Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Hello,

Ik kamp al een tijdje met het volgende probleem: er is iets mis met mijn windows installer. Telkens ik een programma dat hiervan gebruik maakt, wil installeren, gebeurt er niets.

Het installatiescherm verschijnt eventjes and that's it. Geen foutmelding. In de temp zie ik even een aantal installatiebestanden verschijnen en na een tijdje gaan die weer weg. Installeren lukt niet.

De service is gestart, dus dat is niet het probleem.

Mijn PC: de gamemachine best buy september 08, vista ultimate 64bit

Ik heb echt al heel veel gezocht op internet, maar vind geen oplossing.

Wat ik reeds geprobeerd heb:

- unreggen en opnieuw registreren van het installatiebestand
- systeemherstel tot ca. een maand geleden (verder wil ik niet)
- temp directories geleegd
- windows installer 4.5 gedonwload en proberen te installeren: lukt niet ("de update is niet van toepassing voor uw systeem", alhoewel ik ze allemaal heb geprobeerd)

Ik weet echt niet meer wat beginnen, dus elke hulp wordt meer dan gewaardeerd! Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door iomega op 27-03-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-07 20:08
ff googlelen: Error message when you try to add or remove a program on a computer that is running Windows XP or Windows Server 2003: "The Windows Installer service could not be accessed" Of is dit ook precies wat je gedaan hebt?

edit: de titel geeft ineens aan dat het (misschien) niet voor vista is. Dat was in het artikel niet duidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door elmertje op 27-03-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Ik heb dat artikel ook gelezen. Ik denk dat het niet van toepassing is. Bij mij is het probleem ook niet dat er geen toegang is tot de installer: ik kan die perfect starten via services.msc en heb de installer ook al op automatisch ingesteld. Er staat nu dat de service gestart is, dus dat is niet het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-07 20:08
toch zul je denk ik windows installer opnieuw moeten installeren. Als dat het probleem niet oplost, kunnen we verder kijken. Als het je uberhaubt niet lukt om het te installeren weten we ook al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Maar hoe moet ik dat doen, herinstalleren?

De bestanden die vermeld staan in het artikel kan ik niet verwijderen (ook niet op de manier die daarin beschreven staat), want dan krijg ik een melding dat ik niet gemachtigd ben. Ook niet als de command prompt open als administrator.

En als ik installer 4.5. download en probeer te installeren, krijg ik de melding dat de update niet van toepassing is voor mijn systeem (misschien omdat de installer al geïnstalleerd is).

Ik zit dus in een patstelling en ben redelijk radeloos :?