Toon posts:

Draadloos netwerk opzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag bestandsdeling tussen mijn Xp Desktop en mijn MacBook Pro opzetten
maar als ik echter een netwerk probeer te maken via Xp krijg ik enkel de keuze voor dat via
mijn netwerk kaart te doen.
ik zou echter mijn desktop (die verbinding met internet maakt via een usb wireless ontvanger werkt)
nu draadloos willen laten werken met mij Mac.
iemand ideeën voor gemakkelijk een netwerk opzetten via Xp of Mac?

Mvg

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is een normaal Accespoint niet genoeg? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DennusB schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:56:
Is een normaal Accespoint niet genoeg? :)
Hij wil waarschijnlijk een directe verbinding opzetten.
Volgens mij moet je dan één van de computers in infrastructuurmodus zetten.

Hebben ze überhaupt wel beiden WIFI?

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 26-03-2009 16:58 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik zou echter mijn desktop (die verbinding met internet maakt via een usb wireless ontvanger werkt)
Je bedoelt dat die dongel direct verbinding met het internet maakt (dus via UMTS/3G)?

Heeft die windowsbak uberhaupt een wifikaart? En staat die ook aan? In dat geval wil je dus gewoon 'internet connection sharing' uitvoeren over dat interface. Die dongel kun je daar niet voor gebruiken.

Een andere optie is een bluetooth PAN, als je geen wifi hebt, maar wel bluetooth.

(Als die dongel wel een wifi-interface is, dan kun je toch gewoon je MacBook ook met dat draadloze netwerk verbinden?)

[ Voor 11% gewijzigd door Keypunchie op 26-03-2009 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Wifi ontvanger.
maar mijn echte vraag is hoe een thuisnetwerk optezetten . niet zozeer een directe verbinding laptop desktop maar dat alles gebruikers van het netwerk aan een bepaalde parititie of map kunnen .
en dan niet met gedeelde map

Verwijderd

delen doe je dmv een gedeelde map ;-)

bluetooth aanwezig misschien?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je thuisnetwerk heb je al, zodra je beide pc's met dezelfde router verbind*. Dat is namelijk de definitie van een lokaal netwerk. Computers die een lokale verbinding (dus zonder internet ofzo) met elkaar hebben. (Op sommige routers zit de mogelijkheid om draadloze apparaten niet met elkaar te laten praten, maar dat is niet standaard).

Je kunt het bijvoorbeeld zien aan het feit dat ze een ip-adres in hetzelfde subnetwerk hebben (allebei iets van 192.168.x.y.) Als je de MacBook niks aan hebt veranderd, zul je zijn IP-adres ook kunnen pingen (op Mac staat firewall standaard uit, da's niet zo erg, want alle services staan ook standaard uit).

Op de Mac kun je onder het tabje 'Sharing' of 'Delen' bij de systems preferences vervolgens allerlei diensten mogelijk maken, zoals filesharing, printer sharing en wat al dies niet meer zij.

Vervolgens hoef je geen 'netwerk' te maken, je kunt gewoon bij "my networks' (windows) beetje browsen en je krijgt automatisch alle gedeelde mappen e.d. te zien. Op de Mac zal je gedeelde mappen en printers onder 'Shared' in de finder te zien krijgen.

*Ik neem even aan dat je gewoon een standaard modem/router van je provider hebt gekregen, met ingebouwde DHCP.

[ Voor 10% gewijzigd door Keypunchie op 26-03-2009 17:59 ]

Verwijderd

Dit Gaat niet je kunt met draadloos geen netwerk opzetten dit moet je doen met bedraad internet (via draadloos kun je niet naar andere computers sharen)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 16:50 . Reden: Verkeerde interpretatie srry ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:50:
Dit Gaat niet je kunt met draadloos geen netwerk opzetten dit moet je doen met bedraad internet (via draadloos kun je niet naar andere computers sharen)
Oh nee?

Verwijderd

onzin eerste klas, dat werkt prima.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Dit gaat niet: je kunt met draadloos geen netwerk opzetten. Dit moet je doen met bedraad internet (via draadloos kun je niet naar andere computers sharen).
Misschien eerst wat wikipedia / netwerken for dummies lezen voordat je onzin gaat uitkramen? Via draadloos kun je alles wat met bedraad ook kan, alleen kun je geen Gbitsnelheden halen, wat met een kabeltje wel kan.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1