Dropdown menu css?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 13:20
Ik heb een vraag

dit heb ik nu als menu.
Alleen het is nog niet precies wat ik wil.

Ik zou het graag zo willen hebben dat als ik op "profiel" klik (dus geen mouseover-effect) het submenu daaronder opent. Als ik vervolgens op het "profiel" daaronder klik dat submenu opent en de vorige weer sluit.

Is dit mogelijk met css *-)? Of is er misschien een simpel javascript voor dit probleempje?

Heb al veelvuldig gegoogled maar dan krijg ik veelal kant en klare menu's waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Kan het natuurlijk hier wel vanaf kijken maar ook dit vind ik lastig.

Hopelijk kan iemand me helpen.

P.s het resultaat zal dan zoiets worden als dit menu

[ Voor 7% gewijzigd door Blueflame_Core op 26-03-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Spijt me, dat ik je geen concrete voorbeelden geef, maar ik heb alleen vandaag al meerdere malen vragen en antwoorden over dropdown menu's in CSS voorbij zien komen hier.
Wellicht even 5 minuutjes zoeken

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In je aangehaalde voorbeeld worden meerdere pagina's gebruikt. Daar is weinig dynamiek of css voor nodig.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Logisch dat er meerdere pagina's worden gebruikt, anders heb je ook geen menu nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hint: Google eens op "suckerfish"

En om direct antwoord te geven op je vraag "Is dit mogelijk met css *-)? Of is er misschien een simpel javascript voor dit probleempje? "
Ja, het is mogelijk met CSS, maar niet voor internet explorer, daar heb je een (mini) stukje javascript voor nodig. "Suckerfish" menu's is je oplossing

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Blueflame_Core schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:38:
Logisch dat er meerdere pagina's worden gebruikt, anders heb je ook geen menu nodig toch?
Dus je drukt op profiel en vervolgens ga je naar de profiel pagina en op die pagina maak je je menu zo dat het al uitgeklapt is. Heb je helemaal geen javascript of wat dan ook voor nodig.

Dat is wat ik je probeerde duidelijk te maken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
o ok dan was dat een slecht voorbeeld :p, zo scherp had ik er niet na gekeken eerlijk gezegt.

@shadow
ik zal er gelijk even naar kijken!!

Word vervolgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou ik heb even zitten kloten met suckerfish... maare volgens mij krijg je dan alleen een mouseover=dropdown effect, tenminste als ik de voorbeelden zo heb gezien. Heb het ook hier en daar even toegepast maar dat ging helemaal mis.

edit: er moet denk ik iets met a:active gebeuren...

edit: To have the menu only display on click means that it requires JavaScript. dit kwam ik ook nog tegen en ik had al een vermoeden dat er javascript voor nodig was. Ik hoop dat er gewoon een kleine toevoeging javascript beschikbaar is om dit uit te voeren.

[ Voor 41% gewijzigd door Blueflame_Core op 26-03-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Als je het niet erg vindt om javascript te gebruiken, neem dan jQuery voor dit probleem.

http://docs.jquery.com/Effects/slideToggle#speedcallback

en dan dus in combi met het onClick event. http://docs.jquery.com/Events/click

Als je dan netjes gebruik maakt van classes en ids moet dit probleem wel op te lossen zijn.

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik heb het zo goed als opgelost. Er rest nu alleen nog 1 probleempje totzover, hoe krijg ik het menu in die afbeelding :S? Denk dat ik het gewoon over het hoofd zie maar goed graag jullie hulp.

Nogmaals de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 09:58
Door de image als background te gebruiken voor je div.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 16:07
Fietslamp398 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:52:
Als je het niet erg vindt om javascript te gebruiken, neem dan jQuery voor dit probleem.

http://docs.jquery.com/Effects/slideToggle#speedcallback

en dan dus in combi met het onClick event. http://docs.jquery.com/Events/click

Als je dan netjes gebruik maakt van classes en ids moet dit probleem wel op te lossen zijn.
Waarom jQuery? :) Dit is echt een eitje om zelf te maken.. (wanneer je een beetje verstand hebt van javascript tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
ja heb ik al geprobeerd, maar dat lukt dus niet. Denk dat er een foutje in het script zit maarja vind die maar eens.

P.s. JQuery heb ik naar gekeken maar dat was te omslachtig voor dit probleem. Wat ik nu heb gevonden werkt prima, precies wat ik wil. Nu nog alles in die afbeelding krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door Blueflame_Core op 27-03-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Pffff nou het wil echt niet lukken. Het blijft er maar onder of boven staan. Beetje jammer maar goed dan maar geen afbeelding -_- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Een background-image zou echt geen probleem mogen zijn eigenlijk... Ik zie wel dat je background-image content().gif heet, die haakjes kunnen conflicten opleveren. Probeer de image eens content.gif te noemen en je container div de volgende styling mee te geven:
background-image: url(/afbeeldingen/content.gif);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
merci ;) dat was dus inderdaad het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Zit weer even met een lichtelijk probleempje :S. Ik heb nu tekst die langer dan me divje is. Wat wil nu het geval de tekst scrollt een stukje over m'n header heen en/of over m'n footer, heb z-index en overflow al geprobeert maar wil op een of andere manier niet helpen. Iemand een idee?

Edit: Heb nu overflow en z-index allebei weggehaald. Het resultaat is nu dat de tekst door de 'footer' loopt en doorloopt uit de 'container'

[ Voor 20% gewijzigd door Blueflame_Core op 28-03-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Zonder voorbeeld kunnen we je maar slecht helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Afbeeldingslocatie: http://jonathan.hersenfloss.com/ss.JPG

Hier het voorbeeld.

De bedoeling is, dat de tekst tussen de header en footer moet komen met daar tussen een scrollbar anders is de tekst niet volledig leesbaar, logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou ik weet niet wat hier allemaal gebeurt maar het zal wel. Volgens mij doet GoT een beetje vreemd.
In ieder geval, is er nu echt niemand met een oplossing :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Nou met alleen dat plaatje kan ik alleen maar gokken..
Maar als ik de broncode van je huidige online site bekijk dan zie ik een hoop rare html. Haal je bestand eens door de w3c validator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
broncode van m'n huidige online site? Waar heb je die gevonden dan want zover ik weet heb ik hier alleen dat menu neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou het is al opgelost. Heb gewoon het text-divje een bepaalde hoogte gegeven. De meeste dingen zijn zoooo simpel waar je veel te lang over na denkt pffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Blueflame_Core schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:14:
broncode van m'n huidige online site? Waar heb je die gevonden dan want zover ik weet heb ik hier alleen dat menu neergezet.
Het linkje in je startpost ;)
Pagina: 1