Argh! KLOTE D.net.. :(

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Wat een stelletje achterlijke eikels daar zeg :( :(. Belachelijk.

Heb gisteren 410.000 geflushd, is maar 120.000 aangekomen. Hangt zeker nog ruim 2 ton in de buffers.. Laat die lui daar dan es een fatsoenlijke pc neerzetten, ze lopen *altijd* achter, nooit gaat het eens goed. Wat een prutsers :(, wat een amateurs :(, wat een sukkels :(.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

duidelijk een gefrustreerd iemand >:)

Gewoon nog een keer flushen als het er morgen nog niet bij staat joh. Komt heus wel goed.

Dnet verliest wel eens wat blokjes maar 75% lijkt me overdreven als het niet om randoms gaat.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

herinner je je 17 januari nog?
dnet heeft op dit moment weer een ruime backlog en die blokjes komen er dus vanzelf door.. ;)

Verwijderd

is het risico van megaflushes he ?

Ik blijf erbij elke dag om het uur flushen en je hebt misschien 1% verlies

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Mijn team heeft minstens 20.000 geflushed, ook maar 10.000 aangekomen, zal vanzelf wel komen.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Op dinsdag 27 februari 2001 10:18 schreef Burat het volgende:

Heb gisteren 410.000 geflushd, is maar 120.000 aangekomen. Hangt zeker nog ruim 2 ton in de buffers.. Laat die lui daar dan es een fatsoenlijke pc neerzetten, ze lopen *altijd* achter, nooit gaat het eens goed. Wat een prutsers :(, wat een amateurs :(, wat een sukkels :(.
Relax man. Loop niet zo te schelden.

We spend our years as a tale that is told

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Nja.. vind 't niet leuk.. Hebben 2 maanden gespaard voor deze 4 ton, en dan komt ie niet door. Dwz: we hebben ruim op tijd geflushd (19:00 ofzo), dan moeten ze het toch wel kunnen verwerken?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op dinsdag 27 februari 2001 10:18 schreef Burat het volgende:

Doe eens ff relax man, leg even een OC-3 lijntje naar hun masterserver en zet daar een Quad PIII Xeon erbij als keymaster dan kunnen ze het afhandelen.

Verwijderd

2 ton, man zuur niet, wij hebben maar 268,144 wu's binnen van ruim 900K

het is dus ook niet gelukt om als eerste sub-team met beide projekten op de eerste plaats te komen, wat wel zuigt eigenlijk!!!:(

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Het begint idd zo langzamerhand wel storend te worden:(. Individuen en subteams sparen over het algemeen een flinke tijd om eens op de eerste plaats te kunnen schitteren en dan gaat het bij dnet mis waardoor de flush over meerdere dagen wordt uitgesmeerd.

Zelf heb ik dit inmiddels 3 keer meegemaakt van de 4 flushes die we gedaan hebben, het is eerder regel dan uitzondering..

En om even op die opmerking over de internetverbinding terug te komen.

Enkele maanden geleden is d.net samen gegaan met een commerciele. Destijds heeft dnet de uitspraak gedaan dat men de statsserver ging upgraden. Volgens mij is tot op vandaag de dag niks merkbaar van eventuele verbeteringen aan de kant van d.net, gaat dit nog ooit gebeuren (en if not, waar is dat geld dan naartoe???) ? En zijn hiermee de flush problemen opgelost?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Mo-Bees

Op de eerste plaats komen in de dailies in beide projecten is ROYAL NUTS op 6 januari al gelukt dus die primeur is van ons:)

Verwijderd

f*ck dat heb ik ff gemist hahaha

gefeliciteerd nog dan :)

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Doe eens ff relax man, leg even een OC-3 lijntje naar hun masterserver en zet daar een Quad PIII Xeon erbij als keymaster dan kunnen ze het afhandelen.
Ach, die internetverbinding is prima, dat OC-3 hebben ze niet nodig. Die blokken komen allemaal wel aan bij de master keyserver, maar ze worden niet (snel genoeg) verwerkt...

