Ik ben een component aan het maken in Joomla.
Dit is voor de vraag denk ik niet relevant maar ik zet het er toch even bij.
Ik heb een probleem met AJAX
Ik moest 2 requests snel achter elkaar doen, en dit gaf problemen.
Dit vond ajax niet leuk. Voor ik erachter was dat het daar aan lag was ik wel weer even verder.
Nu heb ik een oplossing gevonden en dat betekend dat ik in mijn Ajax functie async op false heb moeten zetten. Het werkt nu wel. En ik kan meerdere requests snel achter elkaar doen.
Alleen zie ik die wel in IE en niet in FF.
In firebug van FF zie ik wel netjes het request komen en deze komt terug met een antwoord die ook klopt, alleen drukt deze niet af op het scherm. Ik krijg geen fout meldingen en kan geen aanknopingspunten vinden.
Als ik Async op true zet, zie ik ze wel, alleen krijg ik 2 keer dezelfde comboboxen.
(Ik gebruik het om 2 comboboxen dynamisch te laden, en die zie ik wel in IE en niet in FF)
[code]xmlHttp.open("GET", ServerPage, false);[code]
Ik heb al diverse draadjes bestudeerd en ben een heel eind gekomen.
O.a. deze gaf wel wat info.
Mijn ajax functies:
Hopelijk dat jullie me verder kunnen helpen.
BB
Dit is voor de vraag denk ik niet relevant maar ik zet het er toch even bij.
Ik heb een probleem met AJAX
Ik moest 2 requests snel achter elkaar doen, en dit gaf problemen.
Dit vond ajax niet leuk. Voor ik erachter was dat het daar aan lag was ik wel weer even verder.
Nu heb ik een oplossing gevonden en dat betekend dat ik in mijn Ajax functie async op false heb moeten zetten. Het werkt nu wel. En ik kan meerdere requests snel achter elkaar doen.
Alleen zie ik die wel in IE en niet in FF.
In firebug van FF zie ik wel netjes het request komen en deze komt terug met een antwoord die ook klopt, alleen drukt deze niet af op het scherm. Ik krijg geen fout meldingen en kan geen aanknopingspunten vinden.
Als ik Async op true zet, zie ik ze wel, alleen krijg ik 2 keer dezelfde comboboxen.
(Ik gebruik het om 2 comboboxen dynamisch te laden, en die zie ik wel in IE en niet in FF)
[code]xmlHttp.open("GET", ServerPage, false);[code]
Ik heb al diverse draadjes bestudeerd en ben een heel eind gekomen.
O.a. deze gaf wel wat info.
Mijn ajax functies:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function doAjaxPage (ServerPage, ToLoadIntoObj){ var obj = document.getElementById(ToLoadIntoObj); xmlHttp = GetXmlHttpObject(); xmlHttp.open("GET", ServerPage, false); xmlHttp.onreadystatechange = function(){ if (xmlHttp.readyState == 4 && xmlHttp.status == 200){ obj.innerHTML = xmlHttp.responseText; } } xmlHttp.send(null); }// end function doAjaxPage |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| function GetXmlHttpObject() { var xmlHttp=null; try { //IE xmlHttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch (e) { //Internet Explorer try { //IE 2 xmlHttp=new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP"); } catch (e) { // Firefox, Opera 8.0+, Safari xmlHttp=new XMLHttpRequest(); } } return xmlHttp; } |
Hopelijk dat jullie me verder kunnen helpen.
BB
Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.