Toon posts:

AppleScript in een andere taal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hier zullen AppleScript wel kennen, erg lollig als je snel en handig een applicatie wil automatiseren oid. Nou zit ik met het volgende: de AppleScript reference geeft aan dat je vanuit AppleScript ook andere talen (C, C++, Obj-C, Java) kan aanroepen, zie Multi-Language op die pagina. Mijn vraag: kan het omgekeerde ook?

Veel applicaties (bv. MS Office) hebben een AppleScript Dictionary als makkelijkste manier om vanuit de buitenkant ingewikkelde dingen ermee te doen, en die Dictionary kan je dan vanuit AppleScript aanroepen. Kan ik dat ook vanuit een andere taal doen? Kan ik die Dictionary bv. vanuit C of Obj-C aanroepen? :).

Ik vond dit niet echt in welk-forum-dan-ook van programming thuishoren, maar als het daar thuishoort, move 'em gerust...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tuurlijk. Hoe denk je dat AppleScript in de achtergrond werkt? Magic fairies? :P AppleScript is, in essentie, een soort elaborate frontend voor AppleEvents. En die kun je natuurlijk ook sturen vanuit andere talen (most notably C en ObjC).

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 26-03-2009 23:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Scripting Bridge is hier de magic word :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/