En idd: als het nou 1 keer was, oke. Of als er nou extreem veel geflushd zou worden, oke. Maar dat is niet zo. Het is praktisch altijd zo dat je flush over meerdere dagen wordt uitgesmeerd, en dit is oook zo als er niet bijzonder veel wordt geflushd. Zo extreem veel is er gisteren nou ook weer niet geflushd...

Enne: idd, ik ben er pissed over ja. We hebben alles ruim op tijd geflushed, en dan nog probs..

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 12:36 schreef RobzQ het volgende:
Het begint idd zo langzamerhand wel storend te worden:(. Individuen en subteams sparen over het algemeen een flinke tijd om eens op de eerste plaats te kunnen schitteren en dan gaat het bij dnet mis waardoor de flush over meerdere dagen wordt uitgesmeerd...
...het is eerder regel dan uitzondering..

...Destijds heeft dnet de uitspraak gedaan dat men de statsserver ging upgraden. Volgens mij is tot op vandaag de dag niks merkbaar van eventuele verbeteringen aan de kant van d.net, gaat dit nog ooit gebeuren...
Absoluut mee eens. Doordat subteams vaak onregelmatig flushen kun je er nooit een peil op trekken of ze op een dag harder, langzamer of juist helemaal niet flushen. Dit verziekt de competitie een beetje IMHO.

En ja, flushes boven de pak-em-beet 10.000 wu's gaan vaak fout. Flush je continue 10.000 per dag dan maakt dat niet veel uit, maar die ene solo-actie gaat mooi de mist in.

Helaas staat er volgens mij al een nieuwe statsserver. Of die al gebruikt wordt - lijkt er niet op, maar sowieso vind ik dat de stats tegenwoordig aardig op tijd zijn. En daarbij, "vroeger" was 3 miljoen een megaflush, en vandaag doen we al rustig 4,8 miljoen ! Dus het loopt best aardig, ondanks de best pittige belasting.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Moeten we het misschien eerder zoeken in de opbouw van de stats software?

Kijk nu naar de ppstats software. Die is zo ineffecient als de pest. Bij iedere update wordt de gehele logfiles gescanned en het totaal berekend. Als de stats software van dnet even 'lekker' is geprogrammeerd dan kan ik me inderdaad wel voorstellen dat ze performance problemen hebben.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
distributed.net heeft alleen helemaal niets met ppstats te maken, dus die vlieger gaat niet op :). Ik vind juist dat dnet veel hulde moet ontvangen voor de over het algemeen uitstekend geprogrammeerde client.

We spend our years as a tale that is told

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:34
ik heb ook zoiets naars |:(
27000 gespaard (en das heel wat voor mijn subteam )
is er 22000 nog wat aangekomen :(
ok het is misschien wat minder maar toch.... :|

Verwijderd

mag ik even opmerken dat 'wat kunnen ze wel bij d.net, 3 van de 4 megaflushes hebben ze een backlog' compleet niet op zijn plaats hier is???

Megaflushes worden a) niet door ons op prijs gesteld omdat je expres ons proxynet een beetje aan het ddossen bent en b) de blokjes komen wel aan, maar niet op de zelfde dag misschien. Boeie! Daily stats zijn er voor DAGELIJKSE RANKINGS, niet om jullie op nummer 1 te krijgen met een backlogflush.

Jezus....

Ivo

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 00:52 schreef leto het volgende:
mag ik even opmerken dat 'wat kunnen ze wel bij d.net, 3 van de 4 megaflushes hebben ze een backlog' compleet niet op zijn plaats hier is???

Megaflushes worden a) niet door ons op prijs gesteld omdat je expres ons proxynet een beetje aan het ddossen bent en b) de blokjes komen wel aan, maar niet op de zelfde dag misschien. Boeie! Daily stats zijn er voor DAGELIJKSE RANKINGS, niet om jullie op nummer 1 te krijgen met een backlogflush.

Jezus....

