Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-08 13:32
Ik ben bezig met inrichten van FTP-server - Filezilla. Ondanks alle instellingen kan ik deze niet benaderen. De Filezilla-serveris geplaatst achter een router (Linksys WRT150N 192.168.1.2)

- PFPortchecker geeft steeds voor poort 21 aan: is NOT OPEN or not reachable.
- Firefox kan ook geen verbinding maken met de server m.b.v. een testuser.

Op Linksys WRT150N heb ik poort 20 en 21 gemapt naar 192.168.1.52. Op dit station (waarop Filezilla Server dus is geïnstalleerd) gebruik ik een vast IP-adres. Als firewall gebruik ik Sygate Personal Firewall Pro en heb in Applications > Filezilla Server > Advanced een aantal Remote server ports en Local Ports opengezet (14147,4500-4508,20,21). Ook als ik Sygate uitschakel geen effect. Windows Firewall is standaard uitgeschakeld.

Wie helpt me verder op weg 8)7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dergelijke sites zijn wel handig om de ftp te testen, want je wilt vanaf een remote locatie testen of het werkt en niet alleen lokaal: http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest

Heb je de datapoorten ook gemapped naar jouw lokale netwerk?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Je linksys heeft een niet standaard ip (.2 ipv .1), dan vraag ik me af of je voor je linksys misschien nog een adsl modem hebt staan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
Kixtart schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:15:
Dergelijke sites zijn wel handig om de ftp te testen, want je wilt vanaf een remote locatie testen of het werkt en niet alleen lokaal: http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest

Heb je de datapoorten ook gemapped naar jouw lokale netwerk?
Getest, geen connectie. Ik heb inderdaad datapoorten gemapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Filezilla is zelf wel goed geinstalleerd en ingesteld?

Daarnaast kan je ook kijken of het intern wel werkt. Dan kan je bepalen waar het misgaat.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
job schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:17:
Je linksys heeft een niet standaard ip (.2 ipv .1), dan vraag ik me af of je voor je linksys misschien nog een adsl modem hebt staan oid?
Scherp opgemerkt! Mijn WRT150N (Standaard gateway) is gedraad met een ADSL modem (Allied Copperjet 816-2P) deze heeft het IP-adres http://172.19.3.1/. Op dit modem komt het ADSL-signaal binnen. Kan dit betekenis hebben voor de verbinding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Neutronize schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:36:
[...]

Getest, geen connectie. Ik heb inderdaad datapoorten gemapt.
Ik neem aan dat je pc een vast ip heeft en geen dhcp reservation ?
Portforwarding voor jouw router: http://portforward.com/en...ksys/WRT150N/Echolink.htm

[ Voor 20% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-03-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
Hooglander1 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:40:
Filezilla is zelf wel goed geinstalleerd en ingesteld?

Daarnaast kan je ook kijken of het intern wel werkt. Dan kan je bepalen waar het misgaat.
Bij het starten van Filezilla Server restore krijg ik onderstaande boodschap. De service voor Filezilla start automatisch. Volgens mij allemaal o.k.

FileZilla Server version 0.9.31 beta
Copyright 2001-2009 by Tim Kosse (tim.kosse@filezilla-project.org)
Connecting to server...
Connected, waiting for authentication
Logged on
Retrieving account settings, please wait...
Done retrieving account settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:29

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Staat die Copperjet in bridged of in routed-modus (of iets vergelijkbaars)? Als die ook routeert moet je natuurlijk daar ook poorten forwarden.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
KillerAce_NL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:44:
[...]

Ik neem aan dat je pc een vast ip heeft en geen dhcp reservation ?
Portforwarding voor jouw router: http://portforward.com/en...ksys/WRT150N/Echolink.htm
Ik gebruik een vast IP-adres en DHCP reservering is INgeschakeld; wat is daar dan de betekenis van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Probeer is met command prompt je ftp server te bendaren. http://www.circa.ufl.edu/handouts/networks/ftp.html Alleen dat kan ik gebruiken als ik van een externe locatie verbinding wil maken met mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Neutronize schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:46:
[...]

Ik gebruik een vast IP-adres en DHCP reservering is INgeschakeld; wat is daar dan de betekenis van?
Een aantal router heetf problemen met forwarden van ports naar een dhcp gereserveerd adres. Dat heb ik persoonlijk bij meerdere merken opgemerkt (Draytek, Linksys), maar goed dat kan model afhankelijk zijn. Maar een mogelijk iets om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Reservering kan je gewoon uitzetten natuurlijk en het ip-adres zetten in een range buiten die van de DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
De PC waar de FileZilla server op draait heb ik inmiddels een IP-adres gegeven buiten de reeks van DHCP gereserveerde clients.
Is het een idee (handig, nuttig, zinnig) om deze pc rechtstreeks in ADSL modem te prikken (i.p.v. in de gekoppelde router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, natuurlijk, dan kan je je router uitsluiten. Maar je kan ook direct een andere pc erop aansluiten met een cross cable en dan proberen te connecten op de ftp server. Misschien wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 19:22
Copperjet in bridge modus zetten, zodat de router het externe ip pakt, en daarna de poort in de router naar die pc zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Neutronize schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:43:

Scherp opgemerkt! Mijn WRT150N (Standaard gateway) is gedraad met een ADSL modem (Allied Copperjet 816-2P) deze heeft het IP-adres http://172.19.3.1/. Op dit modem komt het ADSL-signaal binnen. Kan dit betekenis hebben voor de verbinding dan?
Mits het modem ook routert (en dat doen de meeste adsl modems tegenwoordig) wel.
Je moet dan eigenlijk 2 maal een poortmap doorvoeren.
1 maal vanaf internet naar je linksys. Daarna vanaf de linksys naar je ftpserver.

