19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Alleen Vista Ultimate ondersteund 2 fysieke processors, dus je moet Ultimate gaan draaien, of naar Linux-alternatieven gaan kijken. Als je de pc zelfgebouwd hebt, mag je de OEM-versie kopen. Dat is dus goedkoper. Als je bijv. nog student bent, of bij een onderwijs/overheidsinstellig werkt, kan je miss ook via www.surfspot.nl goedkoop aan legale software komen.
MVG, Frank
While all editions of Windows Vista can support multiple core CPUs, only Windows Vista Business, Ultimate, and Enterprise can support dual processors.
Eventueel kun je ook Windows XP Professional installeren natuurlijk, deze ondersteund ook twee fysieke processoren. Maar met Vista Home Basic en Vista Home Premium kom je inderdaad niet verder dan 1 CPU.Joni schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:26:
Vista Business ondersteunt ook meerdere processors, evenals de Enterprise editie.
Aangezien het een beetje zonde is om de 2e CPU uit z'n neus te laten vreten terwijl ie er wel in zit, zou ik kijken of je niet ergens een Vista Ultimate OEM voor een redelijke prijs kunt scoren.
[ Voor 31% gewijzigd door maartena op 26-03-2009 20:29 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
A wise man's life is based around fuck you
Dat was mijn probleem toen ook! ik heb ook gewoon Vista Home Premium en werkt perfect!!Powershell schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:46:
taskmgr>view>cpu history>one graph all cpu's toevallig aangevinktwant dan zie je in taskmgr idd maar 1 cpu
Ik weet dat de AMD MPX een al wat oudere chipset is verder, en van voor de ontwikkeling van Vista, dus wellicht moet je eens in die hoek gaan zoeken.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Reboot en check eens opnieuw.
Gedaan zonder resultaatTZC-T1-FX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:04:
msconfig --> boot ---> geadvanceerde opties ----> vink dect HAL aan en als een vink voor aantal CPU's staan, haal dat weg.
Reboot en check eens opnieuw.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Proud to be an American.
Hier woon ik
Dus ik ga binnenkort downgraden naar XP pro die wel netjes 2 CPU's herkent.
De machine kan namelijk nog erg goed meekomen als beide CPU's draaien (2 maal XP 2500+ gemod naar MP 2800+) en 2 GB geheugen.