Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN spam...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van een van m'n vrienden in m'n MSN-lijst krijg ik te horen dat hij steeds spam-berichten ontvangt als ik inlog.
[naam] zegt:
Just wanted to give you a heads up on some cool supplements. I lost 9 pounds in a week and I only paid $5. You can see the page I found here http://bade*****.com
En nog meer van die onzin. Nu dacht ik eerst dat het lag aan MSN. Heb dus direct een anti-virusscan gedaan en Ad-aware op m'n pc losgelaten. Maar, hetzelfde gebeurd als ik op m'n macbook Adium gebruik... Ook dan krijgt hij een spam-bericht als ik inlog. Ik heb anderen in m'n contactenlijst (nog) niet horen klagen, maar hij krijgt de spam alleen als ik inlog.

Omdat het blijkbaar niets te maken heeft met MSN of Windows, is het mij een raadsel. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? :/

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:36:
Van een van m'n vrienden in m'n MSN-lijst krijg ik te horen dat hij steeds spam-berichten ontvangt als ik inlog.

[...]

En nog meer van die onzin. Nu dacht ik eerst dat het lag aan MSN. Heb dus direct een anti-virusscan gedaan en Ad-aware op m'n pc losgelaten. Maar, hetzelfde gebeurd als ik op m'n macbook Adium gebruik... Ook dan krijgt hij een spam-bericht als ik inlog. Ik heb anderen in m'n contactenlijst (nog) niet horen klagen, maar hij krijgt de spam alleen als ik inlog.

Omdat het blijkbaar niets te maken heeft met MSN of Windows, is het mij een raadsel. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? :/
Degene aan de andere kant heeft waarschijnlijk foute links bezocht en daarbij spyware/virussen heeft opgelopen waardooor haar/zijn msn dit soort links loopt te versturen.

alternativ

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53
Heb dit zelf ook op mijn MSN. En ik ben toch niet naar vreemde sites geweest alwaar ik mijn e-mail adres neer heb gezet. (dan zou ik nog altijd mijn Gmail neerzetten voor de spam). Krijg elke dag wel minimaal 3 van zulke berichten.

Heb geen spyware en virussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ikkuh84 op 27-03-2009 11:53 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Hallo, ik heb exact het zelfde probleem en dit verbaast mij ten zeerste, aangezien ik uitsluitend Linux gebruik. Een andere indicatie dat er iets fout zit is dat sommige sites die SSL gebruiken certificate errors krijgen, dit geldt ook voor de MSN passport server die Pidgin gebruikt om aan te melden bij MSN. Dit lijkt me te wijzen op een Man in the middle attack op de een of andere manier, wat erop zou wijzen dat de oorzaak misschien op een andere computer in m'n LAN zit. Geen idee of dit helpt, maar dit virus lijkt me redelijk nieuw, aangezien ik er naast dit topic haast niets over vind.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:48
Heb je toevallig je MSN wachtwoord op een dubieuze site ingevoerd?

Verander je wachtwoord eens en kijk of je het probleem dan nog hebt. Als het dan over is weet je, dat je de bovenste vraag met ja had kunnen beantwoorden :Y)

Verwijderd

Nop, ik let goed op met wachtwoorden, en het wijzigen hielp niet.
Maar eventjes een vraag, geen idee of het ook maar ergens op kan slaan, maar gebruikt de TS toevallig ook OpenDNS? Ik heb een aantal dingen gezien mbt. wireshark logs en die SSL certificaten die mij wantrouwig maakten.

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11 16:56
Ik krijg ook met enige regelmaat zo'n bericht zoals de TS. Ik gebruik hier OS X icm Adium om te chatten. De berichten krijg ik van verscheidene contacten. Soms ook als ze offline zijn.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
limboroger schreef op maandag 30 maart 2009 @ 03:38:
Ik krijg ook met enige regelmaat zo'n bericht zoals de TS. Ik gebruik hier OS X icm Adium om te chatten. De berichten krijg ik van verscheidene contacten. Soms ook als ze offline zijn.
die krijg ik ook wel is, alleen van bepaalde contacten. maakt ook niet uit welke client ik gebruik (of platform) en ook niet waar ik ben! dus ik vermoed de andere kant... dat ik die berichten verstuur heb ik nog nooit een melding van gehad...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Jup 2 weken geleden ook al gehad, ik kreeg het eerst van een contact. Ik dacht: De berichten niet openen dan krijg ik ook niets. Een week later was ik toch geinfecteerd. Als je geinfecteerd bent dan heb je er geen last meer van de spam, je contacten wel.....
Dit is een of andere nieuwe MSN mallware, ik vond er ook nog een trojan tussen maar Hitman pro 3 ken het wel oplossen. :)

meuk: Hitman Pro 3.0.0.2892 final

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Hier nog iemand met hetzelfde,

Alleen het bericht is iets anders: "Just wanted to give you a heads up on some cool supplements. I lost 7 pounds in a week and I only paid $5. You can see the page I found here http://tickteals.com"

Dat schijn ik dus naar mijn contacts te spammen. Gebruik windows messenger (die standaard in xp zit).

