Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Fipo-detectie

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Ik zie met enige regelmaat mensen reageren onder een frontpage artikel met een-woords commentaren als 'netjes' of 'lol' of 'first!' of wat dan ook (niet zo vaak, en ze worden naar beneden gemod). Het zou mij een handige functie zijn om een 'fipo-detectie' in te bouwen in de reactie submit, die kijkt naar de leeftijd van het artikel en de lengte van de post.

Mijn suggestie: als de post minder dan 10 minuten oud is, en de post bestaat uit minder dan een X aantal karakters of woorden, geef dan een waarschuwing aan de gebruiker ('fipo detected?') en zorg ervoor dat z'n post niet gepost wordt.

Ik weet, met het moddereter systeem worden dat soort posts gelijk naar beneden gemod en onzichtbaar gemaakt voor diegenen die het niet willen zien, maar zie deze functie ook meer om iemand tegen zichzelf te beschermen (dwz dat hij zichzelf niet voor schut zet).

Meningen?

offtopic:
Voordat iemand begint: ik ben al de eerste hier, dus je hoeft niet met 'first!' te beginnen :+

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mwa, zo vaak komt het niet voor, heb ik het idee. Incidentele gevallen kunnen prima op -2 gemod worden (met de bijbehorende karmapenalty), dan is het ook opgelost. Technische maatregelen nemen lijkt mij persoonlijk wat overkill.

Overigens kun je ook best een oneliner posten binnen 10 minuten die wél zinnig is. Dus een hele hoop mensen zullen dan onterecht zo'n waarschuwing krijgen. Het lijkt mij dus meer irritatie opwekken dan dat het goed doet.

offtopic:
Yeah, fipo :*) 8)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 27-03-2009 14:24 ]

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:23:
(met de bijbehorende karmapenalty),
Misschien een stomme opmerking, maar wat maakt dat hele karma gebeuren uit? Ja, je kan er in de karmashop iets mee kopen en misschien dat het leuk staat, maar het zal op dergelijke personen dan ook geen indruk maken dat ze lagere karma hebben: ze kunnen toch wel berichtjes blijven plaatsen
/me Dwars slaat RoD

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nouja, dat van de karmashop maakt het dus uit ja. Het is toch wel een teken dat zo'n bijdrage absoluut niet gewaardeerd wordt. Mocht zo'n user de boodschap dan nog niet doorhebben, en hetzelfde gedrag blijven vertonen, worden er vanzelf andere maatregelen genomen. Maar dat komt volgens mij echt nauwelijks voor :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben het met RoD eens in deze; je moet niet alles met technische maatregelen willen afvangen, temeer daar je daar ook gebruikers met wel serieuze intenties (en toevallig een korte post) mee kan irriteren.

*denied* dus ;)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.