Verwijderd

Topicstarter
Enkele maanden geleden kocht ik een shuttle voor mijn moeder die een kleine stijlvolle pc zocht. (zie link)
Heel aangenaam en compact tot hij deze morgen een probleem kreeg.

Gisterenavond sloot ik mijn windows Vista 64b op een normale wijze af.
Deze morgen duw ik op de power knop en het volgende gebeurd.

De voeding slaat aan, de lampjes op mobo gaan branden zowel als fans en de hd en cdrom
Het lampje van de hd knipperd even het lampje van power doet niets.
Na 2 -3 seconden valt alles gewoon uit.

Mijn eerste denken ging uit naar de voeding... ik snel even andere voeding gestoken maar net het zelfde probleem is aanwezig.

Als ik bij toeval uit frustratie even de reset en power samen induw blijft hij een 10 tal tellen power hebben maar gebeurd er niets en valt hij weer uit...

Iemand ook maar het flauwste idee wat hier aan de hand is?

Zoals reeds vermeld werd:

Vista 64bit
2Gb ram
Sata hd
Sata cdrom
AMD X2 5000+
Onboard sound graka
PCI draadloos netwerkkaartje

http://images.google.be/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12 08:03
Heb ook zoiets gehad en bij mij was het probleem dat mijn mobo gewoon defect was.

De symptonen waren exact hetzelfde.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Heb je je bios al gereset?

Even jumpertje verwisselen, en anders CMOS battery er eventjes uithalen? Lijkt een beetje op een instabiele kloksnelheid van de CPU en/of Ram eigenlijk.

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Vooraleer je iets post, best altijd eens kijken of er al een post/topic bestaat die je probleem ook omschrijf. Kijk ook de FAQ's na. In jou geval: hangen en opstartproblemen. Daarbij zou ik in jou geval eens kijken onder 'voeding'.

Laat weten of je een specifieker probleem-gebied kunt vinden m.b.v. de gegeven FAQ-link of indien je het probleem opgelost zou hebben.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Pas je titel eens aan. Zo zijn we niet opgevoed. :/

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Staan de lampjes op het mobo (allemaal tegelijk aan zoals je beschrijft) niet voor een code? Zoek eens op in de manual van je Shuttle. En zoek er ook maar meteen de bon bij, het ziet er redelijk terminaal uit.
Red-Front schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:41:
Pas je titel eens aan. Zo zijn we niet opgevoed. :/
Heb je er ooit aan gedacht dat hij dat niet kan doen omdat hij geen mod is?

Verwijderd

Volgens mij is dit gewoon een gevalletje garantie, zeker als hij nog maar een paar maanden oud is.

Deze symptomen heb ik ook eens gehad, na drie weken goed draaien en van de een op de andere dag was het mobo dood. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de mensen die een snelle interventie verzorgde !
Bedankt ook RainerSGF.
Dankzij jouw linkje is probleem opgelost.
Het clearen van cmos en verwijderen van batterijtje bracht soelaas !

Sry voor mijn fouten hier die ik maakte, maar toch allemaal dik bedankt.

Sluiten die handel vlug ! O+

Verwijderd

sluiten doen ze alleen als het topic niet aan de eisen voldoet. Anders blijft hij gewoon open.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De meeste mensen vinden hun topics al "Dringend", dus je hoeft het niet in een titel te zetten. Ik pas het aan.

Verder is GoT geen helpdesk met tickets oid, en gaan topics die 'opgelost' zijn niet dicht. Alleen topics die niet aan beleid voldoen worden voorzien van betere hang- en sluitwerk, en ondanks wat foute titel is daar geen sprake van hier, dus blijft hij gewoon open :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1