Safari compatibility van Mac OS X te checken op pc

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 23:10
Ik ben momenteel bezig met een aantal verzoeken voor 1 van de e-commerce applicaties van het bedrijf waar ik voor werk.

1 van de punten is de momentele ondersteuning voor browsers als Safari, FireFox, Chrome en Opera.
Ik ervaar problemen met Safari momenteel in onze applicatie. We willen dit dus binnenkort op gaan lossen.

Nu wil ik graag weten of de rendering methodiek van Safari op de pc hetzelfde is als op de Mac?
Als dit zo is dan kunnen we dit verder gaan testen op pc's met Safari erop. Als de manier van renderen tussen de beide platformen verschilt dan gaat het een heel wat lastiger verhaal worden.

Iemand die me dit kan bevestigen? Ik heb al veelvuldig gezocht maar kon er verder niet al te veel informatie over vinden.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gebruikt allebei dezelde (Webkit) rendering engine. Maar met plugins (Flash enzo) moet je natuurlijk oppassen, die kunnen zich wel eens iets anders gedragen op de verschillende platforms.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Kettrick

Rantmeister!

Afhankelijk van hoe groot het issue is kan je overwegen een 2e hands macje te halen, of met osx86 aan de slag te gaan.

Hoewel het waarschijnlijk overeen komt met de windows versie zou ik niet graag een osx bug sluiten zonder het daarwerkelijk op osx getest te hebben :)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 23:10
RoeLz schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:12:
Afhankelijk van hoe groot het issue is kan je overwegen een 2e hands macje te halen, of met osx86 aan de slag te gaan.

Hoewel het waarschijnlijk overeen komt met de windows versie zou ik niet graag een osx bug sluiten zonder het daarwerkelijk op osx getest te hebben :)
Dat gaat op onze IT afdeling afdeling leuk worden als ik met een 2e hands Mac aan kom zeulen.
Iedereen heeft hier de mening dat Apples geen computers zijn. Vandaar dus ook mijn vraagstelling in dit topic. :+

( Heb zelf niks tegen Mac's, heb op zowel Mac als PC gewerkt maar PC bevalt me gewoon beter )

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Het lijkt mij heel waarschijnlijk wel. Als je bijvoorbeeld kijkt op webkit.org dan zie je dat ze zowel een Windows als OSX binary leveren als nightly builds. Het lijkt me ook een vreemde aanpak om 2 rendering engines te onderhouden.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Overlaatst deed ik een site-check waarbij de achtergrond niet volledig doorliep op Safari 4 Bétà voor Mac. Die persoon meldde toen dat de bug op Safari 4 Bétà voor Windows was opgelost, maar op Mac was ze nog steeds aanwezig. Er zullen dus weldegelijk verschillen zijn in de rendering en werking van de browser.

Wat is dat toch met I.T. gerelateerde instanties en hun afkeur voor Mac? Onbekend is onbemind..

[ Voor 13% gewijzigd door Zero Grav op 31-03-2009 02:08 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zero Grav schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 02:05:
Overlaatst deed ik een site-check waarbij de achtergrond niet volledig doorliep op Safari 4 Bétà voor Mac. Die persoon meldde toen dat de bug op Safari 4 Bétà voor Windows was opgelost, maar op Mac was ze nog steeds aanwezig. Er zullen dus weldegelijk verschillen zijn in de rendering en werking van de browser.

Wat is dat toch met I.T. gerelateerde instanties en hun afkeur voor Mac? Onbekend is onbemind..
'T is een beta. En daar zou ik gewoonweg niet naar kijken aangezien die nog steeds kan veranderen...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoewel de rendering grotendeels gelijk is zijn er wel degelijk details die verschillen. Als je 't zeker wilt weten moet je dus echt een OSX instantie van Safari draaien.

Overiges wij, Mac Shop, hebben ook gewoon windows machines (hoewel ik die samen aan het voegen ben in VM's) om IE-compatibility te testen. Als je webshit onderhoudt moet je gewoon dat soort dingen hebben staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Snake schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 03:35:
[...]

'T is een beta. En daar zou ik gewoonweg niet naar kijken aangezien die nog steeds kan veranderen...
Sowieso ben je beter 'safe than sorry' op dat vlak. Zeker op vlak van Safari waar een groot aantal gebruikers gewoon - zomaar - overschakelt op de bétàversie.
En aangezien Safari gewoon WebKit gebruikt om te renderen is het maar de vraag hoezeer het bétà zijn er invloed op heeft.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een tweedehands G4 Mac Mini koop je voor <200 euro, daar hoeft je bedrijf het niet voor te laten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 31-03-2009 14:14 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41
Het lijkt mij dat als een bedrijf eist dat het werkt op een Mac zij ook moeten zorgen voor de Mac? Wij hebben hier ook een Powerbookje liggen voor support op onze Mac bezitters en Citrix. Even praten met wat mensen dus ;)

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:25

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat misschien ook nog kan (maar niet ideaal is), is dat een medewerker, die wel een mac heeft. De site voor je kant testen. Maar ik zou ook zeggen, tik ergens een mac mini op de kop (makkelijk te verstoppen), en lekker testen. En als dit voor de baas te duur is, dan wordt safari ondersteuning op de mac een beetje lastig te realiseren? Dan mag hij de keuze maken, om er wel of niet geld aan uit te geven.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1