Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Hoe zet ik "snap" naar tekenreeks uit bij selecteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je in Windows XP een tekst selecteert met de muis, dan gaat de selectie niet per teken, maar per aaneengesloten tekenreeks. Als ik bijvoorbeeld in "test test" alleen het deel "st te" zou willen selecteren, dan gaat dit niet met de muis, er wordt automatisch "test test" geselecteerd. Weet iemand of het mogelijk is om dit uit te zetten in Windows XP, zodat ik met de muis wel "st te" kan selecteren in bovenstaand voorbeeld? Bij voorbaat dank.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Dat lijkt me een programma specifieke instelling. In google chrome lukt het namelijk probleemloos.
In welk programma heb je dit probleem?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Da's inderdaad afhankelijk van de applicatie die je gebruikt. Word doet dat bijvoorbeeld wel, Notepad weer niet. Je kijkt dus op de verkeerde plek als je in XP iets denkt te vinden.

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 20:11

pmeter

Poes!

Bij Word 2003: Extra > Opties > Bewerken > Bij selecteren automatisch heel woord selecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door pmeter op 26-03-2009 17:10 . Reden: "2003" toegevoegd ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

En bij Word 2007 Word - Options - Advanced - When selection , select entire word

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Ok er is dus geen globale instelling voor. Ik heb er onderandere "last" van in IE en inderdaad ook Word. Bedankt voor de reacties.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nu is het een functie die ook wel zijn gemak kan hebben. Er is heel goed mee te werken als je weet dat als je maar (tot) een deel van een woord wilt selecteren dat je dan nadat het woord geselecteerd is je muis weer een stukje terug beweegt. Dan verdwijnt dat effect voor dat woord weer en kun je weer vooruit gaan tot waar je in het woord wilt selecteren.

Als je nl. meestal wel tot en met hele woorden wilt selecteren is het handiger om de functie aan te laten staan en het voor die enkele gevallen zo te doen.

8)

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:54
Hmm, PePe78 heeft wel een punt. Namelijk van "test test" kan ik nevernooitniet "st tes" selecteren als de functie aanstaat |:( (Win7 7057: IE8)
Wat CaptJackSparrow beweert, is helemaal waar, behalve bij die (vage?) gevallen waarin (vage?) mensen "st tes" willen selecteren :+

edit:
@hieronder: heb alleen getest in IE8 zoals ik hierboven aangaf. Het lukt ECHT niet bij mij in IE8. Heb nog geen office geïnstalleerd, dus dat kan ik niet testen.
PS: Dit alles vooraleerst ter info voor PePe78 natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Barleone op 27-03-2009 13:46 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat "st tes" selecteren moet toch gewoon kunnen met de functie aan. Als je middenin een woord begint dan wordt het begin van dat woord er ook bij gepakt zodra je het volgende woord gaat selecteren maar als je een stukje terug gaat wordt ook dat ongedaan gemaakt en bij opnieuw vooruit gaan blijft ook dat zo.

Bij mij werkt het in elk geval. :)

Ik heb het dan wel over Word (2000).

8)

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-03-2009 19:58 ]

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 20:11

pmeter

Poes!

CaptJackSparrow schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:54:
Dat "st tes" selecteren moet toch gewoon kunnen met de functie aan.
Bij mij lukt dat ook (Word2003).

Verwijderd

Topicstarter
Ja met wat heen een weer gepriegel krijg ik het inderdaad ook voor elkaar. Ik heb nooit problemen met woorden handmatig selecteren, maar wel met deze functie. Het werkt vooral op de frustratie. Het is vooral irritant wanneer je iets met tags wil selecteren. Dan neemt hij de < en > van aanliggende tags mee. Bijvoorbeeld:
<b>test1</b><b>test2</b><b>text3</b>
Als je hier <b>test2</b> met tags wil selecteren moet je eerst naar links, dan naar rechts voorbij het einde van je selectie, en dan weer terug. Ga je iets te ver terug, dan moet je weer opnieuw naar rechts en weer terug. Maar het is inderdaad wel mogelijk.
Pagina: 1