Toon posts:

Router ASUS AM604G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Thuis hebben wij beneden de router ASUS AM604G staan en boven op mijn computer ben ik verbonden met dit netwerk (draadloos). Ik download nu alweer een tijdje via nieuwsgroepen en dit gaat opzich perfect alleen de snelheid valt tegen. Op het moment download ik met 430 kb/s en hij gaat niet sneller. Hier wil ik graag verandering in brengen. Als ik de speedtest doe op www.speedtest.bbned.nl staat het er het volgende:

Your current bandwidth reading is: 3.47 Mbps which means you can download at 444.4 KB/sec. from our servers.

En als ik beneden de test uitvoer kom ik ongeveer op een snelheid van 700 kb/s. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn snelheid sneller word of is dit niet mogelijk? Kan dit alleen door mijn internetsnelheid zelf op te voeren dus een duurder abbonement. Maar misschien is er wel een tooltje om iets te veranderen in de router instelling of heeft dit helemaal geen zin?
Ik ben benieuwd!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Test het eerst eens even met een bekabelde verbinding aan je router of zelfs je modem.

Tevens kan je kijken met een programma als netstumbler op welk kanaal jou AP uitzend, en welke kanalen de rest van de draadloze kanalen uitzenden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik eerst is even testen. Thanx. De resultaten zal ik vanavond even posten

Verwijderd

een kabel naar boven trekken is natuurlijk altijd het beste omdat draadloze internet verbinding op het moment velen malen trager is dan bekabeld bekabeld is standaard 100mbps en draadloos 54mbps dit is een dik verlies ook moet je rekening houden met de afstand tussen je wireless adapter(usb stickje) en dikkte van je muren en of er veel apparaten in de buurt staan om dat dit allemaal het wireless signaal kan verzwakken

Succes

Verwijderd

Zelfde probleem gehad!
Draadloos boven bleef ik op 400 hangen, beneden met netwerkkabel strak 700kb.
Komt toch omdat je draadloos zit, dus uiteindelijk maar netwerkkabel aangelegd :P meteen van gezeur af

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties. Beneden zit ik ook strak op 700 kb/s dus misschien toch maar een netwerkkabel aanleggen. Of sneller internet kopen maar dan moet ik me ouders even lief aankijken, hehe :9
Pagina: 1