Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Ik heb laatst nog alle onderdelen binnen gekregen van mijn nieuwe PC die ik volgens de BBG gamerbak heb samengesteld.
Als een enthousiasteling gelijk de PC in elkaar zetten. Maar toen besefte ik dat er ook nog een stukje software nodig is voor de PC om het te kunnen draaien.

Als gamer wil ik uiteraard dx10 op mijn PC hebben zodat ik kan genieten van de laatste grafische hoogstandjes.
Als je dx10 zegt kom je snel uit op Vista en met 4 gig aan geheugen al gauw op de 64bits versie.

Nou gonst het op tweakers.net over windows 7 en hoe het in veel opzichten beter is dan Vista.
Dus had ik in het achterhoofd het volgende bericht: nieuws: Gratis upgrade naar Windows 7 voor Vista-kopers tot 31 januari 2010

Waar Vista kopers een upgrade gratis er bij kregen.
Nou is juli nog vrij ver, maar een pc die niet draait is maar weggegooid geld. Dus ik heb uiteraard een legale versie nodig van de OS.

Uiteraard had ik een mailtje gestuurd naar Microsoft support met de vraag als dit ook geldt voor losse OEM versies van Vista.
Hun antwoord was: Ze weten niks van zo'n dergelijke actie :(

Als zij het niet weten vestig ik de hoop op de medetweaker hier. Geldt deze aanbieding ook voor de losse Vista OEM die je kan kopen bij de verschillende webshops?

En is dat het wachten waard en voorlopig nog XP draaien?

of toch een andere optie proberen tot die tijd?

Zelf in te vullen wat die andere optie is...

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt me héél sterk als het ook op OEM's zou gelden, ik zou er in ieder geval maar niet op rekenen. Het is juist een middel om mensen (complete) computers te laten kopen en niet eerst te laten wachten op Windows 7.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is meer een vraag voor het Shopping Forum - je bent op zoek naar koopargumenten.

WOS >>> SF

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
Met de upgradeaktie van XP naar vista van microsoft in het achterhoofd is het misschien slimmer om gewoon tegen die tijd nog eens 100 euro uit te geven voor een windows 7 OEM licentie en jezelf een berg frustratie en gelazer te besparen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de Beta Windows 7 pakken en de universal key gebruiken en gebruiken tot windows 7 uitkomt.
En dan de OEM kopen.

Doe ik ook met mijn nieuwe PC. Werk prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Het ziet er niet veel anders uit om nu Windows Vista te kopen en later nog een keer Windows 7 kopen
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:12:
Nu de Beta Windows 7 pakken en de universal key gebruiken en gebruiken tot windows 7 uitkomt.
En dan de OEM kopen.

Doe ik ook met mijn nieuwe PC. Werk prima :D
Zolang die nog in de beta fase zit blijf ik er liever nog van af. Vooral omdat de support nog wel eens wil ontbreken.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W7 is in Beta nu al beter dan Vista met SP1. (mijn mening)
Probeer hem anders gewoon eerst ff.

Het is een beetje zonde nu een andere Windows te kopen en dan met een upgrade te zitten klooien, dat werkte bij XP naar Vista ook erg slecht.

Daarnaast is W7 ook eigenlijk al bijna af hoor. Ik heb zelf nog geen bugs of problemen gehad.
En ik draai toch al grote progjes als Photoshop/Dreamweaver en zo.
zolang die nog in de beta fase zit blijf ik er liever nog van af. Vooral omdat de support nog wel eens wil ontbreken.
Dan heb je Ons nog :+

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 14:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
de beta versie is niet meer te downloaden op de windows site. Dan moet je hem dus via een torrent site binnen trekken, wat ik persoonlijk wel wat eng vind......

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

mhindrik schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:27:
[...]
Zolang die nog in de beta fase zit blijf ik er liever nog van af. Vooral omdat de support nog wel eens wil ontbreken.
Ik hoor weinig slechte verhalen over de beta. Mischien kan je je een ker verdiepen in de ervaringentopics van windows7 voor je zomaar vista gaat kopen.

Maar als je niets anders ziet kan je het natuurlijk niet laten. Wat je ook kan doen is voor de tussentijd lekker een linux distro erop te zetten. Die anderhalve maand moet je toch wel doorkomen zonder windows vista :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
disjfa schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:52:
[...]

Die anderhalve maand moet je toch wel doorkomen zonder windows vista :P
met die anderhalve maand doel je dan op de rc candidate? weet je of die ook gewoon te downloaden wordt vanaf de microsoft site? Ik vraag me af of die er echt in mij komt, dat gelekte bericht hoeft natuurlijk niet perse uit te komen.

