Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Games opnieuw installeren gaat niet - al geïnstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het probleem uitleggen. Ik had eerst een computer waarmee niets aan de hand was (well duh). Ik had er veel computerspellen op staan. Toen crashte de harde schijf, de schijf met de spellen erop. Ik heb een NIEUWE harde schijf gekocht en hij werkt ook. Ik heb geen back-up van de oude harde schijf gemaakt helaas. Nu wil ik spellen installeren die ik voor de crash van de harde schijf ook had geïnstalleerd. Aangezien mijn windows schijf niet de schijf is waarop ik mijn spellen geïnstalleerd had, heb ik windows dus ook niet opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik bij het installeren van ieder 'oud' spel problemen. Dan zegt hij dat ik hem wel al heb. Als ik naar systeembeheer > software ga zie ik die spellen nog steeds, maar kan ze dus niet starten. Het is onmogelijk om ze daar te verwijderen, dan zegt hij dat het pad onjuist is. Ook als ik de keys met regedit verwijder van het spel, krijg ik nog steeds problemen. Weet iemand wat ik moet doen? Ik gebruik windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is uiteindelijk opgelost, alhoewel ik geen idee heb waar het precies aan ligt. Ik dacht dat de eerste keer installatie de installatie maar half gelukt was (duurde ook veel te lang imo), en daarna heb ik het verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Blijkbaar werkt het nu wel. Het kan ook zijn omdat ik in het menu start de snelkoppeling naar het spel niet had verwijderd. Als iemand mij tips kan geven hoe het efficiënter kan, of waar het nou precies aan kan liggen, tell me.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Schoon je register eens op, dat zal nog vol staan met entries van oude applicaties. Als je geen zin hebt om met de hand overal doorheen te lopen is een tool als CCleaner erg handig.

Ik heb de titel van je topic trouwens even aangepast, zodat anderen het wat gemakkelijker kunnen vinden wanneer ze eenzelfde probleem hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reactie, en voor de verandering in topictitel.
Ik heb CCleaner al eroverheen gejaagd, maar ik denk niet dat hij keys van spellen verwijderd die een paar maanden ofzo niet draait, omdat CCleaner er waarschijnlijk rekening mee houdt dat gamers een spel een tijd niet kunnen/willen spelen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nee, registry-cleaners gooien keys weg van programma's die al verwijderd zijn. Aangezien die nu niet meer geïnstalleerd zijn (toch?) zouden die verwijderd worden.

Verwijderd

Topicstarter
De computer ziet ze nog steeds ziet als geïnstalleerde games, aangezien ze nog te zien zijn bij configuratiescherm -> software. Het zou goed kunnen zijn dat dat komt omdat de keys nog allemaal erop zitten. Het pad waarop de spellen geïnstalleerd zouden zijn bestaat niet meer.

Anyway Keys verwijderen + snelkoppeling verwijderen uit start menu en hopelijk gaat het in de toekomst met nog meer games lukken, zo niet kom ik wsl hier nog wel langs.
Pagina: 1