Er is inderdaard nog vrij weinig over te vinden. Sommige zeggen inderdaad dat het aan je paswoord ligt, als je dat veranderd ben je van af. Maar nu lees ik hier dat , dat dus niet altijd helpt. Malwarebyte, Avast, Ad-ware, Kaspersky (online) , A-squered free konden bij mij in ieder geval niks vinden.

Is dat hitmanpro een beetje goed tegenwoordig? Ik gebruikte het in de beginperiode regelmatigmaar de laatste keer (2 jaar geleden ) dat ik het gebruikte lag dat programma te rotzooien in mijn "goede" bestanden. Heb me toen voorgenomen het nooit meer te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n wachtwoord gewijzigd, maar verstuur volgens vrienden nog steeds berichten. Hitman Pro kan misschien wel tegen een 'infectie' helpen, maar zoals ik al hierboven schreef gebeurd het ook als ik op andere pc's inlog (op andere netwerken). Het probleem kan daardoor niet een infectie zijn, lijkt me.

@Zuliani: nee, ik gebruik geen OpenDNS

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 22:05
Zelfde probleem hier.
Windows 7 + Avira Antivir.
Pidgin als IM voor MSN.
Geen gekke links/exe bestanden geopend.
Wachtwoord gewijzigd, niks meer van vrienden gehoord nog.
Avira scan leverd niks op, geen gekke verbindingen met tcpview.
Draai nu scan met Avira vanuit m'n linux installatie op andere hdd.

bericht:
I am done trying all the different fat burner pills out there. I finally found one pill that forces your body to drop a lot of weight very quickly. Its called Acai, costs just 5 dolars and I always order from <knip>

[ Voor 28% gewijzigd door Zaggy op 13-04-2009 00:36 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vraag is of de contactpersonen wel eens van die blockcheckers gebruiken. ;)
Die willen ook wel eens dit soort grapjes uithalen.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2009 00:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
damn...ik ontvang het nu ook van anderen:
just wanted to give you a heads up on some cool supplements. I lost 9 pounds in a week and I only paid $5. You can see the page I found here http://chitfast.com
Zit er nu sterk aan te denken om over te stappen op een andere service... MSN begint nu vervelend te worden

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 10:59
Hm, ik heb nu ook twee mensen die lopen te spammen. Het enige wat opvalt, is dat ze ineens onder hun email (minus het @hotmail.com deel) in mijn contactenlijst staan en niet meer onder hun zelfgekozen naam.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik had dit ook, totdat ik het wachtwoord van mijn MSN-account wijzigde. Er is een-of-andere site waarmee je kan checken of mensen je geblokkeerd hebben, als je daar je info invult dan is het een kwestie van tijd totdat er uit jouw naam spam wordt verzonden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• animefreak
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11-2018
Ik heb een gelijkaardig probleem. Een tijdje geleden kreeg ik een tijdens het online zijn op msn een paar links van een bevriend msn-contact doorgestuurd. Het kwam neer op en 3-tal links zogezegd naar images. Bleek spam te zijn. Was nogal traag van begrip om dit door te hebben.

Als gevolg daarvan zend ik nu te pas en te onpas zelf dergelijke spam door naar mijn eigen niet contacten.

Ik heb mogelijks mijn gegevens ingevuld, kan dit niet meer herinneren, wat ik raar vind is dat ik af en toe van mijn MSN gekicked wordt met als boodschap 'u bent ergens anders aangemeldt'.

Wat k

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ehm verander simpelweg je MSNwachtwoord?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:48
ThomasB schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:26:
Ehm verander simpelweg je MSNwachtwoord?
ThinkPadd in "MSN spam..."
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:03:
Nop, ik let goed op met wachtwoorden, en het wijzigen hielp niet.
Maar eventjes een vraag, geen idee of het ook maar ergens op kan slaan, maar gebruikt de TS toevallig ook OpenDNS? Ik heb een aantal dingen gezien mbt. wireshark logs en die SSL certificaten die mij wantrouwig maakten.

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 20:29
Ik heb een tijdje geleden een artikel geschreven voor mijn kennissen met een msn virus. Hierin staat hoe je het met behulp van MalwareBytes kunt verwijderen.
Je kunt het artikel vinden op http://ja.ckhage.nl/2009/01/24/verwijder-malware/
Als dit te veel op spam lijkt mag de link weg, ik heb er zelf al veel mensen mee geholpen en hoop dat dat hier ook kan.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53
Heb er gewoon nog last van die irritante msn berichten van mensen die ik niet ken (en vaak zijn ze vaak ook ''offline'' als ze iets typen in de trend van Do you wanna have sex), zelfs na een clean install van Windows 7.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
mijn vrouw heeft het ook. Wachtwoord wijzigen helpt ook niet.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1