mobo heeft het helaas ook. boot ik met een usb device aangesloten wil hij daar van booten. terwijl dit in de bios expliciet UIT staat. Echter na een boot met bv de externe hd nog aangesloten reset hij zelf de bios. helaas oud bord en laatste bios versie dus niets aan te doen in mijn geval. Welke externe schijf heb je trouwens ? maxtor basic bv (zie mijn ander topic / andere pc) heeft ook de nare eigenschap re rommelen met je boot seqeunce

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de USB legacy support al uitgezet? En hielp dat wel/niet?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

is het een esata aansluiting? Wellicht 1 waar de interne aansluiting emt de externe gedeeld wordt. In dat geval zou je de Sata schijf in de PC op een andere sluiting kunnen zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mydoom

mydoom

omnomnom

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:14:
Heb je de USB legacy support al uitgezet? En hielp dat wel/niet?
ik heb het in mijn bios veranderd lijkt het nu gewoon te doen..
ook heb ik bij de optie USB storage options mijn Externe HDD zo aangepast dat hij hem nu egt als HDD ziet .
[ stond op auto] ( kan het niet beter verwoorden sorry daarvoor ;) )
bedankt mensen
Pagina: 1