[.NET CF]Exceptie omschrijvingen krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:04
Hallo allemaal,

Ik heb een .Net Compact Framework applicatie waarin ik een exceptie krijg. Bij de exceptie krijg ik de volgende melding:

Er kan geen foutmelding worden weergegeven omdat een optionele bron-assembly niet kan worden gevonden

Na wat zoeken vond ik via Google dat ik nog een System_SR_ENU.cab of System_SR_ENU_wm.cab moest installeren om de berichten te krijgen. Ik vond beide versies op mijn systeem. Ik heb de eerste geinstalleerd, een soft reset gedaan de applicatie gestart, maar nog steeds dezelfde melding. Dus de 2e geinstalleerd, soft reset, applicatie gestart, maar nog steeds dezelfde melding. Gecontroleerd of de de v1.0 of v2.0 had. De applicatie is .Net CF 2.0 en de cab's zijn ook voor de v2.0 versie. Dus volgens mij zou het moeten werken.

Doe ik iets verkeerd? Of moet ik nog iets extra's doen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar draai je de exe file ? in een emulator ? op je device of onder bv xp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Kun je da applicatie niet in de Visual Studio Virtual Windows Mobile Device nogwat hangen?
Misschien dat je dan wat wijzer word.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
@linux_freak: ik draai de app op een Windows Mobile 6.1 device.

@thijs_cramer: dat kan niet, de app maakt gebruik van gps.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:12:
@linux_freak: ik draai de app op een Windows Mobile 6.1 device.

@thijs_cramer: dat kan niet, de app maakt gebruik van gps.
kan je hem niet via visual studio connecten met je wm6 device ? dan kan je als nog remote debuggen ik doe niet anders bij mn ce5 projecten waar je in vs2008 geen build in emulator meer voor hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Ja, dat zou natuurlijk kunnen, maar met de volledige exceptie heb ik al iets meer om mee te werken. Ook voor de toekomst zou dit van pas komen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Tja, dat is het nadeel van Google - 't geeft je antwoorden maar geen inzicht.

Het toevoegen van een CAB doe je om een assembly te installeren. Sommige mensen krijgen de "missende optionele assembly" melding omdat die mensen de assembly uit System_SR_ENU.cab missen. Andere mensen missen de assembly uit System_SR_ENU_wm.cab. Daar kun je niet uit afleiden dat jij precies dezelfde assembly mist.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
In het mapje van mijn windows mobile 6 SDK (bij mij C:\Program Files (x86)\Windows Mobile 6 SDK\Tools\GPS) zat een programmaatje FakeGPS.CAB. Misschien kan je die gebruiken om je gps te emuleren, en zo in visual studio te debuggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

TeeDee

CQB 241

offtopic:
Is het nog gelukt met je debugger?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
@MSalters: Ik heb beide geinstalleerd gehad en geen van beide zorgde ervoor dat ik de exceptie omschrijvingen kreeg. Dus daarom dit topic, misschien doe ik nog iets verkeerd?

@DEiE: bedankt voor je suggestie, maar dat is niet de reden waarom ik dit topic geopend heb. Ik wil erachter komen hoe ik de volledige exceptie beschrijvingen kan krijgen.

@TeeDee: is dit bericht voor mij of voor iemand anders?

Dus heeft iemand nog andere suggesties welke cab ik moet installeren voor Windows Mobile 6.1 Professional om de exceptie omschrijvingen te krijgen??

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik ken het probleem en bij mij was de enige oplossing om een dll met resources mee te leveren.
Het gaat om System.SR.dll

Die meenemen in je setup en dan zou je de juiste melding moeten krijgen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Pagina: 1