Kleuren in een wereldkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Vandaag werd mij gevraagd of/hoe het mogelijk is om in een intranetpagina een database te bouwen met diverse gegevens over allerlei landen. (denk hierbij bijvoorbeeld aan aantal binnenkomende vluchten vanaf een bepaald land). Vervolgens moeten deze aantallen een kleur toegewijzen krijgen (bijvoorbeeld 10 vluchten per week vanaf dit land groen en 100 vluchten per week vanaf dit land rood) en moeten de landen in de wereldkaart gekleurd worden in die desbetreffende kleur. Ik vraag me af of dit een mogelijkheid is, zo ja op welke wijze kan ik dit bewerkstelligen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Kun je dit niet gewoon met image maps doen?

Ik heb er niet veel verstand van maar een soort van: if d is more then 75 then color = 0000

sorry ik ga hier nu niet de codes voor bijhalen want daarvoor was het te gezellig in de kroeg maar er moet toch wel zoiets mogelijk zijn?

edit: laat maar ik zie net dat het een hele domme opmerking is :P

Tenzij er een mogelijkheid is om dit te combineren met een database natuurlijk

edit2: het op-voorraad-zijn van bijv. de pricewatch werkt toch ook op zo'n soort manier?

[ Voor 103% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 27-03-2009 04:25 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
tja, ik kan me momenteel 2 manieren bedenken:

* je gebruikt flash en bouwt je eigen applicatie (kijk eens, hit #1 op google: http://www.backspace.com/mapapp/ )
* je gebruikt php en imagemagick, plus een hele hoop masks voor alle landen op de kaart, en combined ze dan tot 1 groet wereldkaart tezamen.

[ Voor 11% gewijzigd door DrClaw op 27-03-2009 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10

Nic

Vrij

Google maps heeft een heleboel tools waar je zoiets relatief eenvoudig mee kunt bouwen.
Als ik even google dan vind ik bijvoorbeeld dit:
http://freegeographytools...ygons-with-color-your-map
http://maps.webfoot.com/mapeteria/
http://gvlt.wordpress.com...he-google-maps-flash-api/
en nog vele anderen...

[ Voor 24% gewijzigd door Nic op 27-03-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verreweg de makkelijkste manier, die hier overginds nog niet genoemd is, is om een wereldkaart als SVG op een pagina te plaatsen en doormiddel van CSS een andere kleur aan een land toewijzen.

Het enige nadeel van deze methode is dat een enkele browser deze methode nog niet ondersteund, maar aangezien het hier om een intranet gaat is dat misschien wel overkomelijk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

En als SVG niet te doen is, kun je nog uitwijken naar Canvas. Dat werkt op die ene browser wél ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ;) thnx voor jullie help.
Kunnen jullie mij vertellen of het ook mogelijk is voor een windows applicatie gebouwd in Visual Studio? Indien dit mogelijk is op welke wijze kan ik dit dan het beste doen??

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee kevin2000, jij gaat eerst vertellen waar je op hebt gezocht, wat je hebt gevonden en waarom dat geen oplossing voor je vraag was :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu inmiddels ontdekt (met behulp van jullie) dat ik het beste gebruik kan maken van een SVG file. Deze inmiddels ook binnengehaald. Het is precies wat ik zoek, nu het probleem, ik heb geprobeerd om deze in te voegen in een windows userform (helaas dit is mij nog niet gelukt). Wanneer dit is gelukt kan ik eindelijk weer verder puzzelen haha........

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik erachter kan komen is het niet mogelijk om een SVG bestand in te voegen in een userform. Ik had echter nog wel een paar vraagjes omtrend het SVG bestand. Wat ik graag zou willen is dat er een koppeling ontstaat tussen het SVG bestand dat ik heb gedownload (HIER te vinden) en een XML bestand waarin de landen worden gekoppeld aan een kleur (eigenlijk een opsomming van codes als:
code:
1
2
3
4
.be 
{
   fill: #FF0000;
}

....

Ik heb dit geprobeerd door middel van:

code:
1
2
3
4
5
  <doc> 
     <child> 
        <import href="kleurlanden.xml" /> 
     </child> 
  </doc>

in het SVG bestand te plaatsen alleen helaas, ik krijg vervolgens allerlei zwarte stippen in de kaart (op willekeurige plaatsen).

Kan iemand mij hier vertellen hoe dit komt en hoe ik het e.e.a. op kan lossen??

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kleuren moeten in een CSS-bestand staan, en die kan je gebruiken door het volgende in je SVG-bestand, boven de root node (<svg>) te zetten:

XML:
1
<?xml-stylesheet type="text/css" href="kleurlanden.css"?>

Verder heb ik geen idee waar je allemaal mee bezig bent, je begint met een intranetpagina, dan over een visual studio applicatie en dan over een windows userform, wat wil je nou eigenlijk maken?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp je verwarring, het was ons ook nog niet geheel bekend wat we ervan wilden maken, uiteindelijk hebben we gekozen voor een applicatie (met een database erachter), de reden hiervoor is dat we dit makkelijker vinden voor alle mogelijkheden die erin moeten komen.

Ik ben zo zelf nog eens aan het spelen geweest met het werken met het SVG bestand en ik was er inderdaad net uit dat het naar een XML bestand dient te worden weggeschreven. Ik krijg dit alleen absoluut niet voor elkaar. Heeft iemand misschien een idee waar ik dit kan leren? (of een voorbeeldscript o.i.d.)

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google charts api heeft een map
http://code.google.com/apis/chart/types.html#maps
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=t&chs=440x220&chd=t:0,100,50,32,60,40,43,12,14,54,98,17,70,76,18,29&chco=FFFFFF,FF0000,FFFF00,00FF00&chld=DZEGMGAOBWNGCFKECGCVSNDJTZGHMZZM&chtm=africa&chf=bg,s,EAF7FE

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 11:09 ]

Pagina: 1