Ik heb net een nieuwe auto gekocht. Dat ding weegt 905 kilo, waardoor je in categorie X voor de wegenbelasting komt. Aangezien mijn voiture een energielabel B heeft, betaal ik de volle mep, te weten 71 euro per kwartaal. (regio Gelderland) Mijn vorige auto, uit 1995, 1100 kilo met waarschijnlijk een energielabel D of E (1.8 litermotor) kostte me in wegenbelasting per kwartaal echter maar 54 euro!
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? De auto van mijn ouders valt onder energielabel C en weegt ook over de 1000 kilo (1 of 2 categorieën hoger dan ik nu zit qua gewicht) en die betalen ook maar 54 euro per kwartaal. Ik heb het berekend op de website van de belastingdienst, maar officieel zouden zij over de 100 euro per kwartaal moeten betalen. Ze betalen (en ik betaalde) echter slechts 54 euro per kwartaal.
Dus, iemand enig idee hoe dit kan?
---edit---
Alle auto's in dit voorbeeld rijden op benzine
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? De auto van mijn ouders valt onder energielabel C en weegt ook over de 1000 kilo (1 of 2 categorieën hoger dan ik nu zit qua gewicht) en die betalen ook maar 54 euro per kwartaal. Ik heb het berekend op de website van de belastingdienst, maar officieel zouden zij over de 100 euro per kwartaal moeten betalen. Ze betalen (en ik betaalde) echter slechts 54 euro per kwartaal.
Dus, iemand enig idee hoe dit kan?
---edit---
Alle auto's in dit voorbeeld rijden op benzine
[ Voor 3% gewijzigd door Ugchel op 26-03-2009 23:15 ]
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke