CoD:MW of CoD:WaW

Pagina: 1
Acties:
  • 1.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Okay...aangezien MW en WaW toch al een tijdje uit zijn (en met MW 2 in aantocht deze herfst) leek het mij handig om eens een topic te openen over welke CoD men het vetst vond qua gameplay.

Ik heb opzettelijk hier een apart topic over geopend omdat het anders verdwaald zou raken in de aparte topics over beide CoD's.

Dus ja...

Welke CoD vind jij het vetst om te spelen..en op welk systeem speel je het.?

[ Voor 4% gewijzigd door LongJoy1980 op 27-03-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Ik ben van mening dat CoD:WaW bijna identiek is aan CoD:MW.

CoD:WaW is CoD:MW met een ander jasje, klaar, punt, uit.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik vind Cod4 het leukst eerlijk gezegd, maar aangezien ik dat helemaal dood heb gespeeld ben ik overgestapt op cod5. Die vind ik iets minder goed, maar het bolt rifle only gedeelte ervan vind ik juist weer geweldig. Ik speel nu dus ook alleen maar cod5, en zit met smart op de nieuwe te wachten!

Speel op de PC btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb Call of Duty:WaW op de ps3 gespeeld, hiervoor geen COD4 multiplayer gespeeld ( wel single player op PC), sinds kort ook multiplayer zitten spelen (op PC) en het is echt bijna identiek. ( als je vanaf Cod4 komt kan ik begrijpen dat het weinig vernieuwing brengt )

Call of Duty: World at War
* Co-op / nazi-zombie mode
* Tanks in sommige maps
* levels zijn groter dan die van cod4
* Betere Gore ( dat lichamen echt uit elkaar vliegen )

Dit is volgens mij de enige verschil van Cod4. Maak je keuze aan de hand van de wapens/setting. Ik ben een 2WO fan, dus mijn keus zal sowieso gaan vood Cod:waw. Mocht je genoeg hebben van de 2WO setting dan zou ik gaan voor CoD4.

Makkelijk keus eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na CoD:MW is CoD:WaW een hele stap 'terug', doordat je met oudere wapens schiet. Offline hebben ze alletwee hun charme's, maar online steekt MW imo toch met kop en schouders boven WaW uit. Niet alleen horen tanks niet in CoD thuis, ook spelen de wapens het het meer 'houterige' bewegen een rol.

De Gore is wel een stuk beter bij WaW inderdaad, op de hoogste details shotgunnen is gewoon vies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb eventjes cod4 online gespeeld, dat vond ik maar niks, dus hup WaW-en met die hap!

Dat die tanks de boel vernachelen, ben ik uiteraard met een ieder eens.

Tanks en marty... da's er nou mis met dat spel als je 't mij vraagt, voor de rest d:)b

Ohja, betty is ook best wel lafjes...

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 26-03-2009 20:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

WaW is veel beter ;P
ik vond MW zon spel waarmee je een machine gun pakt en door de muren gaat sprayen.
en dan wel een kill maakt omdat je met harcore zowat met elke wapen 1 schot dood hebt.

Met WaW heb je zelfs op HC veel meer kogels nodig dan MW .

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Over het algemeen kun je stellen dat beide games qua gameplay dicht bij elkaar liggen m.u.v. de settings.

CoD:MW (op PC)
- Moderne wapens en settings
- Kleinere maps dan CoD:WaW
- Omgevingsgeluid is beter dan bij CoD:WaW
- Heli-piloten traceren je soms op de meest onmogelijke plaatsen (achter muren enzo)
- Kans op nade spamming op de kleine maps

CoD:WaW (op PC)
- WW2 wapens en settings
- Grotere maps dan CoD:MW
- Maps lijken voller te zijn ingericht (kan ook puur mijn gevoel zijn)
- De hondjes zijn gemakkelijker te killen dan de heli’s in CoD:MW
- Omgevingsgeluid is gewoon slecht te noemen: zo is het bijv. onmogelijk in te schatten van welke kant de schoten, honden en explosies komen.
- De tankjes vind ik geen probleem, gewoon ontwijken of anders wat satchels erop mikken en tankje is weg.

