Korte vraag over modems

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:39
Hey tweakers,

Ik heb nu thuis al 2 jaar last van storingen in het netwerk en instabiel internet. Dit komt mijner inziens door de router en modem die niet meer goed functioneren. Ik ben dus opzoek naar een nieuw product en ik hoopte een router en modem in een te komen die geschikt is voor breedband. Ik zie dus heel veel ADSL-routers/modems, maar ik zoek iets voor breedband. Ik weet dat er verschil tussen ADSL en breedband zit kwa connector, maar verschilt dit ook kwa compatibiliteit in modems/routers? Ik heb nu een Ziggo pakket. Het liefst heb ik dat de router ook 300n ondersteund en een beetje van degelijke kwaliteit is en dat hij een beetje gangbaar is (@ 192.168.0.1). Een twee-weg oplossing is op zich ook geen probleem, maar het liefst heb ik een modem/router in een. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Bvd, Chrono Trigger

edit: Het is ook belangrijker dan de router 1GBps over het netwerk aan kan, en dan echt sustained! Prijs is niet belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Chrono Trigger op 27-03-2009 13:33 ]

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Interessant.
Als je modem instabiel is: Ziggo bellen.
Als je router instabiel is: nieuwe kopen (Zyxel, Linksys, 3Com, Draytek, Netgear, etc.)

*Breedband - alle snelle internetverbindingen, kabel dus en adsl. JIj hebt kabel (Ziggo). Dan ben je aangewezen op het modem van Ziggo, andere ondersteunen ze niet. (Zeker geen ADSL-modems, want dat is een andere techniek.)

Gangbaar? Bedoel je dat IP-adressen die uitgegeven worden in de 192.168.0.x-range zitten? Dat kan elke router.

Wat je zoekt is een draadloze router (enorm veel modellen te vinden via de pricewatch). Ga met je eisen eens rondneuzen daar.

[ Voor 46% gewijzigd door pinockio op 27-03-2009 13:38 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-03 17:37
Chrono Trigger schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:32:
Hey tweakers,

Ik heb nu thuis al 2 jaar last van storingen in het netwerk en instabiel internet. Dit komt mijner inziens door de router en modem die niet meer goed functioneren. Ik ben dus opzoek naar een nieuw product en ik hoopte een router en modem in een te komen die geschikt is voor breedband. Ik zie dus heel veel ADSL-routers/modems, maar ik zoek iets voor breedband. Ik weet dat er verschil tussen ADSL en breedband zit kwa connector, maar verschilt dit ook kwa compatibiliteit in modems/routers? Ik heb nu een Ziggo pakket. Het liefst heb ik dat de router ook 300n ondersteund en een beetje van degelijke kwaliteit is en dat hij een beetje gangbaar is (@ 192.168.0.1). Een twee-weg oplossing is op zich ook geen probleem, maar het liefst heb ik een modem/router in een. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Bvd, Chrono Trigger

edit: Het is ook belangrijker dan de router 1GBps over het netwerk aan kan, en dan echt sustained! Prijs is niet belangrijk.
Als prijs er niet toe doet. CISCO meuk kopen voledig instelbaar. alleen totaal geen support van de helpdeks van je ISP.. het beste is dat je daar voor een vervangende modem vraag

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Chrono Trigger
pinockio schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Interessant.
Als je modem instabiel is: Ziggo bellen.
Als je router instabiel is: nieuwe kopen (Zyxel, Draytek, Netgear, etc.)

*Breedband - alle snelle internetverbindingen, kabel dus en adsl. JIj hebt kabel (Ziggo). Dan ben je aangewezen op het modem van Ziggo, andere ondersteunen ze niet. (Zeker geen ADSL-modems, want dat is een andere techniek.)

Gangbaar? Bedoel je dat IP-adressen die uitgegeven worden in de 192.168.0.x-range zitten? Dat kan elke router.

Wat je zoekt is een draadloze router (enorm veel modellen te vinden via de pricewatch). Ga met je eisen eens rondneuzen daar.
Hee! Allereerst bedankt voor je reactie.

1. Met gangbaar bedoel ik dat ik makkelijk bij de opties kan van de router ;) Heb nogal een nare ervaring met ports openen en dichthouden met mijn huidige billion router. Dus vandaar!

2. Ik ben van plan binnen 6 maanden naar XS4all te gaan, daarom wil ik geen modem van Ziggo meer. Ik hoorde dat er universele modems/routermodems waren voor ADSL en/of breedband? Correct me if I'm wrong.

Dus ik zit hier nogal met een dilemma, hoop dat je hier verder mee komt.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Verwijderd

ADSL = breedband. Breedband is gewoon een termpje voor snel internet. Verder heeft Ziggo kabel internet (want ook breedband is).

Verder denk ik niet dat je een router gaat vinden met daarin zowel een kabel modem als een ADSL modem. Daarnaast zijn er weinig routers naar mijn idee die 1 Gbps ondersteunen. Maar kijk anders even in de pricewatch.

Makkelijk bij de instellingen van een router komen, kan tegenwoordig met elke consumenten router. Ik ben er nog geen 1 tegen gekomen zonder een webinterface.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 13:43 ]

• Chrono Trigger
Bedankt voor de reacties! Ik maak hier uit op dat het beste wat ik kan doen is om ten eerste een goede draadloze router te kopen die 1GBps ondersteund en 300N en daarnaast bij Ziggo een nieuwe modem aan te vragen totdat ik overstap naar xs4all? Met gangbaar bedoel ik niet alleen een webinterface, maar eentje die zowel gebruiksvriendelijk als kwalitatief is. Dus misschien hebben jullie nog tips :) Ben ondertussen even de PW aan het afstruinen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Eerst zou ik er eens achter zien te komen waar de instabiliteit vandaan komt. Dus om je router uit te sluiten kun je eens een paar dagen 1 pc aansluiten op je Ziggo modem. Als het dan stabiel is dan is de oorzaak dus je router en kun je zelf gewoon een nieuwe router kopen en die aansluiten op je modem. Bij je overstap naar Xs4all kun je dan een los modem nemen en die bridged laten werken, dan gebruik je dus ook weer die router.

Als het internet met een pc rechtstreek op het modem nog steeds instabiel is dan kun je een ander modem vragen bij Ziggp en dan hoeft je je eigen router waarschijnlijk niet te vervangen.
Pagina: 1