Verwijderd

Topicstarter
Ls,

Wij hebben in het bedrijf een vijftien-tal vm's draaien als printserver, dit voor elke klant specifiek met wat soorten printers (dus bijvoorbeeld 1 klant die 4 server heeft, met 1 HP, 1 XEROX etc etc).

Hier moeten wij als beheerders alles van controleren, nádat wij een driver testen op een testprintserver (i.c.m. Citrix) controleren of een printserver ook echt schoon blijft, elke week. Wij hebben een heel gestructureerde change hiervoor, zodat ook niks verkeerd kan gaan. Soms zijn er drivers die op één of andere reden worden gewijzigd (misschien 1 keer per jaar) door oude .DLL's of iets dergelijks, vandaar dat WIJ elke week een check doen met sigverif, op aantal vervuilde files, en dit bijhouden in een sheet.

Nu hebben wij 1 printserver (VM) die is geinstalleerd als printermanagement-server. Vanaf deze server kunnen wij dus alles doen, aanmaken, testen, verwijderen etc etc. Alleen wat een probleem oplevert is het checken met sigverif op alle servers. Je kunt bij locatie van de files dan opgeven dat sigverif een bepaalde netwerklocatie checked op die files, alleen duurt dat bijna 20 minuten per server, terwijl het op een server zelf misschien een minuut of anderhalf duurt. Wel heb ik nu persistent shares OP die printermanagement-server gemaakt, zodat ik wel snel vanuit sigverif die servers kan checken. Dus check windows\system32\spool\driver... op de O:\ op de Q:\ (Dit voor alle 15 servers). Dan duurt het nog maar iets van 20 minuten.

Is het niet makkelijk sigverif te integreren in de printermanagement, is dat mogelijk? Zodat ik gewoon een knopje heb in de printermanagement, per server (wat we nu ook hebben voor eventvwr en spoolerherstart), en hier op kan drukken om sigverif kan starten voor DIE server.

Hoor het graag :)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is sigverif in een MMC of het een applicatie op zichzelf?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:02:
Ls,

Wij hebben in het bedrijf een vijftien-tal vm's draaien als printserver, dit voor elke klant specifiek met wat soorten printers (dus bijvoorbeeld 1 klant die 4 server heeft, met 1 HP, 1 XEROX etc etc).

Hier moeten wij als beheerders alles van controleren, nádat wij een driver testen op een testprintserver (i.c.m. Citrix) controleren of een printserver ook echt schoon blijft, elke week. Wij hebben een heel gestructureerde change hiervoor, zodat ook niks verkeerd kan gaan. Soms zijn er drivers die op één of andere reden worden gewijzigd (misschien 1 keer per jaar) door oude .DLL's of iets dergelijks, vandaar dat WIJ elke week een check doen met sigverif, op aantal vervuilde files, en dit bijhouden in een sheet.

Nu hebben wij 1 printserver (VM) die is geinstalleerd als printermanagement-server. Vanaf deze server kunnen wij dus alles doen, aanmaken, testen, verwijderen etc etc. Alleen wat een probleem oplevert is het checken met sigverif op alle servers. Je kunt bij locatie van de files dan opgeven dat sigverif een bepaalde netwerklocatie checked op die files, alleen duurt dat bijna 20 minuten per server, terwijl het op een server zelf misschien een minuut of anderhalf duurt. Wel heb ik nu persistent shares OP die printermanagement-server gemaakt, zodat ik wel snel vanuit sigverif die servers kan checken. Dus check windows\system32\spool\driver... op de O:\ op de Q:\ (Dit voor alle 15 servers). Dan duurt het nog maar iets van 20 minuten.

Is het niet makkelijk sigverif te integreren in de printermanagement, is dat mogelijk? Zodat ik gewoon een knopje heb in de printermanagement, per server (wat we nu ook hebben voor eventvwr en spoolerherstart), en hier op kan drukken om sigverif kan starten voor DIE server.

Hoor het graag :)
Je kunt een batch script maken of een VBScript, wat je in sheduled task zet.Je moet wel een behoorlijk goede developer wil je sigverif kunnen integreren in Print Management Console, volgens mij ;)
LuckyY schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:06:
Is sigverif in een MMC of het een applicatie op zichzelf?
Sigverif is een tool die je vanaf de command prompt kunnen draaien om te controleren of je signed drivers hebt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom gebruik je eigenlijk sigverif en niet bijvoorbeeld 'filever.exe' om een versie dump van elke file in je spool folder te maken? Je zou die dan bijvoorbeeld in een databaseje kunnen steken en klaar, of is dat niet wat je zoekt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja op zich wel, misschien dat ik dat dan beter kan doen. Gewoon middels een .VBS ofzo. Ik ben ook een beetje stom geweest, ik heb zoals ik zeg 1 printbeheerserver waar dan een Print Management Console op draait, waarvandaan ik sigverif op draai en dus perm-shares heb aangemaakt naar de spoolfolders in explorer.exe waarmee ik dus vanuit sigverif makkelijk, zonder voor elke server steeds de locatie \\server\share$\windows\system32\spool etc etc hoef in te vullen.

Dus:

\\server1\share$\windows\system32\spool = P:\
\\server2\share$\windows\system32\spool = M:\

etc

Maar goed dan worden er IN sigverif de certificaten VAN de printbeheerserver gebruikt en niet de config/certificaatfiles van de server IN kwestie gebruikt. Dus dat is ook geen optie helaas....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 12:42 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom niet gewoon Print$? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd whehe, maar dacht dat het aan mijn wijze van share maken zou liggen / lag waardoor sigverif zo raar gedraagt / gedroeg, ik krijg namelijk fysiek op de server een heel ander getal van aantal vervuilde files dan vanaf die beheerserver, dus ik zat ff een beetje te kloten en te kijken, denk schrijf 'm voluit ;).
Pagina: 1