Ikzelf heb meer de voorkeur aan CoD:WaW omdat ik de kleine maps van CoD:MW gewoonweg haat (ivm nade spamming). Daarnaast geven de grotere maps in WaW mij de mogelijkheid om meer tactisch te spelen.

@WDF
De HC servers waar ik op speel (bolt rifles only) is one shot, one kill. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Indy91 op 27-03-2009 11:33 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

ja whaha dat is bolt rifle die hebben ook enorm veel kracht maar met spray heb je best veel kogels nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Aha, dat wist ik niet. Ik spray bijna nooit. :+

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

heb je xfire ?
spelen we es een keer tegen elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel op dit moment alleen nog maar cod:waw, heb altijd al van het wo II genre gehouden. Spreekt mij meer aan dan games die in de tegenwoordige tijd of toekomst afspelen.

De maps in cod waw vind ik best oké, maar ze hadden beter wat meer kleinere maps zoals dome of castle er in kunnen doen. Ik merk dat er op de kleinere maps veel beter samengewerkt wordt dan op bijvoorbeeld een map als sealow. De tanks vind ik opzich geen probleem, af en toe wel eens handig om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 21:42
De multi player maps van MW vind ik echt veel beter. Je kunt gewoon merken dat er veel meer tijd in is gestoken dan in de van WaW. MW maps zijn veel beter gebalanceerd. Daarnaast vind ik dat het heel erg van je persoonlijke mening afhangt. Vind je de WW2 setting vet en hou je van de klassieke wapens dan zul je al gauw voor WaW kiezen. Wanneer je meer van de moderne setting houdt is MW de logische keus. Zelf vind ik de moderne setting leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Deze herfst komt MW2.
Als je persé een COD nu wilt kopen koop dan MW, niet WaW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Persoonlijk vond ik het concept van COD4 leuker vanwege de moderne wapens. Heb het helemaal grijs gespeeld online. Heel groot nadeel aan COD4 vind ik de enorme stortvloed aan handgranaten. Dat vind ik bij COD5 wat beter, je hebt daar minder het gevoel dat je handgranaten aan het ontwijken bent. Op het moment speel ik alleen nog COD5 online omdat ik het toch over het algemeen leuker vind (iets beter uitgebalanceerd naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:19
Absoluut Cod4, ik vind WoW een redelijk kopie, maar zeker niet zo goed en verslavend als Cod4.

* De guns van 4 zijn beter verdeelt. Er zijn meer goeie guns aanwezig waardoor de games ook veel diverser zijn. Bij WoW zijn het toch voor de mp40 en Thompson die de doorslag geven.
* De mappen zijn beter ingericht. De mappen van Wow zijn bijna rond heb ik heb soms het idee, terwijl de mappen van 4 meer lang en breed zijn. Hierdoor heb je meer een 2strijd gevoel en wordt je niet continu van de zijkant neergeschoten
* Het geluid van 4 is veel beter uitwerkt dan bij WoW. Zeker wanneer je soldaten soms hoort lopen, dan heb ik het idee dat ze pantoffels aan hebben, het schuift wat meer. Bij 4 is het geluid van de guns ook beter en werkt het surround ook beter.
* Glitches bij 5 die ik bij 4 nooit gezien heb.
* Nadeel van 4 is dat ik momenteel vaak lag heb. Ik hoorde al dat dit een cheatmode is, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:26
mobygo76 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:40:
Absoluut Cod4, ik vind WoW een redelijk kopie, maar zeker niet zo goed en verslavend als Cod4.

* De guns van 4 zijn beter verdeelt. Er zijn meer goeie guns aanwezig waardoor de games ook veel diverser zijn. Bij WoW zijn het toch voor de mp40 en Thompson die de doorslag geven.
* De mappen zijn beter ingericht. De mappen van Wow zijn bijna rond heb ik heb soms het idee, terwijl de mappen van 4 meer lang en breed zijn. Hierdoor heb je meer een 2strijd gevoel en wordt je niet continu van de zijkant neergeschoten
* Het geluid van 4 is veel beter uitwerkt dan bij WoW. Zeker wanneer je soldaten soms hoort lopen, dan heb ik het idee dat ze pantoffels aan hebben, het schuift wat meer. Bij 4 is het geluid van de guns ook beter en werkt het surround ook beter.
* Glitches bij 5 die ik bij 4 nooit gezien heb.
* Nadeel van 4 is dat ik momenteel vaak lag heb. Ik hoorde al dat dit een cheatmode is, jammer.
Wie heeft het hier over WoW? Totaal ander spel heur :+

