[php] afbeelding ingeladen in website?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer sinds een paar jaar een upload dienst ala imageshack voor alle bestanden, hier ben ik nu een bestandsbrowser voor aan het bouwen. In deze browser wil ik kunnen doorgeven hoe veel keer een bestand is gedownload, dit werkt allemaal prima. alleen is er ook nog een lijst met top downloads die vervuild wordt door vele signature images die gehost zijn bij mij. (dit mag dat is geen probleem)

maar nu wil ik dus voorkomen dat deze signature images meegeteld worden voor de downloads indicator en dat alleen een directe link er voor zorgt dat de afbeedling als download wordt geteld, nu dacht ik eerst door een parameter in de link van de bb code te stoppen maar deze kan er natuurlijk zo uitgesloopt worden. dus dacht ik wellicht is het mogelijk om na te gaan of de afbeelding vanaf een webpagina ingeladen wordt.

als ik met php de refferer wil checken komt dit niet mooi uit omdat een afbeelding die aangeklikt wordt (en dus een link opent) ook een refferer heeft. dit werkt dus niet.

heeft iemand ideeën over hoe je dit het beste kan aanpakken? bij voorbaat dank

wellicht handig om te weten: de afbeelding wordt gegenereerd door een php script en met een aangepaste header door gestuurd, php code tussen dit proces is dus mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Dit is in principe niet mogelijk. Er zit namelijk geen verschil tussen een aanroep van een afbeelding uit een forum signature en een aanroep van een "normale" website.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pete schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:39:
Dit is in principe niet mogelijk. Er zit namelijk geen verschil tussen een aanroep van een afbeelding uit een forum signature en een aanroep van een "normale" website.
Klopt.

Je zou dan dus kunnen filteren op url, alleen is dat (waarschijnlijk) haas onbegonnen werk. Daarnaast zou je ook nog kunnen instellen bij het uploaden dat personen kunnen aangeven of het een signature/e.d. is en dan op basis hiervan verder gaan. Ben je natuurlijk wel afhankelijk van de oprechtheid van de uploaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je sessies gebruikt voor je site en iedere bezoeker van je site heeft een sessie dan kan je daarmee checken of de bezoeker het plaatje via jou site bekijkt of "alleen" een signature opvraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je vergeet denk ik dat een bezoeker van een forum geen sessie heeft bij zijn site ;)

Kun je geen size instellen vanaf wanneer je gaat meten? Dus plaatjes pas vanaf 400x300 in size gaat t meetellen voor de meest bekeken files oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Face_-_LeSS schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:59:
Als je sessies gebruikt voor je site en iedere bezoeker van je site heeft een sessie dan kan je daarmee checken of de bezoeker het plaatje via jou site bekijkt of "alleen" een signature opvraagt...
Dat werkt niet, want je wilt wel dat 'gewone' images wel in de ranking komt. Zo blokkeer je alle images die niet via de website worden bekeken.

Daarnaast werken sessions en cookies niet via andere websites, zoals al gemeld is.

[ Voor 3% gewijzigd door Cadezo op 27-03-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Cadezo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:04:
[...]

Dat werkt niet, want je wilt wel dat 'gewone' images wel in de ranking komt. Zo blokkeer je alle images die niet via de website worden bekeken.
Ok, je wilt dus echt alle hits meetellen, behalve wanneer het een signature betreft. Ik ging er even vanuit dat de gebruiker via jou site de plaatjes zou bekijken.
Cadezo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:04:
[...]

Daarnaast werken sessions en cookies niet via andere websites, zoals al gemeld is.
Dat is ook de reden waarom mijn methode e.v.t. een oplossing zou zijn. Alleen de hits meetellen als er een sessie aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wat nou als de gebruiker het plaatje standaard in zijn signature heeft staan, maar ook in een post neerzet... hoe ga je dat verschil opmerken?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Zoek je niet zoiets http://altlab.com/hotlinking.html

edit:
ho shit, mensen moeten nog steeds kunnen hotlinken. mi scuzi

[ Voor 44% gewijzigd door Suaver op 27-03-2009 13:36 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er aan te denken directe links (de gegenereerde link dus een directlink parameter mee te geven, die kan natuurlijk ook geript worden.... een andere manier is een appart id genereren voor bbcode....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik denk dat je hier toch echt de gebruiker om hulp moet vragen.. Geef ze een dropdown lijstje met soorten afbeeldingen, en hou verschillende hitlijsten bij. Zo zullen signature-uploaders ook eerder geneigd zijn om aan te geven dat het een signature is, aangezien er voor hun ook een competitievorm inzit :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Pagina: 1