[DUAL MONITOR] 2× "HP W 2216v" met een "NVIDIA GeForce 9100"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Binnenkort wordt mijn nieuwe PC bezorgt met een NVIDIA GeForce 9100 videokaart erin. Nu wil ik hier graag 2 monitoren op aansluiten. Namelijk 2× HP W 2216v.

Specificates monitoren;
* 21,6 " breedbeeld TFT
* brightview ultra helder scherm
* lichtopbrengst 300Cd/m2
* maximale resolutie 1680 x 1050
* contrastverhouding 1000:1
* responstijd 3 ms
* met geintregeerde luidsprekers
* VGA aansluiting

Nu wil ik graag weten of dit mogelijk is. De 2 monitoren aansluiten op de NVIDIA GeForce 9100 videokaart of zijn er nog meer factoren die een rol spelen?

Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Heel dom hoor, maar je hebt maar één aansluiting op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een desktop computer die ik binnenkort binnen krijg, maar ik weet niet welke aansluitingen hierop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Red-Front schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:26:
Heel dom hoor, maar je hebt maar één aansluiting op je laptop?
Is GeForce 9100 niet alleen voor geintregreede video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aan de volgende eisen moeten voldaan zijn wil het werken:
1. Videokaart moet de resoluties ondersteunen.
2. Videokaart moet genoeg kracht hebben beide monitoren aan te sturen.
3. Videokaart moet de juiste aansluitingen hebben.
Aan 1 en 2 zal wel voldaan worden met de huidige moderne kaarten, dus gaat het enkel nog om aansluitingen.
De monitoren hebben enkel een VGA aansluiting dus je videokaart moet twee aansluitingen hebben die of VGA of DVI zijn. DVI kan je met een simpel opzetblokje omzetten naar VGA. Het kan echter zo zijn dat je videokaart maar een enkele aansluiting heeft mocht het een onboard videokaart zijn, waar ik eigenlijk wel vanuit ga. Dan moet je dus een extra videokaart kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:29:
[...]

Is GeForce 9100 niet alleen voor geintregreede video?
Correct, en of deze 1 of 2 vga uitgangen heeft ben ik niet zeker van... Daarnaast zal een geintegreerde videokaart erg slecht presteren indien er gegamed wordt op "2" monitoren...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of je de monitoren al hebt maar is het geen slecht plan om een beeldscherm met vga aansluiting te halen? Dvi bestaat al een behoorlijke tijd en hdmi is nu het standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

De geforce 9100-reeks is geen grafische kaart voor desktops volgens de site van nvidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Een Geforce 9100 bestaat niet. Vermoedelijk heeft de TS het over een moederbord met een geintegreerde videochip, maar in de 9-serie heb je dan alleen de 9300. Wellicht kan de TS even vermelden welk moederbord hij al dan niet besteld heeft, of anders even alle specificaties van de hele PC vermelden.

Gezien een chip niets zegt over het aantal geïmplementeerde aansluitingen (het staat de fabrikant van het moederbord/videokaart vrij om er zelfs geen een te implementeren) is er NIETS te zeggen over het aantal aanwezige aansluitingen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamen doe ik sowieso niet. Wel allerlei handelingen met Photoshop en Illustrator.

Hier de productpagina van de computer: pricewatch: HP Pavilion A6740nl (NM678AA)

Daar staat: "Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-I, 11x LAN 100Mbps, 6x USB 2.0".
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:35:
Geen idee of je de monitoren al hebt maar is het geen slecht plan om een beeldscherm met vga aansluiting te halen? Dvi bestaat al een behoorlijke tijd en hdmi is nu het standaard.
Ik heb de monitoren nog niet besteld, dus ik kan nog van keuze veranderen. Nu kan ik soortgelijke monitoren van HP ook wel bestellen met HDMI maar dat kost zo'n €50 meer per stuk. Lijkt mij het geld niet echt waard of wel?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ah D-Sub (VGA), DVI-, dan zal er waarschijnlijk een DVI - VGA connector nodig zijn :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus mogelijk? Dan heb ik dus het onderstaande nodig?;
  • VGA - DVI connector
  • VGA - VGA kabel
  • VGA - VGA kabel
Beeldscherm = VGA - VGA = Connector = Computer
Beeldscherm = VGA - VGA = Computer

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ja, tis in principe mogelijk. DVI-I staat ook een DVI-A signaal op wat met een verloopje op een VGA kabel past. Dus effectief kun je twee schermen via VGA aansluiten. Qua aansturen zit het waarschijnlijk ook wel snor, al blijf ik erbij dat er geen Geforce 9100 bestaat en het dus niet 100% zeker is (al zou het erg raar zijn om zowel DVI-I als VGA te implementeren als het niet kon).

Website van Nvidia kent het model niet, noch Wikipedia, nog een berg met resultaten in Google anders dan de 9100M, wat weer een mobile chipset is.

Wat ik echter niet snap is de wens om 2 schermen aan te schaffen met daar alleen VGA aansluitingen op. Persoonlijk zou ik er op staan dat een scherm zowel VGA als DVI of HDMI ondersteunt. Dan kun je de schermen ten minste later nog mee nemen en gebruiken ook als er geen 2x VGA meer op de volgende computer zit (schermen gaan vaak langer mee dan computers).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1