Anyway, ik heb de SP van CoD4 helemaal kapot gespeeld op de pc. Amper ermee online geweest gewoon vanwege het saai worden van de kleine maps. Oké, de extra maps die je kan downloaden zijn dan wel wat beter maar het is ,voor mij persoonlijk, gewoon te klein om eens lekker de boel om te slaan en een pad rechts te vinden. Bij CoD5 heb je echt momenten dat je met z'n 16'en op een server zit (ofzo) en dan gewoon echt na 3 min rennen nog maar 2 gasten gezien hebt :)
Hoeft geen voordeel te zijn, maar zo kan je veel beter mensen ongemerkt neerhalen. Bij CoD4 (waar best die-hards zitten online) weten ze na 1 of 2 kills door jou al hoe je gaat lopen vanaf je spawn punt en dat is gewoon jammer.

Ik speel CoD5 op mijn 360 en dat was wel even wennen (eerst constant alles op de PC gegamed nadat de PS2 gewoon een uitgestorven k*t console werd).

Verder vind ik de multi-player van beide games (zover ik er tijd in gestoken heb) best goed, al vind ik dat (o.a) Treyarch best wat meer moeite had kunnen doen in die van CoD5. Veel missies (zoals bij de slag om Stalingrad, in die fontein) spelen zich op de zelfde manier af als van die brit/schot/whatever in CoD4. 'Follow me', 'This way', 'lay down'.... Zo'n beetje dezelfde acties als dat je moest doen in de Singleplayer van CoD4 (bijv tussen dat leger doorkruipen).

Hopelijk wordt de Single-player van COD : MW2 in mijn beleving totaal anders dan die van MW en WaW. Dat zou nog eens een goede zet zijn :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Indy91 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:34:
Over het algemeen kun je stellen dat beide games qua gameplay dicht bij elkaar liggen m.u.v. de settings.

- Omgevingsgeluid is gewoon slecht te noemen: zo is het bijv. onmogelijk in te schatten van welke kant de schoten, honden en explosies komen.

@WDF
De HC servers waar ik op speel (bolt rifles only) is one shot, one kill. ;)
Staan je surround boxjes wel op de juiste plek ? maw: hier heb ik beslist geen last van. Sterker nog, als ik goed op dreef ben heb ik aan 't geluid alleen al haast genoeg om in een keer op de geluidsbron te richten.

En hoe minder kogels, hoe beter imo ! 5 kogels door iemand heen moeten jassen voordat ie de (spreekwoordelijke) pijp aan Maarten geeft slaat gewoon helemaal nergens op~!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik moet dan absoluut voor call of duty 2 gaan ik speel cod2 als sinds het begin en nog steeds nu, codMW is ook leuk en dat is mijn nummer 2 en dan komt codWaW eerlijke gezegd CodWaW ziet er leuk uit coop is heel leuk alleen door de vele bugs error's staat die bij mij op nr3.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

COD4 vind ik BY FAR lekkerder spelen dan COD5. Ik vind het bewegen veel lekkerder... de wapens lekkerder, de maps leuker en ik vind dat je bij COD4 meer technieken onder de knie kan krijgen dan bij COD5. (Voorbeeld; een gasgranaat in COD5 doet bijna niks terwijl flashen in COD4 top is.)

Als ik het had geweten had ik COD5 nooit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel Cod MW en WaW bijde op ps3 en bijde op pc

klinkt raar met ik vind het op de ps3 egt lekker spelen met max 16 man 8)7

en op de pc speel ik altijd in servers van 48 man :o

ik ben van mening dat bijde spellen er gewoon goed uit zien en goed spelen

nooit ergens last van ik nergens lag of zo

gewoon perfect

kan niet wachten tot CoD MW 2

keep up the good work _/-\o_

GreetZ :D