[2003] Automatisch profiel voor domeingebruikers

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:52
ik probeer ervoor te zorgen dat als een nieuwe user inlogt op ons domein dat hij een nieuw default geconfigureerd profiel krijgt. Hiermee ben ik aardig op weg alleen zijn er nog instellingen die niet behouden blijven.

Wat ik doe:
- Default profiel in %logonserver%\NETLOGON\Default User(dit wordt gekopieerd als een gebruiker zonder bekend profiel inlogt)
- In het Default User profiel is een RunOnce opgenomen dat bij de eerste keer inloggen een scriptje start om Outlook/Exchange te configureren met een PRF file. Deze PRF file doet een bestaand outlook profiel(in het Default Profiel) updaten met de user specifieke dingen.

Doordat ik in het Default profiel Outlook al heb geconfigureerd blijven de meeste Outlook settings bewaard behalve:
- "Send/Receive groups" -> "Schedule an automatic send/receive every 10 minutes", deze optie staat standaard uit en het invulveld voor de minuten staat standaard op 5 minuten.
- bij "Download complete item including attachments"(deze staat wel goed in default profiel), maar de setting "Download only headers for items larger than 50kb" is niet enabled

Ik heb zelf al zitten spelen met WinDiff en Winmerge op de profiel map en register(vergelijken van HKCU exports) maar ik kan geen verschillen zien die hiermee te maken hebben en/of door mij te begrijpen zijn.

Iemand die weet hoe ik deze settings met een script kan aanpassen?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Server/AD provisioning past beter in Windows Servers en Server-software :)

Will je ook nog even de gebruikte varianten van Windows vermelden:?

En denk je overigens niet dat je flexibeler bent als je gewoon de Office GPO Templates gebruikt? :)
Even zoeken naar de Office Resource Kit, daar zitten zowel de profile tools als de templates in.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• borgdaville
alt-92 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:27:
Server/AD provisioning past beter in Windows Servers en Server-software :)

Will je ook nog even de gebruikte varianten van Windows vermelden:?

En denk je overigens niet dat je flexibeler bent als je gewoon de Office GPO Templates gebruikt? :)
Even zoeken naar de Office Resource Kit, daar zitten zowel de profile tools als de templates in.
Windows varianten: Het gaat om een Windows 2003 Domein, met Exchange 2003 Servers en de gebruikte Outlook/Office versie is ook 2003.

Deze settings vind ik helaas niet terug in de GPO Templates, daar had ik al voor gekeken. De andere instellingen die ik in het Default profiel heb zitten wel. Maar ik wil ze voorlopig even in het profiel laten zitten zodat ze wel nog gewijzigd kunnen worden door de gebruiker. Als ik het goed heb zijn GPO instellingen greyed out en niet meer aan te passen door de gebruiker(?!?).

Het gaat dus om de volgende 2 instellingen die ik graag met een script wil toepassen:
- "Send/Receive groups" -> "Schedule an automatic send/receive every 10 minutes", deze optie staat standaard uit en het invulveld voor de minuten staat standaard op 5 minuten.
- bij "Download complete item including attachments"(deze staat wel goed in default profiel), maar de setting "Download only headers for items larger than 50kb" is niet enabled

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het een volume license versie van Office? Zo ja, dan kan je met de customization tool van Office de standard installatie zo instellen dat het doet wat je wilt :)

• borgdaville
elevator schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:34:
Is het een volume license versie van Office? Zo ja, dan kan je met de customization tool van Office de standard installatie zo instellen dat het doet wat je wilt :)
dat kan ook met de resource kit tools, dan kan ik een aparte msi aanmaken. Het enige probleem is dat dit dan alleen werkt voor nieuwe office installaties.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zorg ervoor dat je dan GP Extensions gebruikt? :)
http://blogs.technet.com/grouppolicy

Kun je eender wat je wilt als GPO preference doorvoeren.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 30-03-2009 13:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• borgdaville
alt-92 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:42:
Zorg ervoor dat je dan GP Extensions gebruikt? :)
http://blogs.technet.com/grouppolicy/archive/2009/03/27

Kun je eender wat je wilt als GPO preference doorvoeren.
Die link is dood(page not found), zelf even gegoogled, maar volgens mij niet vinden waar jij naartoe wijst

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Group Policy Preferences heet dat :)

• borgdaville
elevator schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:15:
Group Policy Preferences heet dat :)
is dat niet iets van Windows 2008?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook beschikbaar voor 2003/XP.
Beheer zul je wel met GPMC moeten doen vanaf een Vista client of een 2008 Server (en dat mag een gewone memberserver zijn).
Technet - Group Policy Preferences: Getting Started

http://blogs.technet.com/...ripts-mapping-drives.aspx

http://blogs.technet.com/...p-policy-preferences.aspx

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2009 15:02 ]

Pagina: 1