Is het geen idee deze blokkering alleen te laten gelden voor directe reacties onder jou, en reacties die daar weer op reageren wel te kunnen modereren?
Over welke reacties heb je het nu? Je wilt reacties kunnen modereren van mensen die op iemand reageren die op jouw gereageerd hebben? Dat lijkt me geen goed idee. Reacties in een subdraad met jouw reactie als parent kunnen altijd betrekking op jou hebben.. dus om een bias in de moderatie te voorkomen is het beter om die subdraad gewoon uit te sluiten van moderatie, imo.
Waarom wil je per se die reacties kunnen modereren?
Waarom wil je per se die reacties kunnen modereren?
Wat soldaatje bedoeld:
Stel, je post een reactie (op de FP). Dan komt daar een reactie op . Die kan je dan niet modereren.
Maar stel, op die reactie komt weer een reactie (een sub sub reactie dus) die je weer wél kan modereren.
Stel, je post een reactie (op de FP). Dan komt daar een reactie op . Die kan je dan niet modereren.
Maar stel, op die reactie komt weer een reactie (een sub sub reactie dus) die je weer wél kan modereren.
Dat was ook min of meer wat ik in gedachten had
Maar dat lijkt me dus geen goed idee, om bovenstaande redenen.
lijkt mij zelfs een even slecht idee, als mensen op hun eigen reactie en de directe reacties op hun reactie te laten moddereren.
Gezien minstens 75% van de reacties die mensen geven een mening is, is een reactie op jouw reactie in een groot deel van de gevallen een anderen mening dan jij hebt over het betreffende onderwerp.
Gezien minstens 75% van de reacties die mensen geven een mening is, is een reactie op jouw reactie in een groot deel van de gevallen een anderen mening dan jij hebt over het betreffende onderwerp.
Het lijkt mij inderdaad ook ongewenst om reacties in je eigen thread te kunnen modereren. De redenen van RoD en D-rez vatten alles eigenlijk wel samen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Waarom kan het uberhaupt niet. Een beetje mod ziet toch gauw als iemand er misbruik van maakt? Ik zie juist wel vaak goede discussies losbarsten op replies van elkaar en soms ook op die van mij. Dan vind ik het vervelend als ik dat niet mag modereren.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Omdat de kans dat je juist daar je eigen mening laat meespelen in je moderatie erg groot wordt. Voorkomen is beter dan genezen om het zo maar te zeggen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Waarom zou je het toestaan en eventueel misbruik later opsporen als het ook zo kan? Het verkomt misbruik en beter, de poster heeft geen extra belang om op die manier anoniem op de reactie in te gaan middels moderatie. Door die mogelijkheid niet te bieden blijft alleen de optie 'reactie' of 'niet doen' over wat volgens mij een eventueel verkeerd opgevatte reactie in het verkeerde keelgat te laten schieten.
Het open en bloot maken van betrokkenheid heeft wel wat.
[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 02-04-2009 12:52 ]
Het is sowieso al een verbetering tov van 'vroeger', toen kon je een heel artikel niet meer modereren als je al een reactie op het artikel had geplaatst, dat was pas onhandig.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Omdat het toestaan niet automatisch zegt dát het significant vaak gebeurt. Reageren op een nieuwsbericht wordt toch ook niet geblokkeerd omdat er mogelijk mensen misbruik van kunnen maken?Delerium schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:51:
Waarom zou je het toestaan en eventueel misbruik later opsporen als het ook zo kan? Het verkomt misbruik en beter, de poster heeft geen extra belang om op die manier anoniem op de reactie in te gaan middels moderatie. Door die mogelijkheid niet te bieden blijft alleen de optie 'reactie' of 'niet doen' over wat volgens mij een eventueel verkeerd opgevatte reactie in het verkeerde keelgat te laten schieten.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen aan het toestaan. Die paar moderaties die er dan meer gedaan worden zullen het systeem niet vooruit helpen hoor. Eigenlijk is de kans groot dat het juist een negatief effect heeft (vanwege de bovengenoemde redenen).
Dus waarom moeten per se de reacties in je eigen thread gemodereerd kunnen worden?
Dus waarom moeten per se de reacties in je eigen thread gemodereerd kunnen worden?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Het nadeel van modden van reacties die zijn geschreven als reactie op jouw reactie (of een niveau lager) is dat de meeste mensen niet objectief kunnen modden (zoals al eerder aangegeven). De paar die dat eventueel wel kunnen zullen daarvoor mee moeten 'boeten' maar dat is niet zo erg.
Als je dan reacties ziet die weer reacties zijn op reacties van jouw post dan kan je ze altijd nog hier in het TMF aangeven inclusief waarom jij vindt dat ze een bepaalde moderatie moeten krijgen. Op die manier kan je misschien toch wat invloed uitoefenen op dat soort reacties zonder ze zelf te kunnen modden.
Als je dan reacties ziet die weer reacties zijn op reacties van jouw post dan kan je ze altijd nog hier in het TMF aangeven inclusief waarom jij vindt dat ze een bepaalde moderatie moeten krijgen. Op die manier kan je misschien toch wat invloed uitoefenen op dat soort reacties zonder ze zelf te kunnen modden.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Pagina: 1