Omdat dat vrij onhandig is, kan je je copperjet in bridge mode zetten.
Dat heeft echter een aantal nadelen. Zo kan je van de copperjet nog maar 1 poort "gebruiken".
Als het copperjet ook een voip modem is, dan kan je de telefoonaansluitingen niet meer gebruiken.
Ook is het modem vanachter je router niet meer te benaderen (maar dat maakt niet uit als alles goed werkt).

Wat je ook kan doen is je router als accesspoint instellen. Dan laat je je copperjet routeren, de router is dan alleen een wireless accesspoint.

Of je gaat gewoon kijken hoever je komt door 2 maal te poortmappen. :)
Dus in je modem map je poort 21 naar het wan ip van de linksys (172.x.x.x)
En in je router map je die poort naar je ftpserver (had je al gedaan).
Zoals je ziet moet je dan alle poorten 2 maal mappen.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 27-03-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
Mijn ADSL modem (Allied Copperjet 816-2P) staat in bridged mode. Dat betekent dus dat ik op het modem geen poorten hoef te mappen. Ik probeer in ieder geval de PC rechtstreeks aan mijn modem vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
In www.grc.com heb ik poortcontrole gedaan op poort 20 en poort 21. In beide gevallen geeft GRC de melding Status Stealth terug.

"A "Stealth" port is one that completely ignores and simply "drops" any incoming packets without telling the sender whether the port is "Open" or "Closed" for business. When all of your system's ports are stealth (and assuming that your personal firewall security system doesn't make the mistake of "counter-probing" the prober), your system will be completely opaque and invisible to the random scans which continually sweep through the Internet".

In Sygate Personal Firewall is Enable Stealth mode browsing NIET aangevinkt. In TCPView zie ik alleen poort 14147 poort 20 en poort 21 staan er niet in.

Heb gewoon het idee dat de belangrijkste poorten niet openstaan. Met welke tool is hierover absolute zekerheid te verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
GRC werkt soms niet helemaal lekker.
Het handigste lijkt me iemand vragen om met telnet verbinding te maken met jouw ip op poort 21.
Wordt de boel geweigerd, dan staat je poort dicht..
Staat de poort open en is de boel correct geportmapt, dan krijgt hij de welkomsboodschap van de ftp server te zien.

En om je verder te helpen, kijk eens via http://portforward.com/ of je daadwerkelijk de boel goed hebt gemapt.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 28-03-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
IP-adres van PC buiten de DHCP reservering geplaatst.

Ping-commando ping <externe ip>:21 is niet gelukt
Sygate uitgeschakeld vervolgens Ping-commando ping <externe ip>:21 is niet gelukt
WRT-150N router DMZ Enabled

PC rechtstreeks op ADSL modem geprikt connectie zoeken via ftp://XX:XXXX@XX.XXX.31.65/ niet gelukt
Ping-commando ping <externe ip>:21 is niet gelukt

Creating listen socket on port 21...
Server online.

|:( Nog suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je moet sowieso je ftp server laten testen door iemand buiten je eigen internetverbinding.
Niet iedere modem en router ondersteund namelijk nat loopback

Daarnaast moet je ook niet pingen op poort 21. Ik had het over telnet op poort 21.

edit: Als je wilt moet je dm even aanzetten en kan je mij via dm je ip doorsturen.
Wachtwoord en gebruikersnaam heb ik niet nodig. Ik kan dan testen of je ftp in elkgeval te bereiken is.

edit 2: Bedankt voor je DM. Ik kan er vanaf hier niet bij.
Er moet toch echt nog iets tussen zitten. Of het is de firewall die toch stiekem niet goed uit staat.
Of het modem doet toch nog iets raars. Ik gok op de firewall.. die werken vaak niet helemaal goed mee.
Dat ding verwijderen (deinstalleren), windows firewall goed uitschakelen om te testen of dat het probleem is. maar het is wel weer zo'n gedoe.

[ Voor 87% gewijzigd door job op 31-03-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
Windows Firewall is geheel uitgeschakeld (by default) Sygate inmiddels ook geheel uitgeschakeld. Niet gedeïnstalleerd. Nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Maakt geen verschil. Nog steeds geen reactie op poort 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
Het slot kan erop; uiteindelijk bleek het ADSL modem toch in routed modus te draaien. Dank voor alle tips!!
Pagina: 1