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ten overvloede: het geldt dus NIET voor los aangekochte oem licenties, alleen voor OEM leveranciers die je een complete PC leveren a la Dell, HP, Acer, Asus enz.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26
alt-92 schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:53:
Ten overvloede: het geldt dus NIET voor los aangekochte oem licenties, alleen voor OEM leveranciers die je een complete PC leveren a la Dell, HP, Acer, Asus enz.
Toch kom ik bij een aantal webshops bijvoorbeeld een OEM Windows Vista Home Premium x64 + W7 upgrade offer tegen. Gaat dit met het aanvragen van de daadwerkelijke upgrade nog problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Nope, ook de OEM licenties zijn inmiddels verkrijgbaar met windows 7 upgrade voucher. Hierop staat een code om na 31 augustus win 7 te downloaden, en ja deze code is gekoppeld aan de normale vista licentie die je aanschaft. :) (verder geen beperkingen bij mijn weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
dominator schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:14:
Nope, ook de OEM licenties zijn inmiddels verkrijgbaar met windows 7 upgrade voucher. Hierop staat een code om na 31 augustus win 7 te downloaden, en ja deze code is gekoppeld aan de normale vista licentie die je aanschaft. :) (verder geen beperkingen bij mijn weten)
Ok dat is tof nieuw :) Maar downloaden, dat hoor ik voor het eerst mbt de voucher. Download je dan een installatie DVD ofzo? of beetje zoals via Microsoft Upgrade, dat hij in realtime je Vista installatie upgrade naar Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoewel 100% zekerheid ontbreekt, lijkt het er voorlopig op dat we dankzij Neelie, Opera, Google en Mozilla hier in de EU onze Vista's niet kunnen upgraden naar W7. De reden hiervoor is: MS levert geen IE meer bij W7 in de EU, in anticipatie op een uitspraak in het voordeel van de bedrijven die ik eerder noemde. Je kan er lang en breed over discussiëren dat MS dan maar ook andere browsers moet meeleveren, maar ik heb er begrip voor dat ze het pakket van OS + applicaties wat Windows heet niet willen voorzien van software van derden waar ze vervolgens zelf support op moeten geven. Daarom dan maar de browser er uit.

Door tijdgebrek (zeggen ze) is het echter te laat om de update aan te passen om IE te verwijderen uit een bestaande vista installatie. Daarom: geen Update.

Ikzelf ga waarschijnlijk een family update pack uit de VS importeren (3 licenties %149,50), wat mooi uit kan voor de 3 PC's die in mijn sig staan. De taal van de update kan voor mij al helemaal uit (hoewel de laptop nu een W7 RC draait, heeft de laptop wel een Vista licentie), ik heb een dusdanige hekel aan vertalingen dat ik eigenlijk altijd al Engelstalige OS-en heb gedraait (de haat begon echter pas écht toen ze bij de Nederlandse vertaling van Windows NT4 het nodig vonden om een 'shortcut' een 'snelkoppeling' te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:00
AgoNitE schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:35:
[...]

Ok dat is tof nieuw :) Maar downloaden, dat hoor ik voor het eerst mbt de voucher. Download je dan een installatie DVD ofzo? of beetje zoals via Microsoft Upgrade, dat hij in realtime je Vista installatie upgrade naar Win7?
Wat mij is verteld door mijn werkgever is als volgt:
Je hebt nu normale Vista OEM's en de met Win 7 voucher.
Je betaalt 15 euro meer voor de administratie e.d. dit is om de verkoop van Vista niet te laten afremmen omdat gewoon menig mens wacht op Win 7.

Zover ik weet krijg je een DVD opgestuurd en naar aanleiding van die DVD installeer je Win 7 en word je Vista licentie een Win 7 licentie code.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
AgoNitE schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet of je dat hele rampenscenario nog kan herinneren met de upgrade-voucher aktie van XP naar vista? Waar mensen wanhopig maanden lang moesten wachten voordat ze eindelijk hun vista dvdtje kregen (terwijl vista al maanden in de winkel lag)..... Nee? Ik denk dat ze hiervan wel geleerd hebben en het nu anders aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
dominator schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:32:
[...]

Ik weet niet of je dat hele rampenscenario nog kan herinneren met de upgrade-voucher aktie van XP naar vista? Waar mensen wanhopig maanden lang moesten wachten voordat ze eindelijk hun vista dvdtje kregen (terwijl vista al maanden in de winkel lag)..... Nee? Ik denk dat ze hiervan wel geleerd hebben en het nu anders aanpakken.
Heb daar toen wel het één en ander over gelezen, maar ik had niet zoveel haast met overstappen naar VIsta. Dus dat hele onderwerp eigenlijk een beetje links laten liggen. Maar nu Windows 7 mij zeer goed bevalt ben ik een beetje aan het rondkijken wat een goedkoper manier van aanschaf is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
AgoNitE schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:32:
[...]

Heb daar toen wel het één en ander over gelezen, maar ik had niet zoveel haast met overstappen naar VIsta. Dus dat hele onderwerp eigenlijk een beetje links laten liggen. Maar nu Windows 7 mij zeer goed bevalt ben ik een beetje aan het rondkijken wat een goedkoper manier van aanschaf is :)
Hou ons op de hoogte! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ter info: hier in NZ is Windows 7 in October gelanceerd en een week geleden viel mijn Windows 7 Home Premium 64 bit DVD in de bus!

(Ik heb in juli Vista HP 64 gekocht met een upgrade voucher). Ik ben alleen benieuwd of dit een upgrade versie is die je persee over Vista heen moet installeren of dat ik ook gewoon een 'clean install' kan doen. (Heb nogal slechte ervaringen met 'upgrades')

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11.7k aan reacties en dan een dergelijk oud topic kicken ;)

[Win7]Clean install en hoe

^^ vind je je antwoord (als het goed is, anders zijn er nog zeer veel actieve Win7 topics met daarin het antwoord!)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.