Toon posts:

xmms hangt op een Debian systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Om de een of andere reden kan ik op een Asus A7V met Debian 2.2 geen mp3's meer afspelen. Als ik xmms start en op play druk hangt xmms telkens weer. Ik had in eerste instantie het idee dat het met de kernel te maken heeft, maar alle zelf gebakken kernels (2.4.0, 2.4.1 en 2.4.2) lijden aan dit probleem. 2.4.x is nodig voor de ondersteuning van de Promise ATA100 controller. Wie herkent dit probleem en weet raad?

Marcel

Verwijderd

Lijkt eerder een probleem met je soundkaart(driver). Doen andere proggies die muziek afspelen (zoals een mediaplayer oid) het wel?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

het commando "play"
of "cat /blabla/eenwavje.wav" > /dev/dsp
Lopen die ook vast?

En heb je al verschillende outputfilters van XMMS gebruikt? (staan notabene gewoon in de prefs)
Beetje debuggen voordat je hier gaat vragen. En als je dit al gerpobeerd hebt, wat zeiden die proggies dan?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Gebruik je toevallig KDE2.x? schakel dan eens terug naar de console met de X log (CTRL+ALT +1 ofzo). Wacht dan ff tot er zoiets staat als "Arts: suspend" na een halve minuut ofzo en ziedaar: XMMS begint met spelen!
Dit probleem had ik in KDE2, in Gnome en Window maker niet. Soms werkt het wel goed, heel raar eigenlijk.

RG

[deze advertentieruimte is te koop]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dan kan je beter die hele rotte ARtS daemon uitzetten in KControl. ESD zelfde verhaal. Ja er zijn plugins voor XMMS voor ARtS en ESD, maar dat wil ik niet. Dan kan je een doodgewoon programma niet meer geluid laten afspelen :r

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.