[feat] Fotoalbum RML-output customizen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
De mogelijkheid om de RML-output deels naar eigen wensen aan te passen als je van een x-aantal foto's in je fotoalbum een RML-code laat genereren zou zeer welkom zijn.

Zo zou ik graag de mogelijkheid willen om de titel van de afbeelding als mouse-over én als 'onderschrift' te doen in een rij er onder in small.

Ook de cellpadding elke keer handmatig aan moeten passen, evenals de bgcolor en de header-color zou automatisch gedaan kunnen worden naar eigen preference.

Ook de RML op 'naamsvolgorde' zou welkom zijn.

Even een voorbeeld van de standaard en de gewenste versie. Dit is grotendeels van toepassing op de 'oude' tweakers layout omdat de background color in _ng wit is en in de oude niet.

Huidige standaard output:
27
Talisa SotoSandra HessAda Mae Johnson

Customized output:
Jarigen > 03 - Maart > 27

Headerkleur aangepast naar #ABCDEF, pad naar de map in de header toegevoegd, bgcolor op transparent gezet voor de oude layout, cellpading op 5, titels van de afbeelding als 'onderschrift' (en gecentreerd).

Dit valt 'redelijk simpel' uit een pref op te halen mits eenmaal ingevuld.

Vanwege de feature- en discussiewaarde (nog) niet op devtrack gezet

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Ik tweak die RML zelf ook altijd :P

Wat opties om de RML zelf nog te kunnen 'stylen' zouden dus inderdaad niet misstaan; een 'preview' daarbij zou het natuurlijk helemaal hip maken, evenals eventueel wat standaard 'templates' die je als uitgangspunt kan nemen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Misschien is het dan handig om de Tweakblog-css-customizer te gebruiken om een custom RML makkelijker in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Niet helemaal netjes om het hier zo neer te zetten, maar als er de mogelijkheid komt om de RML-output te customizen, ook graag de functie toevoegen dat als je afbeelding kleiner is dan de thumb (100*75) de afbeelding zelf in de RML neergezet wordt (en eventueel dan clickable wordt naar zichzelf).

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Een extra feature bij het exporteren naar RML zou voor een vinkje voor je productreview of tweakblog zijn dat er een 'name'-argument aan de url-tag toegevoegd wordt (die bijvoorbeed gelijk is aan de mapnaam) om zo de lightbox-feature te gebruiken.

Geen vinkje bij exporteren RML => geen lightbox-feature dus afb's openen in nieuw venster/tab
Wel vinkje bij exporteren RML => lightbox-feature op FP en tweakblog wordt gebruikt