Ivo
Echter:
a) Een megaflush is een gezamelijke, geplande flush waarbij een groot deel van DPC express op een vooral bepaald tijdstip veel keys flusht. Als een subteam 2 maanden spaart om ook es in de top 3 te komen, is dat GEEN megaflush, en heeft dus niets te maken met dat 'op prijs stellen'. Het feit dat er ooit gezegd is dat megaflushes niet mogen, is dus geen excuus voor het feit dat maar 30% van de blokjes verwerkt wordt.

en

b) Ja, dat boeit idd WEL. Ik doe echt niet mee omdat ik de wereld wil verbeteren en graag die key wil vinden hoor (DUH)! Waar het dan wel om gaat? Om een zekere mate van competitie. Dus dan boeit het WEL dat je blokken verspreid over 3 dagen aankomen.

Enne: Jezus heeft er helemaal NIETS mee te maken.

Verwijderd

Ivo,

megaflushen dDOS ? Megaflushes werden via een of enkele keyservers gecoordineerd. Waar zit dan het 'distributed'deel ?
Hoe kun je ons enthousiasme nu gaan afzeiken terwijl uiteindelijk de hardware van d.net tekortschiet ? Frustratie : Alla. RC5 loopt als een tierelier, OGR gaat steeds harder, alleen moet iedereen zich strak aan de regels houden of de hardware vliegt eruit.
Maar als jij DPC moet gaan verdedigen tegenover de rest van d.net dan zit het probleem maar op een plek : Bij d.net zelf ! Als statsservers om de haverklap uitvallen, als er foute cores worden verspreid, als er blokjes missen ...
Als jij vindt dat het onverantwoordelijk is van Moose om te bleren "Flush maar" zeg dat dan tegen hem, dan kan hij misschien een reeele planning geven m.b.t. bouncen van nieuwe blokjes. Maar plies ga niet de achterban op zitten fokken !

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een megaflush is een gezamelijke, geplande flush waarbij een groot deel van DPC express op een vooral bepaald tijdstip veel keys flusht. Als een subteam 2 maanden spaart om ook es in de top 3 te komen, is dat GEEN megaflush,
Megaflush == grote flush. Als jouw subteam veel flusht heb je een megaflush.

Beetje om terminologie gaan zeuren lost weinig op imo.
Het feit dat er ooit gezegd is dat megaflushes niet mogen, is dus geen excuus voor het feit dat maar 30% van de blokjes verwerkt wordt.
Als d.net aangeeft dat ze dergelijke grote flushes niet aankunnen moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als er iets fout gaat. Pech, dat dat kon gebeuren wist je toen je begon met sparen. Je hebt er geen recht op dat je blokjes binnen een uur verwerkt worden ofzo hoor. Als je dat wilt moet je maar even een dikkere server voor d.net kopen. :P
megaflushen dDOS ? Megaflushes werden via een of enkele keyservers gecoordineerd. Waar zit dan het 'distributed'deel?
Distributed Denial Of Service (attack): vanaf meerdere plaatsen iets doen waardoor een service niet (goed) meer werkt. Is toch precies wat er gebeurt? :)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 09:03 schreef Onno het volgende:

[..]
Beetje om terminologie gaan zeuren lost weinig op imo.
[..]
Distributed Denial Of Service (attack): vanaf meerdere plaatsen iets doen waardoor een service niet (goed) meer werkt. Is toch precies wat er gebeurt? :)
Ja, dat is wat er gebeurt, maar niet voordat mensen moeite doen om de flushactie zoveel mogelijk te stroomlijnen. In principe is het tweede blokje wat jaren geleden ingeleverd werd al een dDOS-attack, alleen niet zo'n zware ;) .
Zoals een hoop mensen al aangeven : D.net wil die blokjes, dan kunnen ze ze krijgen ook ! Vervolgens komen er megaflushes. D.net geeft aan daar problemen mee te hebben, vervolgens gaan mensen als [energy] en Chaos aan de gang om de boel glad te strijken. Als de boel niet (meer) goed werkt is dat wat mij betreft niet het gevolg van megaflushende DPC'ers maar van een gebrekkig systeem bij d.net (zij het hardware- danwel softwarematig).

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Megaflush == grote flush. Als jouw subteam veel flusht heb je een megaflush.
Als wat 5 mensen in 2 maanden sparen 'veel' is, dan is het inderdaad beroerd gesteld met dnet.

Maar laat ik erover ophouden, de resterende 228.000 is vandaag aangekomen (morgen zal vast nog wat komen, maar das nie veel).

Pagina: 1