Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VistaX64] Blijft vastslaan

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb een reinstall gedaan van Vista X64 op het volgende systeem:

MSI P6N Platinum (Nvidia 650sli)
C2D E6600
4gb Kingston DDR2 667 (4x1)
2x250gb Raid 1
500gb
MSI Nvidia 8800GTS 640mb
SB XFI Audio

En dat heb ik ook al heel vaak gedaan, maar nu gaat het mis, na 2 jaar probleemloos draaien. Het begint met de boot: Na 'loading files' slaat hij vast met een BSOD. Er bleek een GRUB bootloader-restant op de schijf aanwezig te zijn van een Suse install lang geleden (daarna is er alweer 2x een probleemloze Vista installatie overheen gegaan) en deze heb ik verwijderd (via een GRUB bootdisk) maar toen wilde het nog niet werken.

Ik heb verder geprobeerd:

Gewoon met 1 HD geboot/geinstalleerd
Bios update naar laatste versie
Raid 0
Raid 1 (dat is nu het geval)
Booten/installeren met alle peripherals eraf (alleen tbord, muis, scherm, etc)
Booten met maar 2gb ipv 4gb

Memtest86 (via de GPartED live cd) wil niet eens starten, dus dat werkte niet.

In alle gevallen is het nu zo dat installeren van Vista wel wil, (al duurt het 'uitpakken bestanden' wel heel veel langer dan vroeger) en zodra hij opnieuw opstart zal hij tijdens het starten van windows gewoon vastslaan met heel snel een BSOD en direct opnieuw opstarten, waarna Vista aangeeft dat hij niet goed is afgesloten... kies je dan voor 'normaal starten' herhaalt het hele riedeltje zich.

- edit - Update - zelfs in veilige modus, zelfs verhaal, BSOD en reboot.

Het stomste is nog, het ding werkte altijd prima. Ik zit nu zonder gamepc :( Wat kan ik nog proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-03-2009 12:58 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:28
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:44:
Ik heb een reinstall gedaan van Vista X64 op het volgende systeem:

MSI P6N Platinum (Nvidia 650sli)
C2D E6600
4gb Kingston DDR2 667 (4x1)
2x250gb Raid 1
500gb
MSI Nvidia 8800GTS 640mb
SB XFI Audio

En dat heb ik ook al heel vaak gedaan, maar nu gaat het mis, na 2 jaar probleemloos draaien. Het begint met de boot: Na 'loading files' slaat hij vast met een BSOD. Er bleek een GRUB bootloader-restant op de schijf aanwezig te zijn van een Suse install lang geleden (daarna is er alweer 2x een probleemloze Vista installatie overheen gegaan) en deze heb ik verwijderd (via een GRUB bootdisk) maar toen wilde het nog niet werken.

Ik heb verder geprobeerd:

Gewoon met 1 HD geboot/geinstalleerd
Bios update naar laatste versie
Raid 0
Raid 1 (dat is nu het geval)
Booten/installeren met alle peripherals eraf (alleen tbord, muis, scherm, etc)
Booten met maar 2gb ipv 4gb

In alle gevallen is het nu zo dat installeren van Vista wel wil, (al duurt het 'uitpakken bestanden' wel heel veel langer dan vroeger) en zodra hij opnieuw opstart zal hij tijdens het starten van windows gewoon vastslaan _zonder_ BSOD en direct opnieuw opstarten, waarna Vista aangeeft dat hij niet goed is afgesloten... kies je dan voor 'normaal starten' herhaalt het hele riedeltje zich.

Het stomste is nog, het ding werkte altijd prima. Ik zit nu zonder gamepc :( Wat kan ik nog proberen?
Als je in raid draait moet je tijdens installatie drivers van de raid controller opgeven, heb je dit al geprobeerd?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
devil-strike schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:48:
[...]

Als je in raid draait moet je tijdens installatie drivers van de raid controller opgeven, heb je dit al geprobeerd?
Nooit nodig gehad, Vista herkent automatisch SATA schijven en de Raidset van dit moederbord, ik heb al meer dan 10 keer geinstalleerd op dit bord met deze Vista disks en dat ging altijd perfect.

Bovendien, als Raid het probleem was had hij a) niet kunnen installeren en b) met 1 losse schijf zonder raid wel moeten draaien, en dat lukte dus ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-03-2009 12:54 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:44:

Dat is niet goed.
In alle gevallen is het nu zo dat installeren van Vista wel wil, (al duurt het 'uitpakken bestanden' wel heel veel langer dan vroeger) en zodra hij opnieuw opstart zal hij tijdens het starten van windows gewoon vastslaan met heel snel een BSOD en direct opnieuw opstarten, waarna Vista aangeeft dat hij niet goed is afgesloten... kies je dan voor 'normaal starten' herhaalt het hele riedeltje zich.

- edit - Update - zelfs in veilige modus, zelfs verhaal, BSOD en reboot.

F8/F5 douwen en Reboot bij foutmelding uitzetten.
STOP_ERROR code opschrijven en opzoeken.

Dan pas weet je meer, al is het niet kunnen starten van een memtest CD al dubieus genoeg.

Overigens is het dan ook geen Windows, maar een hardewaren probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Momenteel draait er een werkende Vista install met 1 schijf (500gb) en 4gb ram, heb net de videodrivers gedownload en geinstalleerd maar ik vind het ding erg traag voor een schone machine.