Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-06 20:11
Ik ben al een tijd hopeloos opzoek naar de SIP image voor mijn Cisco 7970 telefoon.
Al reeds een paar dagen ben ik opzoek naar de image en o.a. ook een aantal topics
hier op GOT doorgelezen. In elk topic vertelt men wel dat men is geslaagd met het krijgen
van deze image maar verteld vervolgens niet hoe ;(

Wat ik zelf reeds heb ondervonden, dat ik de volgende image nodig heb:
cmterm-7970_7971-sip.8-0-3.cop
Het is onze situatie helaas niet mogelijk de Asterisk servers SCCP te laten ondersteunen
omdat wij voor onze VOIP gebruik maken van een hosted oplossing.

Is er misschien iemand die mij uit de brand kan helpen of een account heeft bij Cisco om de
image te downloaden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je hem niet kan downloaden met een guest priviliges betekent dat het een warez request is. Je kan wel gewoon gratis registreren heb je dat al geprobeerd.

linkje
Hier staat dat je gewoon gratis kan registreren en dan inloggen om te downloaden. Ik kan hem gewoon downloaden maar ik heb wel ff wat meer rechten.

[ Voor 68% gewijzigd door TrailBlazer op 27-03-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
TrailBlazer schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:33:
Als je hem niet kan downloaden met een guest priviliges betekent dat het een warez request is. Je kan wel gewoon gratis registreren heb je dat al geprobeerd.

linkje
Hier staat dat je gewoon gratis kan registreren en dan inloggen om te downloaden. Ik kan hem gewoon downloaden maar ik heb wel ff wat meer rechten.
Als guest kan je hem voor zover ik gelezen heb niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 23:00
Je hebt een supportcontract nodig om de software te kunnen downloaden.
http://www.cisco.com/warp/public/437/scc/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mitch schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:07:
Je hebt een supportcontract nodig om de software te kunnen downloaden.
http://www.cisco.com/warp/public/437/scc/index.html
Dat dus. Dat supportcontract kun je bij de leverancier van je switches en/of IP telefonie-omgeving opvragen. Zij moeten dit contract aan jouw Cisco ID toevoegen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Vicarious schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Dat dus. Dat supportcontract kun je bij de leverancier van je switches en/of IP telefonie-omgeving opvragen. Zij moeten dit contract aan jouw Cisco ID toevoegen.
Ik heb geen supportcontract en de telefoons zijn 2e hands overgenomen op Ebay.
Waarom doet Cisco hier zo moeilijker over? Je legt veel geld neer voor de hardware.
Vervolgens ben je nog een godsvermogen kwijt aan power adapters en dan kun je nog geen
software voor je telefoon downloaden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Omdat Cisco liever niet heeft dat hardware 2e hands verkocht wordt mischien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

basproffesional schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:08:
[...]

Ik heb geen supportcontract en de telefoons zijn 2e hands overgenomen op Ebay.
Waarom doet Cisco hier zo moeilijker over? Je legt veel geld neer voor de hardware.
Vervolgens ben je nog een godsvermogen kwijt aan power adapters en dan kun je nog geen
software voor je telefoon downloaden... :(
Heb je geen IP-telefonieleverancier die jullie IPT-omgeving heeft opgebouwd? Of een supportcontract op Cisco switches of iets dergelijks?

En tja, ik vind het ook een beetje matig. Ik heb geen reet aan die firmware, tenzij ik daadwerkelijk zo'n telefoon/switch/router/whatever in mijn bezit heb. Gelukkig kan ik het meeste wel downloaden door een supportcontract dat de leverancier van onze switches aan mijn account heeft toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Inmiddels ben ik voorzien van de juiste image.
Is er hier misschien iemand aanwezig die(tegen betaling) zou willen
helpen met het configureren van de telefoons?
Ik loop helaas totaal vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waar loop je vast dan? Zo kunnen we je natuurlijk niet helpen ;) Overigens zit de meeste configuratie in je switch en in de telefooncentrale, de toestellen zelf kun je meestal met de default instellingen laten staan.

[ Voor 54% gewijzigd door Vicarious op 28-03-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Veel succes met het laten samenwerken van de SIP image met de Asterix SIP service. De SIP image van Cisco is enkel compatible met Cisco SIP (gebasseerd op SIP+). Uit ervaring weet ik dat dit niet werkt.

Er zijn 2 toestellen gereleased die wel SIP ondersteunen, CP7940 en CP7960 (of hun opvolgers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-06 15:00
bartgabriels schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:45:
Veel succes met het laten samenwerken van de SIP image met de Asterix SIP service. De SIP image van Cisco is enkel compatible met Cisco SIP (gebasseerd op SIP+). Uit ervaring weet ik dat dit niet werkt.

Er zijn 2 toestellen gereleased die wel SIP ondersteunen, CP7940 en CP7960 (of hun opvolgers).
lijkt me dat onderandere deze http://weblog.infoworld.com/venezia/archives/009345.html website het toch wel uitlegt hoe het moet, dus het lijkt me niet onmogelijk, than again, ik heb er geen ervaring mee...

ik kan ook fout zijn, allesinds google is you're friend

op dit http://www.voipuser.org forum vind je trouwens veel info

[ Voor 9% gewijzigd door jasper1989 op 29-03-2009 04:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bartgabriels schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:45:

Onzin. Alle SIP toestellen van Cisco werken prima met Asterisk. Ik heb zelf 7905, 7906, 7960 en 7940 tostellen maar van de 79x1 series (waar overigens de 7906 ook onder valt, ze zijn gebaseerd op dezelfde code), weet ik dat ze ook werken. Die zijn alleen wel héél picky met de XML config files, dus als je die niet perfect goed hebt kan 't wat lastig zijn om ze aan de gang te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 29-03-2009 04:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 23:00
Oke trek je portemonnee maar ;)

Laten we beginnen bij het begin.
De telefoon kan (beperkt) geconfigureerd worden via de telefoon zelf of volledig via tftp.
Het voordeel van configureren via tftp is natuurlijk dat je makkelijk meerdere telefoons kunt aanpassen.

Als je de firmware wilt updaten heb je zowiezo een tftp server nodig.

Dus, heb je de firmware al geupdate ?
Pagina: 1